Ranking: Zobacz najcenniejsze podkarpackie marki

Józef Lonczak j.lonczak@nowiny24.pl 17 867 22 57
Ranking: Zobacz najcenniejsze podkarpackie markiPrzemyska firma Inglot ma już 333 salony w 46 krajach na 6 kontynentach.
Ranking: Zobacz najcenniejsze podkarpackie markiPrzemyska firma Inglot ma już 333 salony w 46 krajach na 6 kontynentach. Archiwum
Zelmer (AGD), Dębica (opony), Śnieżka (farby, lakiery) i Inglot (kosmetyki) to najcenniejsze marki podkarpackie w rankingu „Rzeczpospolitej”.

Nasz region nie jest potentatem pod względem cennych marek. W „Rankingu najcenniejszych polskich marek” pod względem wartości znalazło się 330 marek, a wśród nich zaledwie 4 z Podkarpackiego.

Wartość Zelmera wzrosła, ale
Najwyżej z naszego regionu sklasyfikowany został Zelmer na 72 pozycji i wartością marki 178,7 mln zł (167,1 mln zł w 2011 r). Zatem wartość tej marki wzrosła o 7 proc., ale i tak ten wzrost nie pozwolił na utrzymanie pozycji z ub.r., w którym Zelmer plasował się na 71 pozycji.

Warto wiedzieć, że Zelmer SA jest czołowym graczem na rynku małego AGD w Europie Środkowej i Wschodniej, na rynku polskim jest liderem z około 22 proc. udziałem. Zelmer zatrudnia ok. 1,4 tys. pracowników i produkuje sprzęt AGD, głównie odkurzacze i urządzenia kuchenne. Obecnie trwa proces przejęcia Zelmera przez koncern BSH, który poprzez spółkę-córkę BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o. wezwał do sprzedaży od 4 grudnia br. 100 proc. akcji Zelmera po cenie 40 zł za akcję.

Awans Dębicy
Marka Dębica w rankingu „Rz” zajmuje 107 miejsce z wartością marki 110,9 mln zł (89,5 mln zł w 2011 r). Zatem wartość tej marki wzrosła wyraźnie, bo aż o 24 proc., i taki wzrost pozwolił na awans w rankingu z 126 pozycji w 2011 r., na 107 w br.

Siła tej marki znajduje potwierdzenie w wynikach. W III kwartale br. Firma Oponiarska Dębica SA uzyskała rekordowy zysk netto w wysokości 38,6 mln zł, który jest wyższy o 18,2 proc. niż w III kw. 2011 r.

Śnieżka też w górę
Marka Śnieżka należąca do znanego, nie tylko w Polsce, producenta farb i lakierów, znalazła się na 124 pozycji i jest to także awans ze 132 miejsca w 2011 r.

Wartość Śnieżki w „Rankingu najcenniejszych polskich marek” oszacowano na 87,2 mln zł czyli o 2 proc. więcej niż w ub r. ( 85,5 mln zł).

Długi skok Inglota
Największy awans, a nawet skok należy do marki Inglot. Ta należąca do znanego przemyskiego przedsiębiorcy firma awansowała z 211 pozycji w 2011 r na 166 miejsce w br.
Jej wartość wynosi 56,3 mln zł i jest o 37 proc. wyższa niż w ub.r., kiedy wyceniono ją na 41,2 mln zł.
Warto dodać, że w to kolejny duży skok wartości tej marki gdyż przed rokiem awansowała ona o 35 miejsc, a jej wartość wzrosła w okresie 2010/2011 r. o 16 proc.

Najcenniejsze marki to Orlen i PKO
Natomiast najcenniejszą polską marką od lat jest Orlen, której wartość wynosi dziś ponad 3,84 mld zł i jest o 1 proc. wyższa niż w 2011 r.
Drugie miejsce dzierży PKO Bank Polski, warty dziś 3,7 mld zł (o 1 proc. mniej niż rok temu).

Flesz: Firmy w dużych tarapatach z powodu epidemii

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Y
YYY

 haha co to ma byc ?:D 

e
em

A gdzie Asseco ?
 

g
gustaw666

A gdzie Nowy Styl??
 

c
ciekawski

I co????tylko 4 marki?????? -żenujące 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3