Ten liczący 18,2 km odcinek S19 w południowej części regionu będzie jednym z najtrudniejszych w realizacji – ze względu na ukształtowanie terenu (wzniesienia, doliny, liczne jary z ciekami wodnymi) oraz warunki środowiskowe.
Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 45 miesięcy na zrealizowanie zadania – czyli zaprojektowanie odcinka, uzyskanie pozwolenia na budowę (ZRID), zbudowanie drogi i uzyskanie decyzji o pozwoleniu na jej użytkowanie. W praktyce – zajmie to ponad cztery lata, bo do czasu realizacji robót nie wlicza się czterech miesięcy okresu zimowego (od 1 grudnia do 31 marca).
- Zakładamy, że sam etap projektowania będzie trwał dziesięć miesięcy, a uzyskanie decyzji ZRID zajmie kolejne siedem miesięcy - informuje Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Wykonawca składając ofertę może zaoferować skrócenie terminu realizacji inwestycji – będzie to jedno z kryteriów, które GDDKiA weźmie pod uwagę przy ocenie ofert. Jednak najważniejszym kryterium będzie cena. Dopiero po otwarciu ofert inwestor przekaże, jaką kwotę zamierza przeznaczyć na odcinek z Dukli do Barwinka.
Wykonawca na tej trasie musi zbudować 10 mostów, 6 wiaduktów i aż 15 estakad, w tym jedną o długości ponad kilometra, wspartą na 35-metrowych filarach. Ostatnim elementem będzie węzeł drogowy Barwinek zlokalizowany w miejscu połączenia S19 z istniejącą DK19.
S19 na Podkarpaciu jest już mocno zaawansowana na północ od Rzeszowa. W pierwszej połowie przyszłego roku ma być oddany odcinek Zdziary-Rudnik na Sanem a jeszcze w tym roku (jeśli uzyskane zostaną wszystkie wymagane decyzje) odcinek Łowisko-Sokołów Małopolski.
Na południe od Rzeszowa trzy odcinki (w tym dwa w powiecie krośnieńskim) mają już podpisane umowy z wykonawcami. Są to:
- Rzeszów Płd. – Babica: umowa została podpisana 10 lipca 2020, wykonawcą jest Mostostal Warszawa, koszt - ok. 2 230 mln zł, terminy: 14 miesięcy to projektowanie, 7 miesięcy uzyskanie decyzji ZRID, 33 miesiące – budowa (w sumie 70 miesięcy z okresami zimowymi).
- Miejsce Piastowe – Dukla: umowa została podpisana 12 lipca 2021, wykonawcą jest Strabag, koszt to ok. 478 mln zł. Wykonawca na projekt i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu ma 36 miesięcy (do etapu czasu robót nie wlicza się okresów zimowych).
- Iskrzynia – Miejsce Piastowe: umowa została podpisana 13 września 2021, wykonawcą jest Aldesa, koszt to ok. 365 mln zł. Wykonawca na projekt i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, ma 36 miesięcy (do czasu robót nie wlicza się okresów zimowych)
Można się spodziewać, że wkrótce zostanie podpisana umowa z wykonawcą odcinka Babica-Jawornik.
- Najkorzystniejszą ofertę, za ok. 1 253 mln zł przedstawiła firma Intercor. Procedura jest w trakcie kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych - informuje Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Firma od podpisania umowy będzie miała 46 miesięcy na realizację inwestycji.
W przygotowaniu, na etapie realizacji koncepcji programowej są trzy odcinki:
- Jawornik - Lutcza
- Lutcza - Domaradz
- Domaradz - Iskrzynia
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Szpak pokazał swojego towarzysza. Połączyła ich miłość od pierwszego wejrzenia
- Tomaszewska i Sikora spacerują z wózkiem. Wydało się, co ich łączy! [ZDJĘCIA]
- Urbańska obnaża się przed młodzieżą w sieci. Nie jesteście na to gotowi [ZDJĘCIA]
- Była naszą olimpijską królową. Dziś Otylię Jędrzejczak trudno rozpoznać [ZDJĘCIA]