Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasy rowerowe w woj. podkarpackim. Gdzie w weekend 20 - 21 kwietnia? Podpowiedzi jednodniowych wypraw

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Szukasz inspiracji na trasę rowerową w woj. podkarpackim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Znaleźliśmy 10 ciekawych propozycji tras. Mogą mieć różne stopnie trudności czy odległości, dzięki temu każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na wyprawę rowerową w woj. podkarpackim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w woj. podkarpackim warto sprawdzić w weekend.

Spis treści

Ścieżki rowerowe w woj. podkarpackim

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. podkarpackim, które sprawdzili inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Nim wyruszysz w drogę, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 20 kwietnia w woj. podkarpackim ma być od 1°C do 12°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 2% do 57%. W niedzielę 21 kwietnia w woj. podkarpackim ma być od 2°C do 9°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 16% do 58%.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Krasnobród nr 1 Z biegiem Wieprza

• Dystans: 26,74 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 23 min.
  • Przewyższenia: 159 m
  • Suma podjazdów: 539 m
  • Suma zjazdów: 593 m

RowerempoRoztoczu poleca tę trasę

Wycieczka rozpoczyna się na ul. Spokojnej, tuż obok Sanktuarium. W całości oznakowana kolorem niebieskim. Trasa dość łatwa. Nawierzchnia dróg jest ogólnie dobra. Ze względu na występowanie odcinków drogi gruntowej miejscami lekko piaszczystej, a po opadach błotnistej zalecany jest przejazd rowerem MTB lub trekkingowym. Na odcinku pomiędzy Bondyrzem a Trzepiecinami oraz pomiędzy Obroczą a Zwierzyńcem jest droga gruntowa, miejscami piaszczysta.

🚲 Trasa rowerowa: Wielki Bukowiec słowacja

• Początek trasy: Rymanów
  • Dystans: 60,4 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 24 min.
  • Przewyższenia: 520 m
  • Suma podjazdów: 1 041 m
  • Suma zjazdów: 971 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Mansi5

Najciekawsza część trasy w śladzie.
Łagodny podjazd drogą pod rezerwat Źródliska Jasiołki. Później odbijamy w niebieski szlak - szczerze mówiąc spodziewałem się pchania roweru i ciężkiej trasy, a okazała się bardzo łagodna i przyjemna - nawet błota (mimo tygodniowych deszczów) nie było zbyt wiele. Na Wielkim Bukowcu wieża widokowa, z której nic nie widać, następnie wjechałem w niebieski szlak na stronę słowacką - szlak od razu chyba zgubiłem przez wycięte drzewa - i próbowałem przejechać drogą ścinkową. Jednak to był błąd - trzeba było przejść ten kawałek na przełaj (jedyny krótki 700 m kawałek na tej trasie, którym nie dało się w obecnych warunkach przejechać).
Następnie bardzo przyjemna twarda droga w dół i asfalt do Miedzilaborców. Kierunek na Certizne i przyjemna droga szutrowa na stronę polską przez Lipowiec do Jaślisk.
Cała trasa do pokonania bez zsiadania z roweru (oprócz tego 700-metrowowego odcinka).

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 7 Łosiowym Szlakiem

• Początek trasy: Oleszyce
  • Dystans: 37,9 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 17 min.
  • Przewyższenia: 89 m
  • Suma podjazdów: 397 m
  • Suma zjazdów: 359 m

RowerempoRoztoczu poleca tę trasę

Łosiowy Szlak, Trasa Nr 7, Gmina Susiec.
Długość trasy – ok. 37 km, nawierzchnia: asfalt – 14 km, szuter – 4,5 km, droga gruntowa – 17 km, droga piaszczysta – 1,5 km, stopień trudności – trasa trudna. Zalecany typ roweru – górski. Znakowanie: znaki niebieskie rowerowego Szlaku Łosiów. Na trasie można zobaczyć: cmentarz wojskowy z 1939 r., drewnianą cerkiew w Łosińcu, modrzewiowy kościół i cmentarz wojenny w Tomaszowie Lub., stadninę Rogowe Kopce w Rabinówce.
0,0 km – z parku przy stacji PKP Susiec wjeżdżamy wąską drogą do lasu, razem z trzema pieszymi szlakami: czarnym, zielonym i niebieskim. Przecinamy tory kolejowe. Stąd drogą gruntową, odcinkami piaszczystą docieramy do Wólki Łosinieckiej, gdzie pojawia się droga asfaltowa.
4,0 km – w Wólce Łosinieckiej jedziemy na wprost, przez rzekę i wyjeżdżamy na szosę obok cmentarza wojennego z 1939 r. w miejscowości Łosiniec.
6,0 km – w centrum wsi, za drewnianym kościołem (dawną cerkwią) skręcamy w lewo i szeroką, gruntową drogą wspinamy się na wzniesienie. Nawierzchnia jest utwardzona, lecz uwaga bo po deszczu staje się błotnista. Na wzniesieniu stoi krzyż z 2009 r. Z tyłu rozpościera się panorama południowej krawędzi Roztocza.
9,3 km – dojeżdżamy do wsi Pasieki, gdzie skręcamy w prawo, by po 1,5 km jazdy szosą odbić w lewo. Jedziemy wąską gruntową drogą przez atrakcyjny teren wzdłuż parowu, w którym sezonowo pojawia się strumień wody. Niebieski szlak wije się po mieszanym lesie. W obniżeniu na łące znowu pojawia się sezonowa rzeczka. Przejeżdżamy przez nią, po czym wspinamy się na wzniesienie, by zjechać na polanę „Siwa Dolina”. Niestety istniejącej tam karczmy o tej nazwie już nie ma.
16,0 km – z polany czarnym szlakiem możemy udać się do centrum Tomaszowa Lubelskiego, gdzie warto zwiedzić m.in. zabytkowy kościół modrzewiowy z XVIII w., cerkiew oraz Czajnię - zabytkowy drewniany obiekt.
17,5 km – z centrum Tomaszowa Lub. udajemy się bocznymi ulicami na południowy zachód, do Rabinówki. Pod koniec zabudowań skręcamy w lewo, do stadniny Rogowe Kopce. Stąd udajemy się przez pole i las do Podlesiny.
25,3 km – za kościołem w Podlesinie skręcamy w prawo i szutrową drogą wg oznaczeń szlaku Green Velo udajemy się do Maził.
27,6 km – na przejeździe kolejowym w Maziłach odnajdujemy niebieski szlak rowerowy, którym przez tory kierujemy się do lasu. Po 1 km droga, początkowo gruntowa, zmienia się w szutrową.
33,8 km – wyjeżdżamy na asfaltową szosę i skręcamy w lewo. Po 200 m skręcamy znów w lewo, do Rybnicy. Stamtąd przez rzekę powracamy na asfaltową szosę, którą obok stacji MOR Green Velo, docieramy do Suśca.
37 km – stacja PKP Susiec

🚲 Trasa rowerowa: Podkarpackie Trasa 43 Szlakiem cerkwi i wód zdrojowych

• Dystans: 33,03 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 4 min.
  • Przewyższenia: 127 m
  • Suma podjazdów: 512 m
  • Suma zjazdów: 512 m

Rowerzystom trasę poleca UM_Podkarpackie

Z Horyńca-Zdroju – uzdrowiska słynącego z najlepszych zasobów borowiny w Polsce pojedziemy do cerkwi w Radrużu i leśnej kaplicy w Nowinach Horynieckich. Zaparkować możemy w centrum zdroju. Z parkingu przy ulicy Mickiewicza kierujemy się deptakiem do przejścia podziemnego. Wychodzimy po drugiej stronie linii kolejowej, obok budynku Informacji Turystycznej. Stąd ulicą Sanatoryjną, prowadzącą wśród domów zdrojowych, kierujemy się na północ. Jedziemy łagodnie falującą drogą asfaltową przez las. W Świdnicy dołącza do nas szlak Green Velo. Na skrzyżowaniu w Nowym Bruśnie skręcamy w prawo, mijamy MOR i po chwili naszym oczom ukaże się piękna drewniana cerkiew św. Paraskewy . Przed nami widokowy podjazd na Hrebciankę. Zalesiony szczyt wzgórza skrywa wiele tajemnic z czasów II wojny światowej. Znajduje się tu sześć bunkrów będących częścią umocnień Lini Mołotowa. Po krótkim zjeździe docieramy do agroturystyki Polanka. Na rozdrożu szlak Green Velo biegnie prosto, my skręcamy w prawo, za znakami czerwonego szlaku rowerowego. Przed nami kolejny podjazd. Po wyjeździe z lasu kierujemy się w prawo i po około dwóch kilometrach docieramy do drogi asfaltowej. Skręcamy w prawo, a następnie w lewo. Droga stromo opada do doliny potoku Dubleń. Docieramy do Nowin Horynieckich. Za drogowskazem kierujemy się w lewo, do kaplicy leśnej. Przejeżdżamy przez wieś, po czym odbijamy w prawo i szutrową drogą wraz z zielonym szlakiem pieszym zjeżdżamy na parking. Leśną alejką docieramy do kaplicy z cudownym źródłem . Dalej trasa prowadzi przepustem pod nasypem linii kolejowej, a następnie stromą ścieżką pod górę do leśnej drogi asfaltowej. Jedziemy nią w prawo przez 1,5 km, po czym odbijamy w lewo, w szutrową drogę, która zaprowadzi nas do drogi wojewódzkiej. Mijając klasztor Franciszkanów, kierujemy się na zachód, do centrum Horyńca-Zdroju. Stąd warto jeszcze pojechać około 3 km na południe, do Radruża, by zobaczyć jeden z najpiękniejszych zespołów cerkiewnych w Polsce . Powrót tą samą drogą.

ATRAKCJE NA TRASIE:

Horyniec-Zdrój – o właściwościach leczniczych bogactw naturalnych tej ziemi przekonał się podobno już król Jan III Sobieski z małżonką. Jedno z najlepszych złóż borowinowych w Europie oraz potencjał wodoleczniczy wypromował ród Ponińskich, który pozostawił tu po sobie także ślady materialne: pałac (obecnie siedziba sanatorium „Bajka”), budynek teatru i kaplicy dworskiej oraz mauzoleum rodowe na cmentarzu parafialnym. Status uzdrowiska nadano miejscowości dopiero w 1976 r. Kuracjusze przybywający „do wód” mogą korzystać z kilku profesjonalnych i nowoczesnych obiektów sanatoryjnych, a w wolnym czasie spacerować po zrewitalizowanym Parku Zdrojowym.

Dawna greckokatolicka cerkiew pw. św. Paraskewy w Nowym Bruśnie – jedna z najstarszych cerkwi w regionie pochodzi z początku XVIII w. W zmienionej przez wieki formie przetrwała do naszych czasów. Od II wojny światowej pozostaje nieużytkowana.

Kaplica Leśna Matki Bożej w Nowinach Horynieckich – malowniczo usytuowana w wąwozie leśnym, wśród licznych źródeł, skrywa łaskami słynącą figurę Matki Bożej Niepokalanie Poczętej. Obecna świątynia pochodzi z końca XIX w. Dziś to znane miejsce pielgrzymkowe.

Obronny zespół cerkiewny w Radrużu z XVI w. – w jego skład wchodzi drewniana świątynia w późnogotyckim stylu pw. św. Paraskewy z XVII-wiecznym ikonostasem oraz zachowaną polichromią figuralno-ornamentalną, wysoka wieża – dzwonnica, kamienny mur z dwiema bramami oraz kostnica z XIX w. (tzw. dom diaka). Świątynię otaczają pozostałości cmentarza przycerkiewnego. W 2013 r. cerkiew wpisano na Listę UNESCO. Całość kompleksu – w gestii Muzeum Kresów w Lubaczowie.

🚲 Trasa rowerowa: Z Polańczyka do Baligrodu przez Górzankę

• Początek trasy: Lesko
  • Dystans: 47,77 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 4 min.
  • Przewyższenia: 326 m
  • Suma podjazdów: 788 m
  • Suma zjazdów: 774 m

Januszek_44 poleca tę trasę

Koniec czerwca a jest tak zimno ,że zakładam zimową rowerową kurtkę . Dziś ruszam w stronę Baligrodu. Najpierw znana już mi trasa w kierunku Wołkowyi a potem kierunku Górzanki . Trochę się obawiałem ,że trafię na polne drogi , co przy tych opadach mogło okazać się przeszkodą nie do przejechania , ale trafiam na piękną równą asfaltową drogę , która zaprowadzi mnie aż do Baligrodu. W Górzance przy szlakowskazie spotykam matkę z synem. Przyjechali ze Starachowic , śpią w namiocie na polu campingowym w Polańczyku . Chwila miłej rozmowy i ruszam dalej w stronę Radziejowej .Trasa ciągnie się pod górę . Początkowo z obu stron las ale po jakimś czasie otwiera się widok na połoniny , w dole pagórki osnute mgłą . Przepiekany widok i perspektywa szalonego zjazdu w stronę Stężnicy . Po drodze zatrzymuję się przy budynkach Natura Park . Charakterystyczny wjazd z bramą z niedźwiedziami. Kiedyś były tu zabudowania PGR-u a teraz przepiękny ośrodek rekreacyjny.
W Baligrodzie zatrzymuje się na chwilę przy odnawianej Cerkwi a w parku przy pomniku czołgu . To małe miasteczko ale pewnie jeszcze wrócę tu nie raz .
Teraz już asfaltem w stronę Leska aby w Hoczewie odbić do Polańczyka. Na zakręcie w Hoczewie wpadam na chwile do GALERI miejscowego twórcy ludowego , który sam mnie zaprasza do zwiedzania.
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Hajda na Koń (Susiec - Horyniec Zdrój)

• Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 93,28 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 50 min.
  • Przewyższenia: 134 m
  • Suma podjazdów: 418 m
  • Suma zjazdów: 415 m

Stokrotka21 poleca tę trasę

Trasa prowadzi asfaltowymi drogami przez tereny wschodniej Polski. Są to obszary mało zaludnione w większości zalesione. Tytuł nawiązuje do obrony wschodnich rubieży ojczyzny oraz koni w usytuowanej w głębi lasów stadninie "Polanka". Znajdują się w niej 22 konie rasy małopolskiej. Można tam skorzystać z nauki jazdy. Nad samą granicą z Ukrainą położona jest przepiękna Cerkiew p.w. św. Paraskewy w Radrużu. Całość otoczona jest murem z kamienia z poł. XIX w. W roku 1648 cerkiew ozdobiono polichromią. Główne miasto leżące na trasie Horyniec Zdrój słynie z ośrodków uzdrowiskowych. Cała trasa jest długa, ale napawa sentymentem do minionych lat. Z ciekawostek można dodać że koło miejscowości Polanka Horyniecka znajdują się dostępne lecz niezagospodarowane Bunkry Linii Mołotowa. Trasę polecam osobom pokonującym na rowerach długie dystanse. Kierunek jazdy od Nowego Brusna do Horyńca Zdroju polecam w kierunku zgodnym ze wskazówkami zegara gdyż na tym odcinku znajduję się duża różnica poziomów i lepiej pokonać ją z góry niż pod górę. Życzę miłej jazdy.
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Tarnów-Lasami do Czarnej

• Początek trasy: Pilzno
  • Dystans: 64,6 km
  • Czas trwania wyprawy: 7 godz. i 10 min.
  • Przewyższenia: 94 m
  • Suma podjazdów: 1 132 m
  • Suma zjazdów: 1 150 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Piotrmm

Trasa lekka, przyjemna, w warunkach zimowych dobrze się sprawdza, ale w letnich tez ma swój urok.Trasa więc całoroczna dla wszystkich. :)

🚲 Trasa rowerowa: SANDOMIERZ – "SPACER" AKTYWNY – ODKRYWAJ ROWEREM

• Początek trasy: Nowa Dęba
  • Dystans: 16,59 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 2 min.
  • Przewyższenia: 56 m
  • Suma podjazdów: 236 m
  • Suma zjazdów: 231 m

Trasę dla rowerzystów poleca Sandomierz

Sandomierz kryje w sobie wiele niezwykłych atrakcji, porozrzucanych w odległych częściach miasta. Jeśli jesteś prawdziwym rowerowym maniakiem, wspaniałą propozycją będzie dla Ciebie „spacer rowerowy” po okolicznych perełkach zabytkowych i przyrodniczych. Okolica naszego „małego Rzymu” kryje w sobie wiele ciekawych szlaków, tym bardziej jeśli jazdę na rowerze chcesz połączyć ze zwiedzaniem. Specjalnie dla Ciebie i wszystkich entuzjastów dwóch kółek przygotowaliśmy „spacer”, który jest doskonałą propozycją do weekendowego wypadu lub części dłuższej wakacyjnej rowerowej wycieczki.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Podkarpackie Trasa 44 "Przez Puszczę Solską do Narola"

• Początek trasy: Narol
  • Dystans: 29,73 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 51 min.
  • Przewyższenia: 116 m
  • Suma podjazdów: 371 m
  • Suma zjazdów: 371 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca UM_Podkarpackie

W większości leśna trasa o zróżnicowanej rzeźbie terenu. Głównymi atrakcjami będą dawne cerkwie, stawy rybne, leśne trakty oraz miasteczko Narol. To w nim proponujemy rozpocząć wycieczkę. Samochód możemy zostawić w centrum, przy rynku. Stąd ruszamy drogą wojewódzką na południe. Skręcamy w ulicę Sportową. Przejeżdżamy obok odrestaurowanej dawnej cerkwi greckokatolickiej, w której urządzono Centrum Koncertowo-Wystawiennicze. Przed nami około 4-kilometrowy odcinek prowadzący drogą gruntową. Tutaj czekają nas dwa podjazdy. Cały czas jedziemy za znakami żółto-niebieskiego szlaku rowerowego. Asfaltem zjeżdżamy do Łówczy. Przed cmentarzem odbijamy w lewo, by zobaczyć położoną nieco na uboczu dawną cerkiew . Dojeżdżamy do drogi głównej i skręcamy w prawo. W Płazowie przecinamy drogę wojewódzką, by obejrzeć kolejną zabytkową świątynię . Kierując się za drogowskazem docieramy do Rudy Różanieckiej, której powstanie, jak sama nazwa wskazuje, związane było z wybudowaniem w XVII w. zakładu metalurgicznego. Dziś miejsce to jest znane z zespołu pałacowo-parkowego, użytkowanego obecnie przez Dom Pomocy Społecznej oraz kompleksu stawów rybnych, będących rajem dla miłośników wędkarstwa. Jadąc lokalną drogą na północ, mijamy dwa atrakcyjne miejsca, w których skosztować można tutejszych rybich przysmaków. Są to: Dębowy Dwór – duży ośrodek z wyspą, przystanią i plażą oraz Cztery Stawy – klimatyczny mały bar z miejscem wypoczynkowym. Za tym drugim, skręcamy w pierwszą drogę asfaltową, w prawo. Przed nami około 10-kilometrowy przejazd przez Puszczę Solską, co ważne – bez ruchu samochodowego. Po drodze czeka nas jeden większy podjazd. Po dojeździe do drogi wojewódzkiej, skręcamy w lewo i kierujemy się w stronę rynku.

ATRAKCJE NA TRASIE:

Rynek w Narolu – czworoboczny, z kolumną św. Floriana, ratuszem z lat 1928–1932 i ciekawymi kamienicami wokół. Obok ratusza mieści się kamień dziękczynny wystawiony ku czci Jana III Sobieskiego, który uwolnił prowadzonych przez Tatarów w niewolę mieszkańców miasta. Po przeciwnej stronie drogi usytuowany jest barokowo-klasycystyczny kościół pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny z mauzoleum rodu Łosiów – właścicieli miasta.

Dawna greckokatolicka cerkiew pw. św. Paraskewy w Łówczy – usytuowana nieopodal głębokiej doliny potoku, w otoczeniu kamiennych krzyży z miejscowego wapienia bruśnieńskiego. Świątynia wzniesiona została w końcu XVIII w. W 1905 r. przeszła gruntowny remont. Po II wojnie światowej została przejęta przez kościół rzymskokatolicki, któremu służy do dziś.

Cerkiew greckokatolicka pw. Zaśnięcia Matki Bożej w Płazowie – murowana, skromna w swej formie, jedna z młodszych cerkwi w regionie, bo zbudowana w 1936 r., w miejscu poprzedniej drewnianej świątyni z początku XVIII w. Od czasów II wojny światowej stoi opuszczona i nieużytkowana. Na przycerkiewnym cmentarzu zachowały się kamienne krzyże – świadectwo miejscowej kamieniarki bruśnieńskiej.

Puszcza Solska – rozległy kompleks leśny na Równinie Biłgorajskiej, ciągnący się w obrębie województw lubelskiego i podkarpackiego aż do granicy z Ukrainą. Dominują w nim lasy sosnowe, częściowo sztucznie nasadzone. Popularne są także jodły oraz porastające torfowiska leszczyny, jałowce, derenie i wrzosowate. Główną rzeką jest Tanew, na której tworzą się malownicze kaskady i progi rzeczne. W okolicach Huty Różanieckiej znajdują się liczne stawy hodowlane. Puszcza słynie z bogactwa zwierząt, grzybów i jagód. O jej dostępności świadczą licznie przecinające ją drogi i trakty leśne, po których prowadzą znakowane szlaki turystyczne.
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Pętla Krasne i Strażów

• Początek trasy: Głogów Małopolski
  • Dystans: 21,52 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 29 min.
  • Przewyższenia: 50 m
  • Suma podjazdów: 177 m
  • Suma zjazdów: 183 m

Rowerzystom trasę poleca Leszek.fila

Łatwa trasa z jednym tylko dłuższym podjazdem. Idealna na rower szosowy.
Startujemy i kończymy w Krasnem.
Należy uważać na ruch samochodów na głównych drogach.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Jak przygotować się na wycieczkę rowerową?

Najważniejszy jest stan techniczny Twojego roweru. Jeśli wybierasz się na swoją pierwszą wyprawę w sezonie, koniecznie zrób przegląd swojego jednośladu. Co warto zrobić przed rozpoczęciem sezonu? W skład przeglądu wchodzi szereg czynności do wykonania. Są to między innymi:

• sprawdzenie napędu, przerzutek, linek oraz hamulców
  • dopompowanie kół
  • wyczyszczenie ważnych elementów

W skład przeglądu wchodzą również inne czynności. Rower powinno się serwisować przynajmniej raz w roku, by mieć pewność, że jest odpowiednio sprawny i by móc cieszyć się nim dłużej. Podczas jazdy mocno eksploatujemy sprzęt, dlatego tak istotne jest, by o niego dbać.

Można samodzielnie serwisować swój rower, chociaż do tego wymagana jest odpowiednia wiedza. W Internecie nie brakuje poradników na ten temat. Jeśli jednak wolisz, by Twoim jednośladem zajęli się specjaliści możesz oddać sprzęt do serwisu rowerowego.

Taki przegląd najlepiej jest wykonywać przed rozpoczęciem sezonu. Po sezonie też warto o niego odpowiednio zadbać. Pamiętaj, że im bardziej skrupulatnie będziesz dbać o sprzęt, tym dłużej Ci on posłuży.

Jeśli Twój sprzęt jest gotowy do użytku, pozostaje Ci zaplanować trasę i ruszać w drogę!

Co wziąć na rower?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Zielone szczyty i zachwycająca przyroda – co robić w Podkarpackiem?

Jeśli wypoczynek w otoczeniu przyrody to wasze marzenie, koniecznie wybierzcie się do zielonej krainy, jaką jest woj. podkarpackie. Zróżnicowane krajobrazy Doliny Sanu, Bieszczad, Roztocza i Beskidu Niskiego z pewnością was zauroczą, pozostawiając po sobie przepiękne wspomnienia w waszej pamięci. Jedną z największych atrakcji tych terenów jest Jezioro Solińskie, czyli sztuczny zbiornik, z którego rozciągają się zapierające dech widoki. W ramach odpoczynku od jazdy jednośladem warto wybrać się także na wycieczkę Bieszczadzką Kolejką Leśną. Odwiedziny w regionalnych parkach narodowych (Bieszczadzkim i Magurskim) przeniosą was do świata dzikiej przyrody, z której słynie Podkarpackie. Wycieczka w te magiczne rejony nie będzie kompletna także bez odwiedzenia wpisanych na listę UNESCO zabytkowych świątyń – kościoła pw. Wniebowzięcia NMP i św. Michała Archanioła w Haczowie oraz kościoła pw. Wszystkich Świętych w Bliznem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?