Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rzeszowski OPTeam uruchomił elektroniczną portiernię w najważniejszym urzędzie w Krakowie

Janusz Pawlak [email protected] tel. 17 867-22-13
Zainstalowane na komputerach oprogramowanie rejestrujące wydania i zwroty kluczy. Fot. D. Danek
Zainstalowane na komputerach oprogramowanie rejestrujące wydania i zwroty kluczy. Fot. D. Danek
OPTeam SA - notowana na GPW spółka informatyczna – wdrożyła w Urzędzie Miasta Krakowa elektroniczny system ułatwiający zarządzanie 1200 kluczami do drzwi przechowywanymi w portierniach.

 

System, w którym zarejestrowanych jest blisko 1200 kluczy oraz 2500 pracowników UMK, został zainstalowany w 12 lokalizacjach urzędu na terenie Krakowa. Wartość inwestycji to ponad 308 tys. zł.

 

Dofinansowała Unia Europejska

 

Projekt „Rozwój systemu zarządzania Urzędem” został dofinansowany z funduszy unijnych w ramach Program Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 5.2 – Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej.

 

Na czym polega elektroniczna portiernia

- Wszystkie klucze zarejestrowane w systemie wdrożonym w Urzędzie Miasta Krakowa posiadają breloki wyposażone w identyfikatory zbliżeniowe. Dzięki temu rejestracja wydania klucza jest błyskawiczna - zamiast wpisywać pobranie klucza do książki wystarczy przyłożyć kartę identyfikacyjną danej osoby oraz wypożyczany klucz do czytnika zainstalowanego na portierni. Zwrot klucza rejestrowany jest w taki sam sposób – wyjaśnia Jacek Błahut – dyrektor Departamentu Systemów Kartowych OPTeam S.A. Zainstalowane na komputerach oprogramowanie rejestrujące wydania i zwroty kluczy, umożliwia portierowi m.in. sprawdzenie aktualnego stanu kluczy, wyświetlenie historii wypożyczeń czy odnalezienie danych osoby, która pobrała klucz.

- Poszczególne klucze wydawane są osobom, którym wcześniej przyznano w systemie uprawnienia do ich wypożyczania. Elektroniczna portiernia obsługuje jednak również sytuacje nietypowe, kiedy istnieje potrzeba wydania kluczy gościom lub osobom nieposiadającym przy sobie karty pracowniczej – dodaje Jacek Błahut.

Trwa uruchamianie systemu

W ramach realizacji projektu OPTeam dostarczył do Urzędu Miasta Krakowa odpowiedni sprzęt, obejmujący drukarkę kart, karty identyfikacyjne dla pracowników, urządzenia do programowania breloków, breloki do kluczy oraz urządzenia do rejestracji pobrań kluczy. System będzie uruchamiany przez Urząd Miasta Krakowa sukcesywnie w ciągu 2012 roku.

OPTeam S.A. działa na rynku usług IT od

1988 r.

 

 

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24