Nawet 400 euro odszkodowania i zwrot kosztów za bilet mogą zażądać pasażerowie, którzy w poniedziałek nie odlecieli do Londynu. Dodatkowo należy im się zwrot kosztów za nocleg i wyżywienie.
Poniedziałkowy lot Ryanaira do Londynu odleciał dopiero wczoraj, o godz. 12.37. O kłopotach pasażerów, którzy cały poniedziałek spędzili na lotnisku w Jasionce pisaliśmy wczoraj.
Jedna z pasażerek feralnego lotu była Małgorzata Kordek.
- W poniedziałek powiedziano nam, że samolot na usterkę techniczną - wspomina pani Malogorzata. - Nikt nie zaproponował nam nawet kawy. Zdecydowałam się lecieć do Londynu przez Warszawę.
Ponad 25 godzin opóźnienia
Masz prawo do odszkodowania
250 euro w przypadku rejsów do 1500 km
400 euro w przypadku rejsów wewnątrz UE powyżej 1500 km i między 1500 a 3500 km w przypadku rejsów poza UE
600 euro dla pozostałych rejsów
Jeśli wybierzesz inny lot, przewoźnik musi zwrócić pieniądze za bilet w ciągu 7 dni od daty lotu.
Na taki krok zdecydowało się jeszcze kilku innych pasażerów. Późno w nocy byli w Londynie. Rano poszli do pracy. Reszta pasażerów musiała na własna rękę szukać noclegu w Rzeszowie. Wielu nie miało pieniędzy na hotelu. Noclegu szukali więc u znajomych i krewnych.
Tomasz Kułakowski, dyrektor Ryanair odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w Europie Wschodniej nie chciał wczoraj powiedzieć czy linia lotnicza wypłaci wszystkim odszkodowania.
- Muszę sprawdzić, co się tam dokładnie stało - wyjaśnia Kułakowski. - Jeśli była to usterka techniczna, pasażerom należy się rekompensata za pobyt w hotelu i wyżywienie. Pasażerom, którzy polecieli do Londynu innymi liniami zwrócimy pieniądze za kupione u nas bilety.
Prawo po stronie pasażera
Domagaj się swoich praw:
Pasażerowie powinni złożyć pisemna reklamacje u przewoźnika. Jeśli ten odmówi jej przyjęcia, trzeba zwrócić się do Europejskiego Centrum Konsumenta w Warszawie: tel. 022 556-04-74 lub 556-04-79
Więcej informacji o przysługujących Ci prawach na stronie: www.konsument.gov.pl
podpis pod zdjęcie: na każdym lotnisku podróżni maja prawo zażądać karty praw pasażera i egzekwować zawarte w niej zapisy - podpowiada Aleksandra Szczepanik z Klubu Federacji Konsumentów w Rzeszowie.
Poniedziałkową sytuacją na lotnisku w Jasionce oburzona jest Aleksandra Szczepanik z Klubu Federacji Konsumentów w Rzeszowie.
- Zgodnie z prawem pasażerowie po upływie 4 godzin powinni dostać ciepłe napoje, po sześciu kanapki. To prawo obowiązuje wszystkich przewoźników w UE, a więc również Ryanaira - twierdzi Szczepanik.
- Przewoźnik powinien im także zapewnić nocleg lub alternatywne połączenie z innego lotniska. Pasażerowie nie powinni zostać pozostawieni sami sobie na lotnisku. To niedopuszczalne.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Tak wygląda teraz Katherine Kelly Lang, czyli Brooke z serialu "Moda na sukces"
- Te długi się nie przedawniają. Oto lista długów, które się nie przeterminują
- Tak w młodości wyglądała Magda Gessler. Była prawdziwą pięknością [zdjęcia]
- Tak mieszka Grażyna Szapołowska. GALERIA ZDJĘĆ. Piękny dom otoczony ogrodem
Polecane oferty
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Active Czarny
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 3-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 Pro SM-R920 45mm Czarny
Waga: 46,5 gWymiary: 45,4 x 45,4 x 10,5 mmTyp (dam…
kup teraz

Amazfit GTS 3 Czarny
Amazfit GTS 3 Graphite Black Amazfit GTS 3 to potę…
kup teraz

Amazfit GTR 3 Pro Brązowy
Duży ekran Ultra HD Amoled. Zaprojektowany w klasy…
kup teraz

GARMIN Fenix 7 Srebrno-szary (100254001)
Jest 7 dni w tygodniu, a zegarki z serii fēnix 7 s…
Strefa Biznesu - Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać.