reklama

Sprzedaż aut. Skody Octavia i Fabia ponownie liderami rynku w Polsce

Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką SkodaZaktualizowano 
Po raz kolejny liderem polskiego rynku nowych samochodów została Skoda. W 2018 roku marka sprzedała ponad 69 tysięcy aut. Skoda
Po raz kolejny liderem polskiego rynku nowych samochodów została Skoda. W 2018 roku marka sprzedała ponad 69 tysięcy aut. W pierwszej 10 najchętniej kupowanych samochodów w 2018 r. są aż trzy Skody - Octavia, Fabia i Rapid.

Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w 2018 roku klienci kupili i zarejestrowali 69 565 samochodów marki Skoda, o 11,74 proc. więcej niż w 2017 r. Udział Skody w rynku wyniósł 13,08 proc., co dało jej - po raz kolejny - tytuł lidera rynku.

Skoda dominuje również w zestawieniu 10 najlepiej sprzedających się aut w 2018 r. Najczęściej kupowanymi modelami była Octavia i Fabia. Ten pierwszy model znalazł się na czele tej statystyki. W ubiegłym roku sprzedaż Octavii wyniosła 21 125 sztuk. Druga była Fabia. Ten samochód sprzedano w liczbie 19 679 sztuk. W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych samochodów w Polsce w 2018 r. jest jeszcze Skoda Rapid, która zajęła dziewiąte miejsce z wynikiem 9833 sprzedanych egzemplarzy.

Ttuł lidera rynkowego dla Skody, a także pierwsze i drugie miejsce dla Octavii i Fabii w zestawieniu najpopularniejszych samochodów nie jest zaskoczeniem. Zarówno marka, jak i te dwa modele, cieszą się od lat dużym zaufaniem klientów. Nabywcy Octavii i Fabii cenią te auta za trwałość, bezpieczeństwo, wysoką jakość wykonania, dobre wyposażenie oraz za funkcjonalność.

Kariera Skody Octavii trwa już 23 lata, czyli od chwili wprowadzenia na rynek pierwszej generacji tego modelu. Od tego czasu na drogi wyjechały już trzy generacje tego auta. Ostatnia, w 2016 roku została poddana modernizacji, w wyniku której auto zmieniło nieco wygląd oraz otrzymało szereg nowych elementów wyposażenia. Producent duży nacisk położył na bezpieczeństwo, dlatego Octavia w standardzie wyposażona jest m.in. w: siedem poduszek powietrznych (w tym poduszkę kolanową), system ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP, system regulacji momentu obrotowego silnika na śliskiej nawierzchni MSR, system pokolizyjny ACS, system wspomagający gwałtowne hamowanie, układ kontroli trakcji ASR, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS, układ stabilizacji toru jazdy przyczepy TSA, czy też hamulec antykolizyjny.

Nabywcy oczekują także dobrej oferty pod względem komfortu. Dlatego w standardowym wyposażeniu auta są takie udogodnienia, jak: elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, radioodtwarzacz CD/MP3, klimatyzacja manualna, komputer pokładowy, czujniki parkowania z tyłu.
Jest też oferta dla bardziej wymagających klientów. To np. system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji. Z wyjątkiem podstawowego zestawu Swing, wszystkie inne wersje mają szklane ekrany. Rozbudowano też wyposażenie infotainment. W topowym systemie Columbus ekran ma przekątną 9,2 cala, hotspot WLAN, a na życzenie również moduł LTE do szybkiej transmisji danych.

Jeśli chodzi o funkcjonalność to klasą samą dla siebie jest bagażnik o największej pojemności w tej klasie samochodów. Bagażnik Octavii ma pojemność 590 l, zaś w wersji kombi aż 610 l.

Do wyboru jest bardzo szeroka paleta silników - benzynowych i wysokoprężnych. Producent oferuje m.in. ekonomiczną jednostkę benzynową 1.0 TSI o mocy 115 KM, której średnie spalanie wynosi tylko 5,4 litra benzyny na 100 kilometrów.

Nabywcy doceniają także Fabię, która w tym roku obchodzi 20. rocznicę pojawienia się na rynku. Przed rokiem trzecia generacja tego modelu przeszła spore zmiany. Projekt nadwozia ewoluował i stał się bardziej nowoczesny. M.in. po raz pierwszy Fabia może zostać wyposażona w światła tylne wykonane w technologii LED.
Co ważniejsze, auto zyskało szereg elementów wspierających kierowcę, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy. To funkcje znane dotychczas z samochodów klasy wyższej. Na liście dostępnych opcji znalazł się m.in. Blind Spot Detection, czyli funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych i Rear Traffic Alert - funkcja wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego.

W kabinie w zestawie urządzeń wyświetlacz Swing systemu Skoda Connect powiększono do 6,5 cala.
Nabywcy Fabii, którzy chcą wyróżnić swoje auto pośród innych modeli, mogą też zdecydować się na jeden z licznych pakietów, w którym są zarówno elementy stylistyczne, jak i wyposażeniowe. Np. w pakiecie Mixx Color można wybrać kolor dla dachu, słupków A oraz lusterek bocznych, do tego 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich o wzorze Antia. W skład pakietu wchodzą także czujniki parkowania z tyłu oraz czujnik zmierzchu.

Paleta silnikowa zawiera cztery, ekonomiczne trzycylindrowe jednostki o pojemności jednego litra. Wolnossące silniki MPI z wtryskiem pośrednim występują w dwóch wariantach mocy: 60 KM i 75 KM. Jednostki TSI, wyposażone w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, charakteryzują się mocą 95 KM i 110 KM. Jak informuje producent, dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań silniki te wyróżniają się m.in. cichszą pracą i niskim poziomem wibracji. Najmocniejsza z wymienionych jednostek będzie dostępna z siedmiostopniową przekładnią automatyczną DSG.

Na popularność Octavii i Fabii wpływ ma również ich niska utrata wartości. Np. po trzech latach od chwili zakupu cena obu modeli na rynku wtórnym utrzymuje się powyżej 60 procent swojej wartości początkowej.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Materiał oryginalny: Sprzedaż aut. Skody Octavia i Fabia ponownie liderami rynku w Polsce - Motofakty

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3