Są pieniądze na ekspresówkę Rzeszów - Lublin

Bartosz Gubernat
Odcinek łączący Rzeszów z drogą S19.
Odcinek łączący Rzeszów z drogą S19. Krystyna Baranowska
Do 2020 roku mają powstać wszystkie brakujące odcinki drogi ekspresowej S19 Rzeszów-Lublin.

Decyzję o sfinansowaniu budowy kolejnych 700 kilometrów dróg ekspresowych podczas dzisiejszego posiedzenia podjęła Rada Ministrów. Ministrowie zarezerwowali na ten cel 35 mld zł. Inwestycje na Podkarpaciu zostały podzielone na dwa etapy.

- W kończącym się właśnie rozdaniu pieniędzy unijnych zbudujemy odcinki Sokołów Małopolski - Stobierna i Świlcza - Rzeszów Południe. Na nie dokumentacja jest już gotowa - mówi Zbigniew Rynasiewicz, poseł PO, szef sejmowej komisji infrastruktury.

W tym samym czasie realizowana będzie obwodnica Lublina, także będącą częścią trasy między stolicami województw podkarpackiego i lubelskiego. Jak informuje Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zapisanie pieniędzy przez ministrów oznacza, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może ogłaszać już przetargi na budowę wszystkich trzech odcinków.

- Pozostała część drogi S19 także jest zaplanowana do realizacji przed 2020 rokiem. Ale roboty zaczną się najwcześniej w 2014 roku, kiedy rozpoczniemy nowe rozdanie unijnych funduszy - tłumaczy poseł Rynasiewicz.

Zgodnie z planem GDDKiA, cała S19 ma mieć 609 km. Poprowadzi od przejścia granicznego z Białorusią w Kuźnicy, przez Lublin i Rzeszów do granicy ze Słowacją w Barwinku. Na Podkarpaciu ma mieć 174 km.

Pierwotnie S19 miała być gotowa w 2012 roku, ale ze względu na potężne koszty inwestycji, rząd skupił się na budowie autostrad, odkładając jej realizację na późniejsze lata. Do 2020 roku powstanie tylko odcinek z Rzeszowa na wschód. Droga do Barwinka ze względu na potężne koszty związane m.in. z koniecznością budowy mostów i tuneli to na razie bardzo odległe plany.

Pracownicy „Biedronki” nie chcą pracować w niedziele

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Realista

Pewnie trzeba przypier***ić ku***owi Rynasiewiczowi żeby nie gadał głupot. Te dwa odcinki S19 będą budowane od polowy przyszłego roku i zostaną skończone w 2017 roku. Nie mogą bć więc finansowane z obecnej perspektywy finandowej, bo te inwestycje muszą być rozpoczęte przed końcem 2013 r., a zakończone i rozliczone do 31 grudnia 2015 r.

G
Gość
W dniu 05.06.2013 o 08:16, Gość napisał:

szacunek dla pana KARAPYTY; jaki był taki był. ze chciało mu się za..du..c to przeciez takie ludzkie, może żone często głowa bolała, niepotrzebnie brał te łapówki, ale myśle że został wrobiony; nikt mnie nie przekona, że te nowe drogi "załatwił" ortyl , oni nic nie potrafią i mam nadzieją, że koalicja znowu za 1.5 roku wróci

Marszałek nie ma nic do budowy dróg ekspresowych. Karapyta nawet nie pierdnął w tej sprawie.

G
GDDKiA
W dniu 05.06.2013 o 07:33, ADAMUS napisał:

ILE PASÓW PASÓW (3 CZY 4) JEST W PLANOWANE NA ODCINKU STOBIERNA-SOKOŁÓW? PROSZE O RZETELNA INFORMACJE?

Będą dwa pasy, po jednym w każdym kierunku. Tak jak od Jasionki do Stobiernej.

T
Tubylec

Z Rzeszowa na wschód to jest autostrada A4. Coś pan miał z geografii panie Bartoszu?

q
qwewer
W dniu 05.06.2013 o 07:40, Gość napisał:

WIdać Kolego, że nie jeździsz bo się bezsensownie wypowiadasz.Droga przez Lublin, pomimo że dłuższa ok 30-40km, jest raz, że bardziej malownicza to czas jazdy jest praktycznie zbliżony do starej ,,warszawskiej" DK9, a kto jechał DK79 przez Ożarów, Kozienice też nie może narzekać bo tutaj już jest kilkakrotnie mniejszy ruch od trasy przez Radom czy Lublin.A że wychodzi na to iż najwcześniej jednak zostanie wykonane połączenie z Wa-wą S-kami jadąc przez Lublin to może być całkiem dobra alternatywa dla Rzeszów - W-wa tym bardziej jak za ok 1,5 roku dociągną S-kę tak, że Lublin będzie można ominąć zachodnią stroną przez co czas i komfort jazdy zdecydowanie się skróci i poprawi.

 

Kolego jeżdżę i powiem ci że mam w d.. malowniczą trasę! Odległość Radomia od Rzeszowa to 190 - Lublina 170 wię co z tego że budują S7 skoro od Radomia dwupasmówka jest już zrobiona i można nią jeździć praktycznie "bez ograniczeń" - cały problem to właśnie połączenie z Radomiem  które ma praktycznie tą samą długość co do Lublina - pomijam fakt że jadąc od Radomia jestem po właściwej stronie naszej pięknej stolicy.

y
yetdewyspeeczes

Kto zapłaci dodatkową kasę za kolejne projekty , nowe pozwolenia i w końcu niszczenie pracy wykonanej w I etapie. Polska jest bogaty kraj ! Wydadzą teraz mln a drogą klasy GP2+1 , a nie S19 będzie się jechało jak dotej pory.  

Brak odpowiedzialności urzedników za decyzje jest niepojętny ! ! ! 

A
ADAMUS

I po co to dziadowanie z  dwoma etapami

 

WYCIĄG ZE STRONY GDDKIA

 

2.

Podstawowe parametry techniczne:

- klasa techniczna drogi: S (w I Etapie GP),

- prędkość projektowa: 80 km/h na odc. przez m. Nienadówka

100 km/h na pozostałym odcinku

- dostępność drogi: tylko w węzłach (w I Etapie skrzyżowanie z DK19 w m. Stobierna),

- docelowy przekrój poprzeczny 2 x 2 pasy (w I Etapie – 2+1),

2 x 2,5 m pasy awaryjne (w I Etapie opaska zewnętrzna 0,75 m)

4,0 m – pas dzielący (w I Etapie opaska środkowa 0,5 m),

- dopuszczalne obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś,

- klasa obciążenia obiektów inżynierskich:klasa „A” wg PN-85/S-10030 + obciążenia C150 STANAG 2

 

 

III. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji

Zadanie planowane jest do wykonania w całości tj. jako jeden odcinek Sokołów Młp. – Stobierna. Etapowanie przekroju zostało ustalone protokołem z posiedzenia KOPI Nr 9/2007 z dnia 9.03.2007 r.:

- w I Etapie budowa jednojezdniowej (2+1) drogi ekspresowej na całym rozpatrywanym odcinku,

- w II Etapie dobudowa drugiej jezdni – po roku 2030.

 

c
czujny

Z tego co widzę to do 2020 roku powstanie tylko odcinek S19 Sokołów - Stobierna , Rzeszów-Swilcza, a nie cała S19 do Lublina ! Cytat:

W ramach załącznika nr 5 w latach 2014-2020 będą realizowane inwestycje na następujących drogach ekspresowych:

S3 Sulechów - Legnica,

S3 Legnica - Lubawka,
S5 Wrocław - Bydgoszcz, odc. Poznań - Wronczyn, Radomicko – Kaczkowo, Korzeńsko – Wrocław, Gniezno – Mielno,
S7 Warszawa - Gdańsk, odc. Olsztynek – Miłomłyn, Nidzica – Napierki,
S7 Warszawa - Rabka, odc. Radom – Skarżysko Kamienna wraz z obwodnicą Radomia, Chęciny – gr. woj. świętokrzyskiego, Igołomska – Christo Botewa, Lubień - Rabka,
S8 Radziejowice - Białystok, odc. Radziejowice – Paszków, gr. woj. Mazowieckiego - Zambrów, Wiśniewo – Jeżewo,
S17 Warszawa - Lublin, odc. w. Zakręt - Kurów,
S19 Lublin - Rzeszów, odc. obwodnica Lublina, w. Sokołów Małopolski Północ – Stobierna, w. Świlcza – w. Rzeszów Południe,
S51 Olsztyn - Olsztynek." koniec cytatu.

wiec ktos tu wprowadza nas wbłąd.

 

 

 

 

G
Gość
W dniu 05.06.2013 o 07:33, ADAMUS napisał:

ILE PASÓW PASÓW (3 CZY 4) JEST W PLANOWANE NA ODCINKU STOBIERNA-SOKOŁÓW? PROSZE O RZETELNA INFORMACJE?

Jakie 4 pasy ! ! !  w przeważającej częsci będą to 2 pasy ( po jednym w każdą stronę), miejscami będzie 3 pas ale nigdy nie bedzie 4 !!! Brawo dla GDDKiA ! ! !  

aby było ciekawiej odcinek Sokołów - Nisko będzie miał po 4 pasy ! pytanie za 100 pnkt który odcinek szybciej się "zapcha" ??????? Bez komentarza

P
PB

Dodać należy że odcinek "S19" o ile można ją tak nazwać Sokołów - Stobierna będzie miał  tylko max 3 pasy,  a w przeważającej części 2 (1+1) , więc sie pytam po co wydawać ogromne pieniądzę na drogę która nie będzie prawdziwą ekspresówką i nie usprawni ani trochę ruchu ? Zostaną wydane grube mln a czas przejazdu będzie zbliżony. Czy nie lepiej byłoby do istniejącej DK19 np na odcinku Nienadówka-Stobierna  dobudować po jednym pasie z każdej strony (teren niezabudowany,dużo miejsca po obu stronach) i mieć prawdziwą czteropasmową drogę ??????????????????? Zaraz wprowadzą opłaty za przejazd "S19" i tak wszyscy bedą jeździć starym odcinkiem ot i cała POLSKA filozofia.

Gdyby tak urzędasy wydawały swoje  zarobione pieniądze napewno inaczej by to wyglądało.

 

G
Gość

szacunek dla pana KARAPYTY; jaki był taki był. ze chciało mu się za..du..c to przeciez takie ludzkie, może żone często głowa bolała, niepotrzebnie brał te łapówki, ale myśle że został wrobiony; nikt mnie nie przekona, że te nowe drogi "załatwił" ortyl , oni nic nie potrafią i mam nadzieją, że koalicja znowu za 1.5 roku wróci

m
muchomorek

Jak dla mnie bomba!!! Mieszkam w Lublinie, ale urodziłem się w Rzeszowie i do rodziny jeżdżę co najmniej raz w miesiącu. Budować!!!!

G
Gość
W dniu 05.06.2013 o 07:13, qwert napisał:

Ludzie drogę do Lublina to sobie niech wsadzą województwo powino zabiegać o drogę do Warszawy np. przez Radom - co to za region co nie ma dobrego połączenia ze swoją stolicą!

WIdać Kolego, że nie jeździsz bo się bezsensownie wypowiadasz.

Droga przez Lublin, pomimo że dłuższa ok 30-40km, jest raz, że bardziej malownicza to czas jazdy jest praktycznie zbliżony do starej ,,warszawskiej" DK9, a kto jechał DK79 przez Ożarów, Kozienice też nie może narzekać bo tutaj już jest kilkakrotnie mniejszy ruch od trasy przez Radom czy Lublin.

A że wychodzi na to iż najwcześniej jednak zostanie wykonane połączenie z Wa-wą S-kami jadąc przez Lublin to może być całkiem dobra alternatywa dla Rzeszów - W-wa tym bardziej jak za ok 1,5 roku dociągną S-kę tak, że Lublin będzie można ominąć zachodnią stroną przez co czas i komfort jazdy zdecydowanie się skróci i poprawi.

A
ADAMUS

ILE PASÓW PASÓW (3 CZY 4) JEST W PLANOWANE NA ODCINKU STOBIERNA-SOKOŁÓW? PROSZE O RZETELNA INFORMACJE?

q
qwert

Ludzie drogę do Lublina to sobie niech wsadzą województwo powino zabiegać o drogę do Warszawy np. przez Radom - co to za region co nie ma dobrego połączenia ze swoją stolicą!

Dodaj ogłoszenie