Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rzeszów wyda miliony na modernizację dróg. Plan inwestycji na 2011 r.

Bartosz Gubernat
Na ul. Podkarpackiej trwa już budowa zjazdu w kierunku ul. Przemysłowej. Całość ma być gotowa jesienią.
Na ul. Podkarpackiej trwa już budowa zjazdu w kierunku ul. Przemysłowej. Całość ma być gotowa jesienią. Fot. Dariusz Danek
Przebudowa i poszerzenie al. Rejtana i ul. Podkarpackiej, rozbudowa mostu Narutowicza i połączenie ul. Podkarpackiej z Przemysłową oraz ronda im. Jacka Kuronia z drogą szybkiego ruchu. To najważniejsze inwestycje drogowe zaplanowane w Rzeszowie na ten rok.

Al. Rejtana w Rzeszowie zostanie przebudowana w dwóch etapach. Mniej pracy czeka drogowców na odcinku od ul. Lwowskiej do ul. Kopisto. Tutaj ze względu na mniejsze natężenie ruchu na ulicy pozostanie dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu. Tylko w pobliżu skrzyżowań drogowcy dobudują dodatkowe prawo i lewoskręty.

Na Rejtana i Podkarpackiej ędzie szerzej

Prawdziwa rewolucja zaplanowana jest na odcinku od Millenium Hall do Al. Powstańców Warszawy.

- Droga zostanie poszerzona do trzech pasów ruchu w każdym kierunku. Wyremontujemy tutaj także chodniki. Al. Rejtana jest długa, dlatego prace podzielimy na dwa lata - mówi Adam Gajewski, dyr. Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Dwa lata zajmie także modernizacja ul. Podkarpackiej. Na całej długości jezdnia dostanie nowy asfalt. Między skrzyżowaniami z ul. Poznańską i Matuszczaka droga będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Przy tym drugim stanie sygnalizacja świetlna. W projekcie jest także brakujący odcinek chodnika biegnący stąd aż do ul. Podgórskiej oraz ścieżki rowerowe.

Dodatkowa jezdnia i dwa łączniki

- Między ul. Borową a granicami Rzeszowa dobudujemy także drugą jezdnię w ciągu ul. Lubelskiej. Dzięki temu szeroka droga zaczynająca się w rejonie ronda Jana Pawła II skończy się aż w gminie Trzebownisko - tłumaczy Adam Gajewski.

W tym roku skończy się natomiast budowa wyczekiwanego przez tysiące kierowców połączenia ul. Przemysłowej z Podkarpacką, oraz łącznika ul. Rzecha z drogą szybkiego ruchu S19 i autostradą A4.
Więcej pasów na skrzyżowaniach

Dzięki unijnemu dofinansowaniu modernizacja obejmie także skrzyżowania w ciągu Al. Powstańców Warszawy, Batalionów Chłopskich, Armii Krajowej, Witosa i ul. Krakowskiej.

- Przy skrzyżowaniach przedłużymy, lub wydzielimy osobne prawo lub lewoskręty. W tej chwili są za krótkie, albo służą także do jazdy prosto. Stąd w tych miejsca korki tłumaczy Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Największe zmiany czekają ruchliwe skrzyżowanie ul. Dąbrowskiego z al. Batalionów Chłopskich, Powstańców Warszawy i wylotem w kierunku Bieszczadów.

- Na Powstańców Warszawy powstanie dodatkowy skręt w kierunku Krosna. Po modernizacji krzyżówki będzie można jechać w tą stronę z dwóch, a nie jak teraz z jednego pasa. Nowy lewoskręt zbudujemy też na drodze z Bieszczadów w al. Batalionów Chłopskich - wyjaśnia Chłodnicki.

Zgodnie z projektem przebudowa czeka też ul. Dąbrowskiego. Tutaj powstanie prawoskręt w al. Batalionów Chłopskich, za który w tej chwili służy skrajny, prawy pas, używany również przez kierowców jadących prosto. Miasto rozważa jeszcze budowę nowego mostu przy ul. Naruszewicza. Ma być dwukierunkowy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24