Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Radzimy jak walczyć z wilgocią w aucie

Bartosz Gubernat
Wojciech Zatwarnicki
Dlaczego jesienią i zimą fotele, podłoga i tapicerka drzwi sprawiają wrażenie zimnych i mokrych? Bo ze względu na kiepską pogodę w samochodzie jest wilgotno. Z tym problemem można sobie jednak poradzić.

Przyczyną problemu jest duża, dobowa różnica temperatur oraz regularne opady deszczu i śniegu, podnoszące wilgotność powietrza. Sporo wilgoci do auta na ubraniach i butach wnosi kierowca. Ekekt jest taki, że tapicerka jest praktycznie cały czas mokra, a szyby regularnie parują.

Jeśli nie słońce to suszarka

Walkę z wilgocią najlepiej zacząć od osuszenia wnętrza samochodu. O ile w lecie można to zrobić np. zostawiając auto otwarte w słoneczny dzień, zimą trzeba uciekać się do bardziej wyszukanych sposobów.

Najprostszym, dostępnym dla każdego jest odkurzenie auta i suszenie tapicerki suszarką do włosów. Na okres zimowy z samochodu koniecznie trzeba się pozbyć welurowych dywaników, które jak gąbka chłoną wodę wnoszoną na butach.

- Nasi klienci chętnie kupują drugi komplet dywaników, bo wiedzą, że to dobra inwestycja - mówi Andrzej Szczepański, właściciel Auto-Sklepu w Rzeszowie. - Dobrej jakości komplet można znaleźć już za ok. 60 zł.
Na zimę najbardziej polecane są dywaniki z wysokimi obrzeżami. Dlaczego? Bo zatrzymują wodę, która normalnie wsiąkłaby w podłogę samochodu.

Zadbaj o klimę

Aby w samochodzie nie parowały szyby warto zadbać też o klimatyzację. Na początek radzimy sprawdzić stan filtra kabinowego, który odpowiada za oczyszczanie powietrza wpadającego do auta. Jeśli jest zapchany, w samochodzie często zaparowują szyby i utrzymuje się nieprzyjemny zapach. Uszkodzeniu może ulec też obciążony w ten sposób silniczek dmuchawy. Ważnym elementem jest także filtr odpowiadający za usuwanie z układu klimatyzacji wilgoci oraz śmieci.

W ten sposób zabezpiecza sprężarkę i zawór rozprężny przed uszkodzeniem. Taki filtr zawiera granulowany wkład, który po pewnym czasie przestaje chłonąć wilgoć (gdy jest zbyt mocno nasączony wodą). A wówczas na szybką korozję narażone będą wszystkie metalowe elementy klimatyzacji. Taki filtr należy wymieniać co 2-3 lata.

Sprayem po szybach

W sklepach motoryzacyjnych i na stacjach benzynowych dostępne są też preparaty zapobiegające osadzaniu się pary.

- Najpopularniejszy to Rox-Fox. Opakowanie, które starcza na kilkakrotne spryskanie wszystkich szyb kosztuje 8 zł. Preparat zabezpiecza przed parą przez kilka tygodni - mówi A. Szczepański.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24