W regionie największe utrudnienia w prowadzeniu w ruchu kolejowego są ze względu na prowadzone inwestycje w budowie obiektów na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów linii numer 68. Skutkują wprowadzeniem komunikacji zastępczej.
W związku z prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury kolejowej PKP PLK pracami modernizacyjnymi związanymi z elektryfikacją linii 68/71 dla pociągów tej relacji Rzeszów – Lublin została wprowadzana komunikacja zastępcza dla odcinków Zaklików – Kraśnik, a od 1 lutego Stalowa Wola Rozwadów – Zaklików. Potem połączenia Polregio dojadą tylko do Zaklikowa (między 11 kwietnia a 31 lipca), następnie do Tarnobrzega. Ostatnie prace skutkujące wstrzymaniem ruchu kolejowego na linii numer 68 odcinek Lublin – Stalowa Wola Rozwadów powinny zakończyć się w lecie tego roku.
Koszt całkowity projektu: 367 052 387 PLN. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej: 311 994 528,95 PLN
W Stalowej Woli - Rozwadowie zakończyły się prace na trzystumetrowym peronie numer 2. Pasażerowie zyskali wyższy komfort obsługi. Obiekt wyposażono w nowe ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz pochylnie umożliwiające swobodne dojście do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach przebudowy stacji Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już dwa perony. Od wiosny podróżnym służy peron nr 1.
Gotowe są także tory. Łącznie na stacji wymieniono ponad 4 kilometry torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 15 nowych rozjazdów, które umożliwiają sprawne manewry i przejazdy pociągów.
Teraz kolej na budowę nowego przystanku Stalowa Wola - Charzewice. Wykonawca planuje zakończyć prace w sierpniu 2019 roku. Od połowy września podróżni korzystają z efektów inwestycji. To wygodne perony na odcinku Lublin – Kraśnik w: Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku.
Od września trwają prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Roboty obejmują modernizację około 35 kilometrów sieci trakcyjnej. Na stacjach Szastarka i Rzeczyca kończy się układanie ścianek peronów dwukrawędziowych. Na przystankach Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Potok Kraśnicki widać już konstrukcje peronów jednokrawędziowych. Montowane jest oświetlenie.
Roboty na odcinku Kraśnik – Zaklików obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej. Na stacji Kraśnik są 4 nowe tory oraz 7 rozjazdów. Montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Na stacji Szastarka i Rzeczyca zamontowano nowe rozjazdy, budowane są tory. Między Kraśnikiem a Szastarką wymieniono podkłady. Od Kraśnika do Zaklikowa ukończono podstawowe prace przy obiektach inżynieryjnych.
Efektem prac na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin będą krótsze o 20 minut podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów.
POLECAMY RÓWNIEŻ:
Zobacz także: Flesz - co zabija Polaków?
Źródło: vivi24
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?