Strażnicy miejscy robią porządek w centrum Rzeszowa

#Bartosz GubernatZaktualizowano 
Blokady założono m.in. samochodom zaparkowanym na chodniku u zbiegu ulic Bernardyńskiej i Sokoła.
Blokady założono m.in. samochodom zaparkowanym na chodniku u zbiegu ulic Bernardyńskiej i Sokoła. Bartosz Gubernat
Parkujesz samochód na chodniku? Zdarza ci się zostawiać auto na trawniku, w obrębie skrzyżowania lub na jezdni? Nie bądź zaskoczony, jeśli strażnicy miejscy założą ci na koło blokadę, albo zostawią wezwanie do swojej siedziby.

Problem parkowania w niedozwolonych miejscach w centrum Rzeszowa jest coraz poważniejszy. Kierowcy, aby uniknąć opłat za postój w miejscach płatnej strefy nagminnie parkują swoje auta tam, gdzie tego robić nie wolno.

CZYTAJ: Czytelnicy: parkingowy chaos w centrum to efekt bierności policji. Czas to zmienić!

Największym problemem są samochody pozostawiane w obrębie skrzyżowań i przejść dla pieszych, które utrudniają widoczność. Ale mieszkańcy bloków i kamienic w centrum narzekają też na pojazdy niszczące zieleńce i parkujące na prywatnych podwórkach, gdzie zakaz ruchu nie dotyczy jedynie mieszkańców.

- Samochody bardzo często stoją na chodnikach i utrudniają poruszanie się pieszym. W wielu miejscach nie jestem w stanie przejść z wózkiem, a zdarza się i tak, że bez niego także trudno się przecisnąć między budynkami, a samochodami – skarży się pani Magdalena.

Problem nasilił się, kiedy w centrum przywrócono płatną strefę parkowania. Miejsca postojowe wyznaczono na jej obszarze w każdym miejscu, gdzie parkowanie samochodu jest bezpieczne i zgodne z przepisami. I one są wyznaczone białymi liniami. W pozostałych miejscach parkować nie wolno, bo stawianie w nich samochodu grozi otrzymaniem mandatu.

CZYTAJ: Klienci nowego bazaru przy ulicy Dworaka w Rzeszowie rozjeżdżają jego okolicę

Służby mundurowe na wykroczenia do tej pory przymykały jednak oko. Efekt? Uczciwi kierowcy płacili za postój, a nieuczciwi parkowali gratis, nie obawiając się jednocześnie o mandat.

ZOBACZ: Mistrzowie parkowania z Rzeszowa. Zobacz wyczyny lokalnych kierowców

W ubiegłym tygodniu straż miejska wyznaczyła dodatkowe patrole w miejsca, gdzie zdaniem naszych czytelników nieprzepisowy postój samochodów jest najbardziej uciążliwy i niebezpieczny. Wezwania do straży miejskiej dostali m.in. kierowcy parkujący na chodniku na al. Pod Kasztanami oraz na skrzyżowaniu ulic Zamkowej i Zygmuntowskiej. Kierowcy, którzy parking zrobili sobie na chodniku przy skrzyżowaniu ulic Bernardyńskiej i Sokoła zastali na kołach swoich samochodów blokady.

- I w te miejsca będziemy wracać. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby w rejonie skrzyżowań samochody nie ograniczały widoczności, bo to wpływa na bezpieczeństwo. Patroli będzie więcej – zapowiada Marek Kruk, wicekomendant Straży Miejskiej w Rzeszowie.

CZYTAJ TEŻ: Od lipca za postój na parkingu przy lotnisku Rzeszów - Jasionka trzeba będzie zapłacić

ZOBACZ TEŻ: Kobieta za kierownicą taksówki? Czemu nie! Poznajcie Anetę taksówkarkę z Rzeszowa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 43

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-05-03T09:46:29 02:00, Właściciel Passata biedaki:

Szlifierka kątowa na baterię załatwi problem blokad na koła. A na poważnie zacznijcie budować parkingi a nie sądzić kwiatki i powiększać Rzeszów bez budowania dróg dojazdowych z prawdziwego zdarzenia.

Dokładnie tak. Na marginesie: też się urodziłem w Rzeszowie i do dzisiaj pracuję ale mam teraz RZE . I co, mam czuć się burakiem?

N
Nosacz spod wioski
2019-05-03T17:34:38 02:00, Mieszkaniec:

Oczywiście prym w paranoi parkingowej wiodą wszelkiej maście wsiowe przygłupy typu RZE, RLA, RBR i podobni. Ich wyczyny potrafią przyprawić o siwiznę nawet weteranów, którzy na bezpieczeństwie ruchu drogowego zjedli zęby. Parkowanie na zakrętach, na skrzyżowaniach, na przejściach, blokowanie wyjazdów, rozjeżdżanie trawników - to tylko część ich "umiejętności". Prawdziwą perełką są parkingi przy CH, czy marketach. Wieśniak nie ruszy swoich 4 liter, żeby przejść te kilka kroków. Wieśniak to pan, któremu wszyscy mają oddać pokłon, bo przyjechał do miasta. Parkuje oczywiście tak, że jakby mógł, to by wjechał do środka. Powierzchnia wyłączona z ruchu, ciągłe linie - to nie kolczatki.

Na zwróconą uwagę reagują bezgranicznym chamstwem, wygrażaniem, rękoczyny też nie są niestety rzadkością...

Szkoda, że SM podejmuje działania dopiero po interwencji dziennikarskiej, bo problem występuje od lat...

A Policja? Szkoda klawiatury na te jednostki... Rząd nieprawidłowo zaparkowanych samochodów, a radiowozy patrolujące teren przejeżdżają, jak gdyby nigdy nic. Bo kebab stygnie? Czy śmierdzący leń zdominował?

2019-05-03T17:55:23 02:00, Zxc1:

Zgadzam się w 100% buractwo i chamstwo RBR RLA RKL RSR RST opodatkować ich za wjazd do miasta tych prostakow

2019-05-03T18:50:34 02:00, Gość:

"Miastowy" debil się znalazł.....hahah, padne ze śmiechu!!!

Widzę, że cebula 24h na dyżurze :)

G
Gość
2019-05-03T10:07:04 02:00, Jurek:

To może strażnicy miejscy przyjadą na ulicę Piastów w Rzeszowie, na przejazd pomiędzy blokami nr 1 i 3 oraz blokami nr 5 i 7, gdzie samochody parkują na drodze pożarowej i na trawnikach. Kto ważny z PIS-u mieszka w tym miejscu, że zarówno Policja, jak i Straż Miejska nigdy nie widzi zagrożenia życia mieszkańców? Czy potrzebna jest wielka tragedia, że służby zareagowały?

popieram, ale jest tez problem z tymi burakami na skrz Piastów i Chrobrego parkują na samiutkim skrzyżowaniu, tak ze nic nie widać i kilka razy już tam doszło do stłuczek .

Jest tez problem na Krzywoustego pomimo zakazu stoją po całej długości ulicy blokując chodnik i jezdnię , trudno się tam ominąć na dwa auta , nie-dalej jak w piątek jeden drugiemu urwał drzwi w aucie

Niedawno kobieta z wózkiem musiała wyjechać na ulicę aby przejechać i omal nie rozjechał jej burak z RST

G
Gość
2019-05-03T17:34:38 02:00, Mieszkaniec:

Oczywiście prym w paranoi parkingowej wiodą wszelkiej maście wsiowe przygłupy typu RZE, RLA, RBR i podobni. Ich wyczyny potrafią przyprawić o siwiznę nawet weteranów, którzy na bezpieczeństwie ruchu drogowego zjedli zęby. Parkowanie na zakrętach, na skrzyżowaniach, na przejściach, blokowanie wyjazdów, rozjeżdżanie trawników - to tylko część ich "umiejętności". Prawdziwą perełką są parkingi przy CH, czy marketach. Wieśniak nie ruszy swoich 4 liter, żeby przejść te kilka kroków. Wieśniak to pan, któremu wszyscy mają oddać pokłon, bo przyjechał do miasta. Parkuje oczywiście tak, że jakby mógł, to by wjechał do środka. Powierzchnia wyłączona z ruchu, ciągłe linie - to nie kolczatki.

Na zwróconą uwagę reagują bezgranicznym chamstwem, wygrażaniem, rękoczyny też nie są niestety rzadkością...

Szkoda, że SM podejmuje działania dopiero po interwencji dziennikarskiej, bo problem występuje od lat...

A Policja? Szkoda klawiatury na te jednostki... Rząd nieprawidłowo zaparkowanych samochodów, a radiowozy patrolujące teren przejeżdżają, jak gdyby nigdy nic. Bo kebab stygnie? Czy śmierdzący leń zdominował?

2019-05-03T17:55:23 02:00, Zxc1:

Zgadzam się w 100% buractwo i chamstwo RBR RLA RKL RSR RST opodatkować ich za wjazd do miasta tych prostakow

"Miastowy" debil się znalazł.....hahah, padne ze śmiechu!!!

Z
Zxc1
2019-05-03T17:34:38 02:00, Mieszkaniec:

Oczywiście prym w paranoi parkingowej wiodą wszelkiej maście wsiowe przygłupy typu RZE, RLA, RBR i podobni. Ich wyczyny potrafią przyprawić o siwiznę nawet weteranów, którzy na bezpieczeństwie ruchu drogowego zjedli zęby. Parkowanie na zakrętach, na skrzyżowaniach, na przejściach, blokowanie wyjazdów, rozjeżdżanie trawników - to tylko część ich "umiejętności". Prawdziwą perełką są parkingi przy CH, czy marketach. Wieśniak nie ruszy swoich 4 liter, żeby przejść te kilka kroków. Wieśniak to pan, któremu wszyscy mają oddać pokłon, bo przyjechał do miasta. Parkuje oczywiście tak, że jakby mógł, to by wjechał do środka. Powierzchnia wyłączona z ruchu, ciągłe linie - to nie kolczatki.

Na zwróconą uwagę reagują bezgranicznym chamstwem, wygrażaniem, rękoczyny też nie są niestety rzadkością...

Szkoda, że SM podejmuje działania dopiero po interwencji dziennikarskiej, bo problem występuje od lat...

A Policja? Szkoda klawiatury na te jednostki... Rząd nieprawidłowo zaparkowanych samochodów, a radiowozy patrolujące teren przejeżdżają, jak gdyby nigdy nic. Bo kebab stygnie? Czy śmierdzący leń zdominował?

Zgadzam się w 100% buractwo i chamstwo RBR RLA RKL RSR RST opodatkować ich za wjazd do miasta tych prostakow

M
Mieszkaniec

Oczywiście prym w paranoi parkingowej wiodą wszelkiej maście wsiowe przygłupy typu RZE, RLA, RBR i podobni. Ich wyczyny potrafią przyprawić o siwiznę nawet weteranów, którzy na bezpieczeństwie ruchu drogowego zjedli zęby. Parkowanie na zakrętach, na skrzyżowaniach, na przejściach, blokowanie wyjazdów, rozjeżdżanie trawników - to tylko część ich "umiejętności". Prawdziwą perełką są parkingi przy CH, czy marketach. Wieśniak nie ruszy swoich 4 liter, żeby przejść te kilka kroków. Wieśniak to pan, któremu wszyscy mają oddać pokłon, bo przyjechał do miasta. Parkuje oczywiście tak, że jakby mógł, to by wjechał do środka. Powierzchnia wyłączona z ruchu, ciągłe linie - to nie kolczatki.

Na zwróconą uwagę reagują bezgranicznym chamstwem, wygrażaniem, rękoczyny też nie są niestety rzadkością...

Szkoda, że SM podejmuje działania dopiero po interwencji dziennikarskiej, bo problem występuje od lat...

A Policja? Szkoda klawiatury na te jednostki... Rząd nieprawidłowo zaparkowanych samochodów, a radiowozy patrolujące teren przejeżdżają, jak gdyby nigdy nic. Bo kebab stygnie? Czy śmierdzący leń zdominował?

G
Gość

Mimo znaku zakazu nadal parkują samochody przy wjeżdzie na Podpromie od ulicy Lenartowicza co znacznie utrudnia ruch/blokują jeden pas jezdni/.Ponadto lustro ułatwiające wjazd z z ulicy Kilara w Lenartowicza /mimo zgłoszeń/ nadal jest newłaściwie ustawione.....

P
Piotr

Jeden internauta wspomiał dlaczego władze miasta zwalniaja znajomych inwestorów którzy budują wysokie bloki z inwestycji drogowych i parkingowych.I co z tego że nawet jest zawarta umowa offsetowa pisemna kiedy nie jest respektowana przez władze miasta bo podobno to są to umowy dżentelmeńskie, a takich w Rzeszowie nie ma.A gdy nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze a te powinny być wykazana w oświadczenia majątkowych.

G
Gość
2019-05-03T10:53:53 02:00, Gość:

Jestem rzeszowianką od urodzenia, jeżdżę autem po Rzeszowie i jakoś nie mam problemu z zostawianiem auta na płatnym parkingu a nawet dalej, gdzie zawsze można podejść kawałek. Nogi do d... mi jeszcze nie przyrosły. A "wieśniaki" muszą zaparkować pod samymi drzwiami. Nie ma problemu z parkingami tylko z ludźmi, którzy nie pofatygują się by podejść kawałek drogi na nogach.

2019-05-03T11:01:19 02:00, ad:

Ty jesteś rzeszowianką od urodzenia, a rodzice?

Jeżeli jesteś dociekliwy to jak to się mówi "z dziada pradziada moja rodzina pochodzi z Rzeszowa". Absolutnie nie chodzi o wywyższanie się, ale o to, że jeżdżąc autem wolę zapłacić za parking lub stanąć autem dalej i podejść na nogach niż zaparkować na chodniku, gdzie to jest miejsce dla pieszych! Niestety ludzie, którzy parkują w takich miejscach, nie dostrzegają, że utrudniają chodzenie pieszym, osobom z wózkami, na wózkach inwalidzkich itp. (na co dzień mam styczność z osobami niepełnosprawnymi)

N
Normalny

Wszyscy w calej Polsce,nie tylko w Rzeszowie sa bardzo swiatowi.Ruszaciej tylki I przespacerowac sie. Rozpieszczone spoleczenstwo.Do kosciola samochodem,do galerii samochodem,do fryzjera samochodem.

Jeszcze nadejda gorsze czasy I wtedy moze staniecie sie normalniejsi....

H
Hipokryzja te blokady

Idea blokad jest taka: auto stoi w złym miejscu, nie powinno tu stać i nie chcemy go tu, załóżmy zatem blokadę, dzięki temu sobie postoi dłużej niż gdyby tej blokady nie było a tylko sam mandat.

J
Jan
2019-05-03T10:53:53 02:00, Gość:

Jestem rzeszowianką od urodzenia, jeżdżę autem po Rzeszowie i jakoś nie mam problemu z zostawianiem auta na płatnym parkingu a nawet dalej, gdzie zawsze można podejść kawałek. Nogi do d... mi jeszcze nie przyrosły. A "wieśniaki" muszą zaparkować pod samymi drzwiami. Nie ma problemu z parkingami tylko z ludźmi, którzy nie pofatygują się by podejść kawałek drogi na nogach.

2019-05-03T12:14:24 02:00, Pol:

Dokładnie. 10/10

A co ma do tego ze jesteś Rzeszowianka? Przeczytaj swoje bzdury jeszcze raz. Piszesz ze problem jest w ludziach. Owszem jest ! Zarówno jak tych zapyzialych Rzeszowiakow jak i tych mieszkających na wsi. Mieszkanie w 21 wieku na kwadracie nie czyni cie kimś lepszym.. na każdym kroku na Podkarpaciu widzę to wyzywanie względem pochodzenia.. to takie prostackie

x
xx2
2019-05-03T12:40:31 02:00, gość:

ci co mają auta parkują w wolnym miejscu bo nie ma sensownych miejsc parkingowych bo wszystko zajęte przez przyjezdnych, a ci co nie mają aut nasyłają straż miejską na parkujących. tak oto mamy polskę B, ludzi skłóconych ze sobą i podkładających sobie nogę. to jest chore ludzie. to fakt ze miasto nie robi kompletnie nic zeby to poprawić, bo każdy pomysł drogowy jest oprotestowany od razu przez mieszkanców. mieszkańcy co niektórzy starej daty powinni na wieś iść jak tak wszystko przeszkadza. a miasto budować nowe drogi i przedewszystkim PARKINGI nowe tworzyć. Już teraz korki są kosmiczne a będzie tylko gorzej. Kto wydaje te wątpliwe pozwolenia na budowę wieżowców w każdej wolnej dziurze w centrum miasta???? Kasa pod stołem pewnie chodzi tam niezła. okolice lidla na lubelskiej to dobitny przykład braku pomyślunku co do tego.

1. Ci tzw. przyjezdni to tacy sami obywatele jak rzeszowiacy więc się do nich nie odstosunkuj. Rzeszów to nie udzielne księstwo - myta na szczęście pobierać nie może. A jak wprowadza opłaty i prawa to takie same dla wszystkich.

2. Zgodzę się co do parkingów - jak wprowadzano płatną strefę to pamiętam te szumne zapowiedzi łgarzy z urzędu miasta, że powstaną. Miały być np. przy drogach wjazdowych do miasta. Łgali w żywe oczy. Strefa działa już któryś rok z rzędu, a od tamtego czasu nie przybyło ani jednego!!!

3. Korki mają wiele przyczyn. Między inny to co wspomniałeś ale nie tylko. To np. brak parkingów w okolicach ścisłego centrum- gdyby były takie parkingi jak na Podpromiu z każdej strony strefy parkowania to spora część ludzi by zostawiła tam auta i przespacerowała się do ścisłego centrum te 10-15 minut. Sam tak robię jak dojeżdżam do centrum od strony Podpromia. Sam pomysł aby płacić za parkowanie wzdłuż ulic i parkować za darmo na parkingach jest bardzo dobry ale pasowałoby to na poważnie rozwinąć. Wg mnie to idealne rozwiązanie w mieście typu Rzeszów gdzie nie ma rozbudowanej komunikacji publicznej a autobusy z osiedli jeżdżą średnio 2 razy na godzinę.

4. To że powstają bloki w centrum to jedno. Ale jeżeli już tak się dzieje to dlaczego nie wymusza się na inwestorach inwestycji drogowych które chociaż w części niwelowałby korkowanie się ulic przy tej okazji.

a
ad
2019-05-03T13:35:05 02:00, Aga:

A ja jestem za blokadami i mandatami. Ludzie nie potrafia i nie chca respekowac zasad czy przepisow. Inna kwestii jest to czy sa dobre czy nie. Ale przepisy to przepisy. Kazdy wymaga od innych pora zaczac od siebie. Nie byloby duzo latwiej gdyby wiekszosc przestrzegala zadas zamiast marudzic. Fakt ze wielu kierowcow jakby moglo to by wjechalo do sklepu czy knajpy autem, bo trzeba przejsc parenascie metrow.

Ja też jestem za blokadami i mandatami, tylko niech one dotyczą wszystkich a nie tylko zwykłych obywateli.

A
Aga

A ja jestem za blokadami i mandatami. Ludzie nie potrafia i nie chca respekowac zasad czy przepisow. Inna kwestii jest to czy sa dobre czy nie. Ale przepisy to przepisy. Kazdy wymaga od innych pora zaczac od siebie. Nie byloby duzo latwiej gdyby wiekszosc przestrzegala zadas zamiast marudzic. Fakt ze wielu kierowcow jakby moglo to by wjechalo do sklepu czy knajpy autem, bo trzeba przejsc parenascie metrow.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3