reklama

Radni PiS nie zgadzają się podwyżki cen biletów w Rzeszowie

Beata TerczyńskaZaktualizowano 
Robert Kultys: Zwiększenie strefy wyłącznie dla ruchu pieszego to postulat nr 1. Zmniejszenie liczby miejsc parkingowych przy ulicach na starym mieście - 2, a 3 - budowa piętrowych parkingów
Robert Kultys: Zwiększenie strefy wyłącznie dla ruchu pieszego to postulat nr 1. Zmniejszenie liczby miejsc parkingowych przy ulicach na starym mieście - 2, a 3 - budowa piętrowych parkingów Fot. Krzysztof Kapica
Radni PiS nie zgadzają się na zaplanowane podwyżki cen jednoprzejazdowych biletów MPK. Proponują też parkingi wielopoziomowe na placu Balcerowicza, na rogu Sobieskiego i Targowej, III LO.

Radni PiS wytykają niekonsekwencję działań miasta. - Z jednej strony - wprowadza się strefę płatnego parkowania, a więc namawia ludzi, by przesiedli się z prywatnych samochodów do komunikacji miejskiej. Z drugiej strony - zapowiada podniesienie cen biletów jednoprzejazdowych. To dla nas niezrozumiałe - mówił w piątek Marcin Fijołek, przewodniczący klubu radnych PiS. - Miasto powinno raczej zaproponować obniżkę cen biletów okresowych, jak zrobiono w wielu miastach, np. Białej Podlaskiej, Płocku, Koninie, Lesznie czy Olsztynie. W sieci można znaleźć informacje o wymiernych efektach takich obniżek. W przypadku Białej Podlaskiej w latach 2008-2014 liczba pasażerów zwiększyła się o 26 procent. Wzrosły również wpływy z biletów okresowych. Komunikacja miejska, rzeczywiście, stała się atrakcyjna.

PiS: za drogie bilety

Fiołek wyliczał, że w Rzeszowie cena imiennego normalnego biletu miesięcznego wynosi 98 zł, w Krakowie - 94 zł, Białymstoku - 80 zł, a Białej Podlaskiej - 60 zł. Radny Robert Kultys argumentował, że nowe autobusy i ogrzewane przystanki to za mało, żeby mieszkańcy chętnie przesiedli się z samochodów do miejskiej komunikacji.

Z tych powodów klub PiS nie poprze na jutrzejszej sesji podwyżek biletów jednoprzejazdowych
, czyli w przypadku biletu normalnego - z 2,80 na 3 zł, ustawowego - z 1,40 na 1,50 zł i samorządowego - z 1,70 na 1,80 zł.

- Władze Rzeszowa nie do końca są zdecydowane, co chcą uzyskać, wprowadzając płatną strefę parkowania - twierdził Kultys. - Obawiam się, że przy takiej samej liczbie miejsc postojowych jak dotychczas i przy większej rotacji samochodów obciążenie ruchem Śródmieścia może się nawet zwiększyć, a nie zmniejszyć.

Mniej samochodów w alei Pod Kasztanami

- Ruch pieszych i samochodów to dwie rzeczy, które na starym mieście powinny funkcjonować w symbiozie. Wielokrotnie mówiło się, że Śródmieście stało się wielkim parkingowiskiem, że coś trzeba z tym zrobić - argumentował Kultys. Jego zdaniem, należy zwiększyć strefę przeznaczoną wyłącznie dla ruchu pieszego. Proponuję uwolnić od samochodów część ulicy Jagiellońskiej przylegającej do 3 Maja. - To spowodowałoby polepszenie warunków komercyjnych, większą atrakcyjność działających tam lokali. Plac Farny powinien być wizytówką starego miasta. Służyć pieszym, a nie samochodom, jak w tej chwili. Podobnie po drugiej stronie Rynku należałoby przedłużyć strefę o Mickiewicza i Joselewicza. Do tego ograniczyć liczbę miejsc postojowych przy najbardziej wrażliwych uliczkach starego miasta, np. Kopernika, Gałęzowskiego, Pod Kasztanami.

Konieczne są parkingi wielopoziomowe

Zdaniem Kultysa, na obrzeżu strefy chronionej, przy głównych ulicach otaczających centrum, powinno się wybudować parkingi wielopoziomowe (publiczne bądź publiczno-prywatne). W nich pracujący w Śródmieściu, którzy muszą się poruszać samochodami, mogliby zostawiać auta i uwolnić przez to część miejsc w tej części Rzeszowa. - Parkingi z ok. 300 miejscami powinny stanąć w bezpośredniej bliskości Lisa-Kuli, Cieplińskiego, Piłsudskiego i Szopena - mówił radny. - Mamy kilka propozycji lokalizacji. Każda wymaga analizy. Pierwsza to plac Balcerowicza. W parterze można wybudować halę targową, a nad nią 2-, 3-kondygnacje parkingu. Druga - plac, gdzie stoją tzw. szczęki, trzecia - parking przy III LO naprzeciw szpitala.

Można też rozważyć miejsce pod placem Targowym przy 8 Marca i działkę przy Zygmuntowskiej.

- Życie Śródmieścia w dużej mierze zapewniają funkcjonujący tu mikroprzedsiębiorcy. Wprowadzenie dla nich miesięcznego 200-złotowego abonamentu parkingowego będzie sporym obciążeniem. Wielu z nich wyprowadzi się w inne części miasta. To niekorzystnie wpłynie na obraz Śródmieścia - podsumował Robert Kultys.

Opłaty w strefie płatnego parkowania


Opłaty za parkowanie w centrum Rzeszowa mają obowiązywać od początku przyszłego roku.
Najbliżej ratusza i starego miasta postój będzie droższy i ograniczony do 4 godzin. W drugiej podstrefie będzie można parkować przez cały dzień.

W I strefie płatnego parkowania („niebieskiej”) proponuje się takie stawki za postój aut: 2 zł za pierwszą godzinę, 2,40 za drugą, 2,80 za trzecią oraz 2 zł za czwartą i każdą kolejną.

W II podstrefie („pomarańczowej”) opłata za postój ma wynosić 1,50 za każdą godzinę.

Opłatę za postój trzeba będzie uiścić z góry, zaraz po zaparkowaniu samochodu, nie później niż do 10 minut

Opłata abonamentowa dla mieszkających w strefie płatnego parkowania to 10 zł miesięcznie za każdy pierwszy i drugi pojazd w gospodarstwie domowym oraz po 100 zł za trzeci i kolejne samochody.

Abonament zwykły dla pozostałych ma kosztować 200 zł miesięcznie w strefie „niebieskiej” oraz 120 zł w „pomarańczowej”.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
bloger
W dniu 30.11.2015 o 17:17, Gość napisał:

W przyszłych wyborach samorządowych PiS wygra i w Rzeszowie, tak Ferenc żądzi że ludzie będą mieć go dość. Mam tylko nadzieje że go rozliczą za to marnotrawienie publicznych pieniędzy.

działaniom Ferenca powinny przypatrzeć się organy kontrolne ,a nie społeczeństwo.Cała nadzieja w nowym ministrze sprawiedliwości,że pogoni do roboty podlegle mu instytucje

s
stary

Parking podziemny z wygodnym dojściem ( i przejściem górą) do budynku szpitala na Szopena dla niepełnosprawnych (np. z chodnikiem ruchomym)należy usytuować na Placu Garncarskim zamiast tej perforowanej puszki po sardynkach jaką się planuje. Na parterze i na górze może być część handlowa , ale pod ziemią jeden (niższy) poziom parkingu dla odwiedzających chorych w szpitalu i z nim połączony, a drugi komercyjny z wyjściem tylko do centrum handlowego i bez połączenia ze szpitalem (tylko ppoż).
Na koszt inwestora, szpitala w 10-20% góra.
Jak mu się zachciało handlu w centrum, niech daje granty.
To się nazywa partnerstwo publiczno- prywatne.

G
Gość

W przyszłych wyborach samorządowych PiS wygra i w Rzeszowie, tak Ferenc żądzi że ludzie będą mieć go dość. Mam tylko nadzieje że go rozliczą za to marnotrawienie publicznych pieniędzy.

G
Gość

Ci co korzystają regularnie z autobusów kupują sieciówki i oni nie będą płacić więcej (zgodnie z deklaracją ZTMu). Natomiast okazjonalni narzekacze nie stracą zbyt wiele jak od czasu do czasu zapłacą więcej za bilet jednorazowy. Dajcie spokój. Widzę, po komentarzach, że niektórzy dla sportu indyczą się i ulewają swoje żale. No dobra, zgadzam się, to też jakaś terapia - jeśli pomaga, jest okej:)

 

Co do parkowania, to jak ma być mniejszy ruch w Centrum, skoro PiS planuje w nim parkingi? Przecież te auta musza do nich dojechać i wyjechać. Czyli będzie gorzej niż teraz.

 

Podstawą jest wydłużenie tras autobusowych, tak by mieszkańcy osiedli peryferyjnych nie musieli wsiadać do swoich ferrari. Korki się zmniejszą i będzie większa przepustowość ulic.

 

Dodatkowo urzędnicy miejscy powinni dać wszystkim przykład i korzystać z komunikacji miejskiej wspierając kampanię na rzecz Rzeszowa - miejsca przyjaznego mieszkańcom i środowisku naturalnemu.

 

Dramatyczne jest to, że sam Prezydent jest zagorzałym zwolennikiem smrodzenia autem po mieście więc czego się spodziewać?........

 

o
olo
W dniu 30.11.2015 o 08:09, af napisał:

Strefa płatnego parkowania i droższe bilety - kolejne daniny na spłatę kładki, kwiatowych koszy na śmieci, "aquparku" pod kasztanami. Teraz powoli zacznie do każdego docierać, że to z naszych pieniedzy i teraz kredyt trzeba spłacać.

 

Mnie to nie przeszkadza. Skoro lubisz syf i brud na ulicach to twoja sprawa.

b
bloger

Była do przewidzenia podwyżka biletów.Skądś trzeba brać kasę na starcze fanaberie burmistrza Ferenca.Trzeba zapłacić za oszklony buduar czyli przystanek ,za wciąz niedziałający i z nazwy tylko inteligentny system transportowy ,za biletomaty wyswietlające porno filmy,za niepotrzebne wyświetlacze informujące za ile przyjedzie opózniony autobus,itp.

b
bloger
W dniu 30.11.2015 o 07:43, ss napisał:

to niech wybudują jak tacy mądrzy pisowcy bo jeszcze nic dobrego w tym mieście nie zrobili a morze chodzi o bilety samorządowe p.FERENCOWI mogą buty czyścić

a moRZe zanim będziesz doradzać co kto ma robić, poczytasz słownik ortograficzny ,bo nieuctwo się kłania

r
radek
W dniu 30.11.2015 o 08:53, TT napisał:

zamiast strefy płatnego parkowania należało postawić zakazy parkowania na ulicach i chodnikach poza oznaczonymi miejscami parkingowymi,

Człowieku takich zakazów nikt nie respektuje, nie słyszałeś jak jest z mandatami od straży miejskiej ,jednemu wlepiają odjeżdża aby za chwile kolejna osoba na to miejsce nowa wjechała.

Większa jest szansa gdyby było tak jakbyś chciał że takie osoby stojące na zakazie  gdzie kolwiek uniknęli by mandatu.

A w tym mieście to kierowcy za niedługo wjadą samochodem na czyjąś posesje.

j
jacenty
W dniu 30.11.2015 o 07:43, ss napisał:

to niech wybudują jak tacy mądrzy pisowcy bo jeszcze nic dobrego w tym mieście nie zrobili a morze chodzi o bilety samorządowe p.FERENCOWI mogą buty czyścić

. TY KURWO CZERWONA TEN TWÓJ FERENC TO RAZEM Z BURYM I MARTUSIĄ ZNISZCZYŁ Z MŚCIWOŚCI ŻUŻEL W RZESZOWIE.NATOMIAST PIS JEST POTĘGĄ W MIEŚCIE JAK I NA PODKARPACIU I CAŁEJ POLSCE,TA TAKI MIEĆ JAK TY TO OBECNIE DO OBSŁUGI KLOZETÓW W MIEŚCIE BUCHACHACHA!!!!!)
K
Kola
W dniu 30.11.2015 o 07:43, ss napisał:

to niech wybudują jak tacy mądrzy pisowcy bo jeszcze nic dobrego w tym mieście nie zrobili a morze chodzi o bilety samorządowe p.FERENCOWI mogą buty czyścić

Oni w tym mieście są na zasadzie ,a ma się nie rozwijać a my zrobimy wszystko aby tak się stało. Na każdą inwestycje mają argument po to by tylko mówić ,udawać że jest się troskliwym o los mieszkańca Rzeszowa będąc przeciwnym inwestycją.

G
Gość

Co on porównuje Rzeszów z Białą Podlaską? Rzeszów - 116,32 km² 186 392 mieszkańców, Biała Podlaska 49,4 km², 57 471 mieszkańców. Inne koszty.

 

 

 

 

 

A
Ada

Nie Fiołek - a Fijołek.

z
zzz

A gdzie te parkingi na obrzezach miasta gdzie moge zostawic samochod i przesiasc sie do sprawnie dzialajacej komunikacji miejskij? Caly ten program transportowy mam takie wrazenie sluzy tylko do wydrenowania kiesZeni zwyklego podatnika, bo przeciez njema darmowych obiadow i za wszystko kiedys trzeba zaplacic

G
Gość

"Parkingi z ok. 300 miejscami powinny stanąć w bezpośredniej bliskości Lisa-Kuli, Cieplińskiego, Piłsudskiego i Szopena - mówił radny."

 

1. Parking przy Szopena już jest - to ten na Podpromiu, ostatnio rozbudowany.

2. Jeżeli parkingi przy Lisa Kuli i Cieplińskiego oraz Piłsudskiego miałby być wyłączone ze strefy to ok. W przeciwym wypadku to bez sensu bo miejsc parkingowych będzie aż nadto. Rzeszów to relatywnie biedne miasto więc mało kto tam będze parkował przez cały dzień.

3. Jeżeli w/w parkingi miałby być płatne to brak bezpłatnych parkingów poza strefą (takich jak Podpromie) dla dojeżdzających od strony ulicy Marszałkowskiej, Warszawskiej, od strony Przybyszówki (ulice Witosa, Wiktora). Co z parkingiem przy Wyspiańskiego w miejscu targowiska, które okazało się totalnym niewypałem?

 
T
TT

zamiast strefy płatnego parkowania należało postawić zakazy parkowania na ulicach i chodnikach poza oznaczonymi miejscami parkingowymi, za pieniądze z parkomatów można było wybudować 3 parkingi takie jak przy Moście Zamkowym - który kosztował niecałe 3mln zł na których można było wprowadzić symboliczne opłaty max 1zł/godz. Niestety komunistyczna ideologia nie przewiduje myślenia ekonomicznego tylko doktrynerskie; wsadzić wszystkich poza tow. partyjnymi do komunikacji miejskiej, łupić biznes prywatny, podnosić opłaty i podatki aż poza granice wytrzymałości... ideałem dla komuny jest odebrać wszystkie pieniądze i nieruchomości ludziom i zarządzanie nimi

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3