Rzeszów chce budować most za oszczędności

Bartosz Gubernat
Promost Consulting
Udostępnij:
Miasto walczy o unijne pieniądze, których nie wydało na inwestycje.

W Rzeszowie wartość programu transportowego to ponad 400 mln zł, z czego aż 85 procent to pieniądze unijne. Miasto zamówiło już 80 nowych autobusów i zleciło przebudowę głównych ulic. Na podpisanie umowy czeka jeszcze tylko przetarg na budowę elektronicznego systemu sterowania ruchem i informacji pasażerskiej. Na każdym zamówieniu udało się sporo oszczędzić, dzięki czemu Rzeszów wyda na wszystkie inwestycje mniej o ok. 40-50 mln zł.

- Chcielibyśmy, żeby te pieniądze zostały w mieście, dlatego złożyliśmy w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego wniosek o dofinansowanie dodatkowych przedsięwzięć. To przede wszystkim budowa drogi i mostu na Wisłoku, między ul. Rzecha i Lubelską - mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa odpowiedzialny za inwestycje.

Wartość inwestycji szacuje się na ok. 140 mln zł. Jej najbardziej kosztowna część to 400-metrowy most na podwieszony na potężnym, 107-metrowym pylonie. Koncepcja zakłada także budowę wiaduktu nad ul. Wioślarską i ok. 2,5 km drogi.

- To w tej chwili najbardziej potrzebna inwestycja drogowa w mieście. Mamy już świetny dojazd od wschodniej strony miasta do ronda im. Jacka Kuronia. Gdybyśmy zbudowali ten łącznik, powstałaby obwodnica północna z prawdziwego zdarzenia, na którą wyrzucilibyśmy cały ruch ciężarówek na linii Przemyśl - Lublin - mówi Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Rzeszów nie jest jedynym miastem, które rozmawia z przedstawicielami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. O dodatkowe pieniądze starają się także Olsztyn, Lublin, Białystok i Kielce, które również realizują potężne projekty transportowe i sporo na nich oszczędziły. Ponieważ w tej chwili nie wiadomo, na jak duże kwoty będą mogły liczyć poszczególne miasta, jako drugi pomysł Rzeszów zaproponował modernizację al. Sikorskiego. Na odcinku między ul. Robotniczą a granicą miasta i gminy Tyczyn drogowcy chcą dobudować drugą jezdnię.

Aby otrzymać dodatkowe pieniądze, miasta muszą zrealizować proponowane inwestycje do 2015 roku. Wiceprezydent Ustrobiński zapewnia, że nie będzie z tym problemu. - Przetarg na projekt budowlany łącznika i mostu ogłosimy lada dzień. Same roboty nie są bardzo skomplikowane, to tylko 2,5 km drogi oraz most. Konkurencja na rynku budowlanym jest spora, firmy będą walczyły o taki kontrakt - uważa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rośnie poczucie zagrożenia cyberprzestępczością

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
stary
po to zeby rozluznic ruch lokalny w centrum miasta bo przeciez ludzie jezdza tez osobowkami.

Tylko że dyrektor MZD Rzeszów - Pan Magdoń (z Łańcuta) mówił coś do dziennikarza o przerzucaniu ruchu ciężarówek na tą trasę.
Mam 2 pytania:

1) czy przed rondem Kuronia tablica drogowskazowa ustawiona przez służby Dyrektora Magodnia z Łańcuta dalej kieruje:

- na Radom przez ulicę Maczka, zamiast przez łącznik do węzłą autostrady w Rudnej Małej i dalej na Głogów Młp.?

- zaś na Warszawę nie kieruje wcale, choć powinna w ten sam sposób jak wyżej?

- na Kraków kieruje natomiast odwrotnie, czyli do węzła w Rudnej Małej (bo żeby z Rzeszowa wyjechać na Kraków trzeba Warszawską wrócić do
alei Wyzwolenia i Krakowskiej) zamiast na ul.Maczka?

- na Korczową (przejście graniczne) z łącznika kieruje na autostradę w prawo, czyli w kapustę, bo póki co tam autostrady jeszcze długo nie będzie?

Tylko Lublin jakimś cudem im wyszedł jak należy.

2) Czy Dyrektor Magdoń z Łańcuta, wraz z zespołem MZD, byłby uprzejmy sprawdzić dokąd wiodą trasy poza rogatkami miasta Rzeszowa na jakiejś nowej mapie (może w internecie...) i załapać, jak i w którym miejscu należy tablicę przed rondem Kuronia poprawić, żeby nas znowu ktoś nie opisał na całą Polskę?
G
Gość
Nic nie rozumiem, przecież obwodnica na Lublin jest prawie gotowa od ronda Kuronia do Stobiernej więc po co kierować ciężarówki przez Lubelską na Trzebownisko i do Stobiernej. Do Radomia można jechać przez węzeł w Terliczce i Zjazd w Rudnej a nie budować nowej drogi przez Staromieście.
po to zeby rozluznic ruch lokalny w centrum miasta bo przeciez ludzie jezdza tez osobowkami.
J
Jacek
Nic nie rozumiem, przecież obwodnica na Lublin jest prawie gotowa od ronda Kuronia do Stobiernej więc po co kierować ciężarówki przez Lubelską na Trzebownisko i do Stobiernej. Do Radomia można jechać przez węzeł w Terliczce i Zjazd w Rudnej a nie budować nowej drogi przez Staromieście.
r
rzeszowianin
Żeby dojazd od strony Przemyśla był rzeczywiście świetny to obwodnica powinna zaczynać się w Krasnem,a nie jak teraz jechać na rondo na Pobitnem i cofać się na północny-wschód na Załęże.
G
Gość
Po co kupujemy autobusy marki Mercedes skoro fabryka w Sanoku pod nosem. Czy nie powinniśmy wspierać miejscowych firm. Przecież ludzie zarobią w Sanoku i przyjadą do Rzeszowa do galerii na zakupy. Ci od Mercedesa nie przyjadą.
nikt nie bronil sanokowi dac najnizszej oferty i wygrac przetargu na autobusy. nie mozna sobie tak po prostu dac zamowienia bo grozi za to wiezienie
p
podatnik
Po co kupujemy autobusy marki Mercedes skoro fabryka w Sanoku pod nosem. Czy nie powinniśmy wspierać miejscowych firm. Przecież ludzie zarobią w Sanoku i przyjadą do Rzeszowa do galerii na zakupy. Ci od Mercedesa nie przyjadą.
G
Gość
Jak mówimy o obwodnicy północnej to "zbudujmy" północną, wzdłuż granicy miasta, są przecież takie plany, a most będzie kosztował góra 15 mln, Za 150 mln można wykonać cała drogę od Dworzyska, przez węzeł na Warszawskiej do Krasnego.

Niepoprawny optymista z Ciebie. Za kładkę zapłacono 12 milionów to most ma kosztować tylko 15 milionów??
p
podatnik
most nad stawem to będzie temat dla CBA i ABW pod zarzutem niegospodarności
w
waldi
po co kolejne trybuny skoro ta jedna nigdy nie zapelnila sie nawet w polowie?

niech Pan nie opowiada głupot bo na pierwszym meczu(żużla) było na oko ponad 80% miejsc zajętych, natomiast na derbach wyglądało na grubo ponad połowę, tylko zespół musi się troszkę bardziej postarać i będzie gitara... no i dodatkowo mecze powinny być chyba w okolicach 19 organizowane bo strasznie razi słońce. Proszę bez propagandy.
G
Gość
Panie Ferenc, a co z dalsza rozbudowa Stadionu Miejskiego? Czy ta jedna trybunka to wszystko i przez kolejne xxx lat będziemy mieli takiego dziwoląga?

po co kolejne trybuny skoro ta jedna nigdy nie zapelnila sie nawet w polowie?
b
borys
Tranzyt z kierunku Przemyśl na Lublin i Warszawę faktycznie przejęła autostrada i łącznik do autostrady wraz z fragmentem drogi ekspresowej, myślę, że odczują to kierowcy na Warszawskiej, Lubelskiej i Wyzwolenia. Łącznik od ronda Kuronia do Lubelskiej i dalej do Warszawskiej i Krakowskiej usprawni ruch miejski. Po mieście jeździ dużo ciężarówek z towarem, do tego strefa na dworzysku, pracownikom będzie łatwiej dojechać do pracy. Jestem za budową czteropasmowej drogi obwodowej wokoło Rzeszowa. Od początku jest zakładana ta droga jako obwodnica miejska, a nie obodnica tranzytowa.

Jak mówimy o obwodnicy północnej to "zbudujmy" północną, wzdłuż granicy miasta, są przecież takie plany, a most będzie kosztował góra 15 mln, Za 150 mln można wykonać cała drogę od Dworzyska, przez węzeł na Warszawskiej do Krasnego.
j
jacek
Czemu ten most zaprojektowali akurat przez ten zbiornik wodny?
jakby był obok byłoby chyba dużo taniej, no ale to chyba nie o to chodzi żeby było taniej skoro Rzeszów czerpie wzorce z Dubaju.

O tym przetargu na droge od Rzecha do Lubelskiej (projektuj i buduj) to gazety lokalne pisały już 2000 roku, Jak znajde ta gazete wyborczą to przesle wszystkim niech czytaja ile lat można ludzi zwodzic.Propaganda w wydaniu zarzadu miasta jest rodem z PRL, wszystkim miało zyc sie dostatnie.Budują ul.Lubelską czy zaprojektowali skrzyżowanie z nową drogą przez Wisłok czy bedą od nowa przebudowywac.Dlaczego nie budują łącznika od ul. Lubelskiej do ul.Warszawskiej przydłużając ul.Krogulskiego czy tez czekaja na kase unijną a może brak kasy od tych co mieli włacic za offset, od inwestora City Center.
H
Heniek
Panie Ferenc, a co z dalsza rozbudowa Stadionu Miejskiego? Czy ta jedna trybunka to wszystko i przez kolejne xxx lat będziemy mieli takiego dziwoląga?
k
kknd
Czemu ten most zaprojektowali akurat przez ten zbiornik wodny?
jakby był obok byłoby chyba dużo taniej, no ale to chyba nie o to chodzi żeby było taniej skoro Rzeszów czerpie wzorce z Dubaju.
K
Krzysiek
BZDURA!!

Ta droga dla tranzytu nie jest juz potrzebna. Niech pan Ustrobiński siądzie przed mapą i troszkę ją poczyta.
Cały tranzyt Warszawa - Lublin - Przemyśl przejęła autostrada wraz z łącznikiem do ronda Kuronia, druga równoległa droga niewiele zmieni.

BZDURA!!

Ta droga dla tranzytu nie jest juz potrzebna. Niech pan Ustrobiński siądzie przed mapą i troszkę ją poczyta.
Cały tranzyt Warszawa - Lublin - Przemyśl przejęła autostrada wraz z łącznikiem do ronda Kuronia, druga równoległa droga niewiele zmieni.

Tranzyt z kierunku Przemyśl na Lublin i Warszawę faktycznie przejęła autostrada i łącznik do autostrady wraz z fragmentem drogi ekspresowej, myślę, że odczują to kierowcy na Warszawskiej, Lubelskiej i Wyzwolenia. Łącznik od ronda Kuronia do Lubelskiej i dalej do Warszawskiej i Krakowskiej usprawni ruch miejski. Po mieście jeździ dużo ciężarówek z towarem, do tego strefa na dworzysku, pracownikom będzie łatwiej dojechać do pracy. Jestem za budową czteropasmowej drogi obwodowej wokoło Rzeszowa. Od początku jest zakładana ta droga jako obwodnica miejska, a nie obodnica tranzytowa.
Przejdź na stronę główną Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie