Ryanair musi zapłacić

Artur Zacharzewski
Pasażerowie, których samolot spóźnił się ponad 25 godzin, mają prawo do odszkodowań.

Nawet 400 euro odszkodowania i zwrot kosztów za bilet mogą zażądać pasażerowie, którzy w poniedziałek nie odlecieli do Londynu. Dodatkowo należy im się zwrot kosztów za nocleg i wyżywienie.

Poniedziałkowy lot Ryanaira do Londynu odleciał dopiero wczoraj, o godz. 12.37. O kłopotach pasażerów, którzy cały poniedziałek spędzili na lotnisku w Jasionce pisaliśmy wczoraj.

Jedna z pasażerek feralnego lotu była Małgorzata Kordek.

- W poniedziałek powiedziano nam, że samolot na usterkę techniczną - wspomina pani Malogorzata. - Nikt nie zaproponował nam nawet kawy. Zdecydowałam się lecieć do Londynu przez Warszawę.

Ponad 25 godzin opóźnienia

Masz prawo do odszkodowania

250 euro w przypadku rejsów do 1500 km
400 euro w przypadku rejsów wewnątrz UE powyżej 1500 km i między 1500 a 3500 km w przypadku rejsów poza UE
600 euro dla pozostałych rejsów
Jeśli wybierzesz inny lot, przewoźnik musi zwrócić pieniądze za bilet w ciągu 7 dni od daty lotu.

Na taki krok zdecydowało się jeszcze kilku innych pasażerów. Późno w nocy byli w Londynie. Rano poszli do pracy. Reszta pasażerów musiała na własna rękę szukać noclegu w Rzeszowie. Wielu nie miało pieniędzy na hotelu. Noclegu szukali więc u znajomych i krewnych.

Tomasz Kułakowski, dyrektor Ryanair odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w Europie Wschodniej nie chciał wczoraj powiedzieć czy linia lotnicza wypłaci wszystkim odszkodowania.

- Muszę sprawdzić, co się tam dokładnie stało - wyjaśnia Kułakowski. - Jeśli była to usterka techniczna, pasażerom należy się rekompensata za pobyt w hotelu i wyżywienie. Pasażerom, którzy polecieli do Londynu innymi liniami zwrócimy pieniądze za kupione u nas bilety.

Prawo po stronie pasażera

Domagaj się swoich praw:

Pasażerowie powinni złożyć pisemna reklamacje u przewoźnika. Jeśli ten odmówi jej przyjęcia, trzeba zwrócić się do Europejskiego Centrum Konsumenta w Warszawie: tel. 022 556-04-74 lub 556-04-79
Więcej informacji o przysługujących Ci prawach na stronie: www.konsument.gov.pl
podpis pod zdjęcie: na każdym lotnisku podróżni maja prawo zażądać karty praw pasażera i egzekwować zawarte w niej zapisy - podpowiada Aleksandra Szczepanik z Klubu Federacji Konsumentów w Rzeszowie.

Poniedziałkową sytuacją na lotnisku w Jasionce oburzona jest Aleksandra Szczepanik z Klubu Federacji Konsumentów w Rzeszowie.

- Zgodnie z prawem pasażerowie po upływie 4 godzin powinni dostać ciepłe napoje, po sześciu kanapki. To prawo obowiązuje wszystkich przewoźników w UE, a więc również Ryanaira - twierdzi Szczepanik.

- Przewoźnik powinien im także zapewnić nocleg lub alternatywne połączenie z innego lotniska. Pasażerowie nie powinni zostać pozostawieni sami sobie na lotnisku. To niedopuszczalne.

Kredyt hipoteczny, to coraz większe ryzyko. UOKiK ostrzega.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie