Kampania – tak jak w zeszłym roku - ma na celu zwrócić uwagę na Szczecin, jako na miasto, o którym warto pomyśleć, poszukując pracy i być może rozważyć relokację. Obejmuje województwo zachodniopomorskie oraz pięć województw ściany wschodniej – warmińsko-mazurskie, podlaskie, świętokrzyskie, podkarpackie, lubelskie, które borykają się z problemem bezrobocia.
- Obecnie w Szczecinie mamy rekordowo niskie bezrobocie. Nadszedł czas, w którym firmy konkurują o pracowników, a ci dyktują swoje warunki. Szczecin stał się miejscem o szerokim wachlarzu ofert pracy, w których można przebierać – mówi Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. – Mamy dobre położenie, unikatową zieleń, w kilkadziesiąt minut możemy dotrzeć do dużych, europejskich stolic. Są to atuty, które doceniają nie tylko mieszkańcy Szczecina. Jesteśmy chętni, by przyjąć specjalistów z innych miast, którzy w swoich rodzimych okolicach nie mogą znaleźć zajęcia - dodaje.
Kto najczęściej rekrutuje w Szczecinie?
Duże firmy z sektora BPO/ITO/SSC, logistycznego, e-commerce, produkcyjnego. Kuszą pracowników już nie tylko atrakcyjnym wynagrodzeniem, ale też licznymi benefitami – mi.in. specjalnie skrojonymi pakietami relokacyjnymi, zwrotami kosztów przejazdu na rozmowę rekrutacyjną, opłaceniem kosztów pobytu na początku zatrudnienia, ubezpieczeniami pracowniczymi, w tym prywatną opieką medyczną. Niektóre z nich finansują też obiady dla pracowników, szkolenia, kursy językowe, żłobki i przedszkola dla dzieci, organizują chill out roomy i imprezy integracyjne.
Kampania rozpoczęła się 15 lutego i potrwa do końca miesiąca; obejmuje internet i outdoor. W 11 miastach – Szczecinie, Gorzowie, Koszalinie, Poznaniu, Białymstoku, Kielcach, Lublinie, Olsztynie, Przemyślu i Rzeszowie zawisło łącznie 41 bilbordów. Specjalnie na rzecz kampanii powstał także folder, który pokazuje jakie benefity proponują szczecińskie firmy i największe zalety miasta. Będzie on rozdawany na uczelniach, wśród studentów oraz na targach pracy.
Do tej pory do kampanii dołączyło 89 firm. Strona www.kariera.szczecin.eu, która zawiera wszystkie informacje o akcji i logo firm odnotowała 55 tys. odsłon. W zeszłym roku przez dwa tygodnie trwania kampanii zwiększone zainteresowanie zauważyła większość firm, których logo znalazło się w kampanijnym serwisie – głównie poprzez ruch na stronach rekrutacyjnych, bezpośrednie pytania o pracę i warunki zatrudnienia (telefonicznie, poprzez kanały społecznościowe) oraz zostawianie CV.
Łączny koszt kampanii Szczecin Rekrutuje to 100 000 tys. zł brutto. Organizacją i promocją kampanii zajęła się Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej Sp. z o. o.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Szpak pokazał swojego towarzysza. Połączyła ich miłość od pierwszego wejrzenia
- Tomaszewska i Sikora spacerują z wózkiem. Wydało się, co ich łączy! [ZDJĘCIA]
- Urbańska obnaża się przed młodzieżą w sieci. Nie jesteście na to gotowi [ZDJĘCIA]
- Była naszą olimpijską królową. Dziś Otylię Jędrzejczak trudno rozpoznać [ZDJĘCIA]