Wiadukt nad torami w Dąbrowie-Kitach
Ma 115 m długości, a wraz z drogami dojazdowymi – 640 m. Jest jezdnia po jednym pasie ruchu w każdą stronę oraz ciąg pieszo rowerowy. Dwupoziomowe skrzyżowanie zostało zbudowane w sąsiedztwie przystanku kolejowego. Wygodną komunikację podróżnym zapewniają schody oraz pochylnie, przygotowane dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ułatwieniem w codziennych dojazdach jest parking samochodowy na 22 miejsca. Koszt budowy obiektu to 25,8 mln zł.
Wiadukt we wsi Porośl-Kije
Jej mieszkańcy z wiaduktu o długości ponad 100 m (440 m z drogami dojazdowymi). Tu także jest jezdnia po jednym pasie ruchu i ciąg pieszo-rowerowy. Układ komunikacyjny wiaduktu umożliwia przejazd nad linią kolejową oraz połączenie z drogami równoległymi po obu stronach torów. Koszt budowy obiektu to 16,6 mln zł.
Bezpieczne skrzyżowania dla mieszkańców i pasażerów
Budowa dwupoziomowych przepraw przez tory to jeden z istotnych elementów modernizacji linii kolejowej Rail Baltica. Wiadukty w Dąbrowie-Kitach i Porośli-Kijach zastąpiły dotychczasowe przejazdy w poziomie szyn, a kierowcy nie muszą zatrzymywać się już przed torami.
- To wygoda i bezpieczeństwo dla mieszkańców, ale także istotne usprawnienie ruchu pociągów, które po zakończeniu wszystkich prac na linii, będą jeździć z prędkością do 200 km/h - informuje Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP PLK. - Skorzystają więc nie tylko lokalni mieszkańcy, ale także tysiące pasażerów podróżujących na międzynarodowej trasie.
Łącznie na podlaskim odcinku linii Rail Baltica Czyżew – Białystok powstanie 25 skrzyżowań dwupoziomowych.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?