Rzeszowska firma PeP od 10 lat na rynku

Materiał informacyjny PeP
Robiąc zakupy, nie zwracamy uwagi na terminal płatniczy. Przykładamy do niego kartę, płacimy i wychodzimy ze sklepu. Dlatego nie każdy wie, że logo rzeszowskiej firmy Polskie ePłatności widnieje na setkach tysięcy terminali w całej Polsce. W tym roku firma świętuje swoje 10-lecie. O tym, jak przez lata się rozwinęła, opowiedział Janusz Bober – założyciel i przewodniczący Rady Nadzorczej Polskich ePłatności S.A.

Od czego się zaczęło?

Decyzja o utworzeniu polskiego gracza, który zajmowałby się rynkiem płatności bezgotówkowych to efekt 10- letniego doświadczenia firmy OPTeam z zakresu projektowania systemów kartowych i aplikacji terminalowych. Decyzja poparta była także analizą rynku, który w 2010 r. charakteryzował się małą liczbą terminali płatniczych. Potencjał wzrostu szacowaliśmy wówczas na dość wysoki. Po rozpoczęciu działalności ogromną wagę przywiązywaliśmy do tego, aby wszystkie decyzje podejmowane były z najwyższą precyzją, by unikać straty czasu na niepotrzebne błędy.

Zaowocowało to bardzo szybkim uzyskaniem rentowności - po 3 latach - co stanowiło wtedy na tle konkurencji niebagatelny wyczyn. W 2016 r. przedsięwzięcie wzbudziło duże zainteresowanie Innova Capital – inwestora z sektora private equity, który odkupił udziały od PWPW. Od tego czasu znacząco podniosło się tempo kreacji wartości firmy. Dynamika wzrostu poszybowała trzykrotnie, głównie dzięki wzrostowi organicznemu. Ponadto w czasie 3 lat dokonaliśmy 5 transakcji przejęcia innych mniejszych firm z polskiego rynku oraz dokonaliśmy skutecznej i efektywnej ich inkorporacji. Nikt inny tego nie osiągnął. Dowodzi to, iż zarządzanie zmianami i procesami firmy były prowadzone bardzo efektywnie. Obecnie PeP to trzeci największy operator płatności bezgotówkowych, który odważnie zdecydował się na biznesową konkurencję w bardzo hermetycznym sektorze finansowo bankowym, nie mając za sobą wsparcia potężnych korporacji. Ewidentnie potrząsnęliśmy tym rynkiem. Dowodem na naszą atrakcyjność jest duże zainteresowanie PeP-em największych światowych korporacji.

Czym zajmują się Polskie ePłatności?

Umożliwiamy bezgotówkowe transakcje w sklepach stacjonarnych i internetowych. Nasze terminale płatnicze znaleźć można wszędzie – od małego sklepu spożywczego, poprzez duże sklepy sieciowe, po automaty płatnicze na Gubałówce czy autobusy miejskie. Nie wszyscy wiedzą, że parkometry w Rzeszowie są obsługiwane w zakresie płatności właśnie przez PeP.

Ile osób początkowo zatrudniała firma i jak zmieniało się to na przestrzeni lat?

Dynamika firmy była duża nie tylko w aspekcie wzrostu liczby terminali, ale też zatrudnienia. Startowaliśmy z garstką, 70 pracowników. Większa liczba klientów wymagała jednak szybkiego wzrostu zatrudnienia, szczególnie w działach bezpośrednio związanych z obsługą klienta i rozwojem technologii. Jakość obsługi stawialiśmy na pierwszym miejscu. Stąd po 10 latach działalności zatrudnionych w firmie jest już blisko 700 osób i nadal mamy duże zapotrzebowanie. Po 3 latach działalności firmy mieliśmy ponad 20 tys. terminali, teraz blisko 130 tys. i dalszy apetyt na szybki wzrost. To determinuje dodatkowe potrzeby zatrudniania młodych, zdolnych pracowników zarówno na Podkarpaciu, jaki i na terenie całego kraju. Dziś możemy płacić przy pomocy smartfona, elektronicznego zegarka.

Czy możliwości płacenia bezgotówkowego w przyszłości może być jeszcze więcej?

Jako prężnie działający Fin-tech jesteśmy w Polsce kreatorem coraz to nowszych, wygodniejszych, a co najważniejsze bezpiecznych rozwiązań płatniczych. Już od 2 lat PeP posiada w ofercie tzw. Soft POS, czyli aplikację płatniczą na telefon, która eliminuje konieczność posiadania tradycyjnego terminala. Przedsiębiorca może przyjąć płatność na swoim telefonie. Również możliwości przyjmowania zapłaty w tej chwili są bardzo szerokie. Nasze terminale oraz bramki płatnicze potrafią obsłużyć zarówno te tradycyjne, jak karta, BLIK, Google Pay, Apple Pay, dokonane gadżetami płatniczymi, np. smartwatchem, jak i bardziej egzotyczne metody, czyli płatność QR kodem czy w aplikacjach płatniczych potwierdzanych biometrią. Przyszłość dzieje się teraz... PeP to nie tylko terminale Dzięki terminalom PeP można wypłacić gotówkę podczas codziennych zakupów, zapłacić za domowe rachunki, doładować telefon czy nadać i odebrać przesyłkę pocztową. Dzięki PeP można również zapłacić za zakupy w internecie, w maszynach vendigowych, w myjni automatycznej, wpłatomatach w urzędach.

Co wyróżnia firmę na tle konkurencji?

Mając na celu dostarczanie najwyższej jakości obsługi klientów, inwestujemy we własne zasoby ludzkie, bo wierzymy, że tylko bezpośrednio zatrudnieni wPeP będą dzielić te same wartości i dbać o dostarczaną jakość. Najważniejsze dla nas są własne zasoby IT i działy obsługi klienta. Dziękujemy i zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, by kolejne 10 lat działalności było równie udane.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3