Rzeszowianie ocenili urzędników: uprzejmi i kompetentni, ale...

    Rzeszowianie ocenili urzędników: uprzejmi i kompetentni, ale zbyt powolni

    Bartosz Gubernat

    Nowiny

    Aktualizacja:

    Nowiny

    ©Fot. K. Baranowska

    Ankieterzy o opinię poprosili 600 osób, które spotkali w trzech budynkach Urzędu Miasta Rzeszowa.

    ©Fot. K. Baranowska

    Badania satysfakcji klientów Urzędu Miasta Rzeszowa latem przeprowadziło Biuro Badań i Analiz Statystycznych. Ankieterzy przepytali 600 osób, które spotkali w budynkach urzędu przy ul. Okrzei 1, Kopernika 15 i placu Ofiar Getta 7. Pytali o to, czy urzędnicy są uprzejmi, kompetentni oraz czy terminowo załatwiają powierzone im sprawy.

    - Maksymalne oceny otrzymaliśmy za uprzejmość, kompetencję i jakość przekazywanych mieszkańcom informacji. Wysoko oceniło nas w tych kwestiach ponad 95 procent ankietowanych - mówi Marcin Stopa, sekretarz miasta Rzeszowa.

    Gorzej urzędnicy zostali ocenieni za terminowość załatwianych spraw. W tej kwestii maksymalną liczbę punktów przyznało im 7 na 10 osób. Dobrze mieszkańcy ocenili stronę internetową urzędu, którą wskazali jako jedno z najczęściej wykorzystywanych źródeł informacji. Krytyczne uwagi dotyczyły głównie trudności z zaparkowaniem samochodu przed urzędem.

    - Dobre oceny cieszą, ale najbardziej skupiamy się na problemach, które podnoszą mieszkańcy. Dyrektorzy wszystkich wydziałów będą rozmawiać ze swoimi pracownikami o możliwościach poprawy, chociażby skrócenia terminów załatwiania spraw - mówi Marcin Stopa. Z problemem ciasnych parkingów miasto chce walczyć budując w ciągu kilku lat nowy biurowiec w rejonie al. Cieplińskiego.

    - Robimy te badania, aby poprawiać naszą pracę. Na podstawie ankiet w minionych latach uruchomiliśmy punkty obsługi w centrach handlowych i telefoniczną infolinię. Dzięki temu wiele osób może załatwić sprawy podczas zakupów, nawet w sobotę. A do urzędu przyjeżdżają mając już pełną informację o miejscu i sposobie załatwienia ich sprawy. Wszystko mogą wcześniej ustalić przez telefon, dzięki czemu oszczędzają czas i pieniądze - wyjaśnia sekretarz Marcin Stopa.

    Czytaj treści premium w Nowinach24 Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w niedzielę wieczorem.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Polecamy

    Najlepsze produkty Podkarpacia

    Najlepsze produkty Podkarpacia

    NAUCZYCIEL NA MEDAL

    NAUCZYCIEL NA MEDAL

    "Przebój sezonu" - komedia omyłek w listopadzie w Rzeszowie