Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remonty na trasie Rzeszów-Łańcut kończą się w październiku

Alina Bosak
Już w październiku skończą się męki kierowców podóżujących drogą E-4 z Rzeszowa do Łańcuta. Fot. Tadeusz Poźniak
Już w październiku skończą się męki kierowców podóżujących drogą E-4 z Rzeszowa do Łańcuta. Fot. Tadeusz Poźniak
Remont tego odcinka trwa już od września.

Tymczasem kierowcy, którzy dzień w dzień muszą odstać sporo czasu w korkach denerwują się, że nie widać na zablokowanych pasach uwijających się robotników.

- To dlatego, że zakres prac obejmuje nie tylko wykonania robót nawierzchniowych, ale także przebudowę infrastruktury towarzyszącej (podziemnej i naziemnej, tj. kolektory kanalizacji deszczowej, podziemne linie energetyczne i telekomunikacyjne, wodociągi, gazociągi), a zwłaszcza zabezpieczeń akustycznych - wylicza Joanna Rarus, rzeczniczka rzeszowskiego oddziału Generlanej Dyrekcji Dróg rajowych i Autosrad. -  Wymusza to na wykonawcach wykonanie w pierwszej kolejności wszelkich robót ulegających zakryciu. Dopiero po ich odbiorze będzie można przystąpić do zasadniczych robót nawierzchniowych oddając w efekcie do ruchu gotowe odcinki jezdni.

Jak dodaje J. Rarus, wiele robót wymaga także odpowiednich warunków pogodowych i nie wszystkie można było wykonywać zimą.

Oddadzą drogę wcześniej

Co więcej,  drogowcy deklarują, że remont "czwórki" zakończy się wcześniej. Zakładano, że potrwa do 2010 r., a tymczasem ma się zakończyć w październiku br. Trzeba uznać, że to efekt protestów kierowców. GDDKiA odbyła bowiem rozmowy z wykonawcami po serii niepochlebnych opinii w mediach:

- Prace będą prowadzone intensywniej. Usprawniona zostanie organizacja ruchu, będzie więcej sprzętu oraz siły roboczej pracującej w systemie dwuzmianowym.

Efekty tych ustaleń już są widoczne. 

Będzie nowoczesna

Droga krajowa nr 4 jest częścią transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Jej przebudowa ma na celu przede wszystkim dostosowanie jej parametrów do wymagań przepisów UE poprzez zwiększenie nośności drogi oraz wzmocnienie obiektów inżynierskich.

Duży nacisk został położony na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wprowadzenie zmian w organizacji ruchu, a w szczególności przebudowę skrzyżowań, budowę azyli dla pieszych, przebudowę zatok autobusowych, remont, przebudowę i budowę chodników i ciągów pieszo-jezdnych, a także wykonanie urządzeń służących ochronie środowiska (ekrany akustyczne, wymiana okien).

 

 

 

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24