Rzeszowianie ocenili urzędników: uprzejmi i kompetentni, ale zbyt powolni

Bartosz Gubernat
Fot. K. Baranowska
Ankieterzy o opinię poprosili 600 osób, które spotkali w trzech budynkach Urzędu Miasta Rzeszowa.

Badania satysfakcji klientów Urzędu Miasta Rzeszowa latem przeprowadziło Biuro Badań i Analiz Statystycznych. Ankieterzy przepytali 600 osób, które spotkali w budynkach urzędu przy ul. Okrzei 1, Kopernika 15 i placu Ofiar Getta 7. Pytali o to, czy urzędnicy są uprzejmi, kompetentni oraz czy terminowo załatwiają powierzone im sprawy.

- Maksymalne oceny otrzymaliśmy za uprzejmość, kompetencję i jakość przekazywanych mieszkańcom informacji. Wysoko oceniło nas w tych kwestiach ponad 95 procent ankietowanych - mówi Marcin Stopa, sekretarz miasta Rzeszowa.

Gorzej urzędnicy zostali ocenieni za terminowość załatwianych spraw. W tej kwestii maksymalną liczbę punktów przyznało im 7 na 10 osób. Dobrze mieszkańcy ocenili stronę internetową urzędu, którą wskazali jako jedno z najczęściej wykorzystywanych źródeł informacji. Krytyczne uwagi dotyczyły głównie trudności z zaparkowaniem samochodu przed urzędem.

- Dobre oceny cieszą, ale najbardziej skupiamy się na problemach, które podnoszą mieszkańcy. Dyrektorzy wszystkich wydziałów będą rozmawiać ze swoimi pracownikami o możliwościach poprawy, chociażby skrócenia terminów załatwiania spraw - mówi Marcin Stopa. Z problemem ciasnych parkingów miasto chce walczyć budując w ciągu kilku lat nowy biurowiec w rejonie al. Cieplińskiego.

- Robimy te badania, aby poprawiać naszą pracę. Na podstawie ankiet w minionych latach uruchomiliśmy punkty obsługi w centrach handlowych i telefoniczną infolinię. Dzięki temu wiele osób może załatwić sprawy podczas zakupów, nawet w sobotę. A do urzędu przyjeżdżają mając już pełną informację o miejscu i sposobie załatwienia ich sprawy. Wszystko mogą wcześniej ustalić przez telefon, dzięki czemu oszczędzają czas i pieniądze - wyjaśnia sekretarz Marcin Stopa.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Y
YanS

Taaaa.... Za szybkie wyzdrowienie może się odbić na zdrowiu...

k
konio

Urzędnik do petenta:

 

Wiem co pan o mnie myśli, ale dziś zrobię panu kawał - załatwię wszystko od ręki i bez łapówki

Dodaj ogłoszenie