Nasz region nie jest potentatem pod względem cennych marek. W „Rankingu najcenniejszych polskich marek” pod względem wartości znalazło się 330 marek, a wśród nich zaledwie 4 z Podkarpackiego.
Wartość Zelmera wzrosła, ale
Najwyżej z naszego regionu sklasyfikowany został Zelmer na 72 pozycji i wartością marki 178,7 mln zł (167,1 mln zł w 2011 r). Zatem wartość tej marki wzrosła o 7 proc., ale i tak ten wzrost nie pozwolił na utrzymanie pozycji z ub.r., w którym Zelmer plasował się na 71 pozycji.
Warto wiedzieć, że Zelmer SA jest czołowym graczem na rynku małego AGD w Europie Środkowej i Wschodniej, na rynku polskim jest liderem z około 22 proc. udziałem. Zelmer zatrudnia ok. 1,4 tys. pracowników i produkuje sprzęt AGD, głównie odkurzacze i urządzenia kuchenne. Obecnie trwa proces przejęcia Zelmera przez koncern BSH, który poprzez spółkę-córkę BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o. wezwał do sprzedaży od 4 grudnia br. 100 proc. akcji Zelmera po cenie 40 zł za akcję.
Awans Dębicy
Marka Dębica w rankingu „Rz” zajmuje 107 miejsce z wartością marki 110,9 mln zł (89,5 mln zł w 2011 r). Zatem wartość tej marki wzrosła wyraźnie, bo aż o 24 proc., i taki wzrost pozwolił na awans w rankingu z 126 pozycji w 2011 r., na 107 w br.
Siła tej marki znajduje potwierdzenie w wynikach. W III kwartale br. Firma Oponiarska Dębica SA uzyskała rekordowy zysk netto w wysokości 38,6 mln zł, który jest wyższy o 18,2 proc. niż w III kw. 2011 r.
Śnieżka też w górę
Marka Śnieżka należąca do znanego, nie tylko w Polsce, producenta farb i lakierów, znalazła się na 124 pozycji i jest to także awans ze 132 miejsca w 2011 r.
Wartość Śnieżki w „Rankingu najcenniejszych polskich marek” oszacowano na 87,2 mln zł czyli o 2 proc. więcej niż w ub r. ( 85,5 mln zł).
Długi skok Inglota
Największy awans, a nawet skok należy do marki Inglot. Ta należąca do znanego przemyskiego przedsiębiorcy firma awansowała z 211 pozycji w 2011 r na 166 miejsce w br.
Jej wartość wynosi 56,3 mln zł i jest o 37 proc. wyższa niż w ub.r., kiedy wyceniono ją na 41,2 mln zł.
Warto dodać, że w to kolejny duży skok wartości tej marki gdyż przed rokiem awansowała ona o 35 miejsc, a jej wartość wzrosła w okresie 2010/2011 r. o 16 proc.
Najcenniejsze marki to Orlen i PKO
Natomiast najcenniejszą polską marką od lat jest Orlen, której wartość wynosi dziś ponad 3,84 mld zł i jest o 1 proc. wyższa niż w 2011 r.
Drugie miejsce dzierży PKO Bank Polski, warty dziś 3,7 mld zł (o 1 proc. mniej niż rok temu).
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Bieniuk w PRZEŚWITUJĄCYCH spodniach na ściance. Tak wystroić mogła się tylko ona
- 19-letnia Emilia Dankwa odsłania brzuch i wygina śmiało ciało w cekinach i szpilkach
- Andrzej z "Sanatorium miłości" mieszka w DPS. Nie zgadniecie, kto chce mu pomóc
- Marcin Miller chudnie w zastraszającym tempie. Lider Boysów to teraz niezłe ciacho!