Ruszyła przebudowa dworca głównego PKP w Rzeszowie [ZDJĘCIA, WIDEO]

Bartosz GubernatZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (5 zdjęć)
205 mln zł będzie kosztować rozpoczynająca się właśnie przebudowa stacji kolejowej Rzeszów Główny. Powstaną tu m.in. nowe windy i dojścia do peronów. A także tunel łączący dworzec z ulicą Kochanowskiego.

- Zakres prac na torach i peronach jest bardzo szeroki, dlatego pasażerowie muszą liczyć się z utrudnieniami. Musieliśmy m.in. wprowadzić zastępczą komunikację autobusową, która będzie obsługiwać pasażerów na odcinku Rzeszów Główny – Rzeszów Staroniwa. Obejmie 10 pociągów Przewozów Regionalnych kursujących między Rzeszowem a Jasłem oraz do i z Boguchwały. Te niedogodności potrwają do 24 listopada – mówi Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Windy i ruchome schody

Na stacji trwają już przygotowania do przebudowy jej centralnej części oraz przejścia podziemnego pod torami. Wykonawca montuje oznakowanie wskazujące drogę w oparciu o tymczasową organizację ruchu pieszego.

Na stacji Rzeszów Główny od 1 lipca podróżni będą korzystać z peronu nr 3 oraz dodatkowego – tymczasowego peronu nr 4 (od strony budynku dworca, ul. Łączna). Prace zaplanowano tak, by podróżni mieli dostęp do pociągów.

Czytaj także

W lipcu rusza przebudowa torów oraz sieci trakcyjnej od strony budynku dworcowego. Prace obejmą najpierw perony nr 1 i 2, ale kolejno zostaną przebudowane wszystkie. Staną na nich nowe wiaty, ławki, oznakowanie i tablice informacyjne. Powstaną też linie naprowadzające ułatwiające drogę osobom niewidomym i słabowidzącym.

- Z myślą o podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się, zaplanowaliśmy windy i schody ruchome – mówi Dorota Szalacha.
Zabytkowa kładka nad torami zostanie rozebrana i przeniesiona w inne lokalizacje. W jej miejsce na dworcu powstanie przejście podziemne.

W lipcu wykonawca planuje demontaż dwóch pierwszych przęseł kładki od strony ul. Kochanowskiego. Demontaż kładki będzie się odbywał stopniowo, by jak najdłużej zapewnić podróżnym dojścia do peronów istniejącym obiektem.

O kolejnych utrudnieniach i zmianach na placu budowy kolej ma informować na bieżąco.

Nowy przystanek

Nowy peron gotowy jest już natomiast w rejonie alei Wyzwolenia, gdzie PKP wybudowała zupełnie nowy przystanek – Rzeszów Zachodni. Pasażerowie mogą z niego już korzystać. Kolejną bardzo ważną inwestycją będzie przebudowa wiaduktu w rejonie ul. Batorego. Kolej wybuduje tu zupełnie nowa przeprawę dla pociągów, zwiększając jednocześnie ilość miejsca pod torami.

Czytaj także

Dzięki temu Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie będzie mógł wybudować pod spodem nową jezdnię. Obecny jeden pas, po którym ruch odbywa się wahadłowo zastąpi ulica dwukierunkowa.

Przy okazji drogowcy planują wybudować nową jezdnię, która poprowadzi od wiaduktu prosto, a następnie w rejon biurowca ZUS, gdzie zaplanowano budowę ronda.

Na czas przebudowy wiaduktu przejazd ulica Batorego będzie zamknięty. Kierowcy będą musieli korzystać z objazdów, przez osiedle Pobitno i ulicę Ciepłowniczą oraz z drugiej strony – przez wiadukt Tarnobrzeski i ulicę Kochanowskiego.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

ludzi maja gdzies najlepiej omijac Rzeszów

P
PW

Przesiadka w Rzeszowie z Tarnowa do Przemyśla - niemal kilometrowa ścieżka zdrowia. Najpierw do końca peronu nr 3, gdzie SOK pilnuje przejścia przez tory na peron 2. Potem peronem nr 2 do kładki. Kładką na plac przed dworcem, przez budynek dworca na peron 1, do końca, potem przez plac załadunkowy - już widać peron 4! Na końcu efektowny zawijas między starannie owiniętymi tańsmą ostrzegawczą barierkami. Wynik? 900 metrów spaceru. 10 minut dla sprawnej osoby. Starsi, kobiety z wózkiem i niepełnosprawni zrezygnowani pozostają na peronie 3.

Kto tak koszmarnie zorganizował przejścia?!

D
DT

Rozwalenie budki z zapiekankami uchodzi w "stolicy innowacji" za wielką inwestycję.

J
Janusz

A co z przebudowa przejazdu na ul. Chlopickiego który to przejazd zgodnie z umową offsetowe z prezydentem miasta podpisał inwestor City Center obecnie Galeria Rzeszów czyżby prezent od miasta. A kto sfinansuje remont wiaduktu czy zwrotki do galerii zapewne następny prezent.

k
kolega_krolika

niech zgadne - bedzie nowy "dyskont spozywczy"?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3