reklama

Szef wśród znajomych w mediach społecznościowych? Polacy są sceptycznie nastawieni

AIP
Pixabay
Mimo że zarówno pracodawcy, jak i pracownicy zgodnie zauważają, że dobre relacje nie tylko na gruncie zawodowym są bardzo istotne, tylko co czwarty polski pracownik nie ma nic przeciwko temu, by pracodawca lub bezpośredni przełożony miał dostęp do informacji zawartych na ich prywatnych profilach w mediach społecznościowych – wynika z badania Gumtree.pl „Aktywni + Praca w życiu, życie w pracy”, przygotowanego w ramach V edycji programu Start do Kariery.

Dlaczego tylko jedna czwarta aktywnych zawodowo Polaków chce utrzymywać kontakt z przełożonymi na przykład na Facebooku? Jak wynika z raportu Gumtree, według 43 proc. pracodawców, wiedza o życiu prywatnym pracownika, między innymi o jego problemach osobistych, ma wpływ na decyzje zawodowe w obszarze zarządzania zespołem.

– Znaczenie zjawiska work-life integration wzrasta ze względu na zauważalne zmiany w relacji między pracodawcą a pracownikiem. Obecnie obu stronom zależy, aby skracać dystans i pozostawać w dobrych relacjach również poza pracą – zauważa Alina Michałek, ekspert HR, HRlink. – Może to jednak powodować, że zarówno pracodawca, jak i pracownik, na przykład poprzez media społecznościowe, zyska informacje o życiu prywatnym drugiej strony, które mogą rzutować na relacje w pracy. Powinna zatem obowiązywać tutaj zasada zdrowego rozsądku.

Jak wskazuje raport Gumtree, 52 proc.pracodawców oczekuje także od pracowników stałej dostępności i możliwości kontaktu niezależnie od kanału komunikacji. – Przenikanie się życia prywatnego i zawodowego wpływa także na zróżnicowanie kanałów, jakimi komunikują się obecnie pracodawcy i pracownicy – zauważa Katarzyna Merska, Koordynator ds. Komunikacji Gumtree.pl i autor raportu. - Ponad połowa pracodawców używa dziś prywatnych kanałów do komunikacji z pracownikami. Ważne jest jednak, aby technologie służyły sprawniejszej komunikacji i lepszej atmosferze w pracy, nie natomiast pogarszały relacje w pracy.

Nowe technologie zacierają granice między życiem prywatnym a zawodywm

W jaki sposób nowoczesne technologie wpływają na czas spędzany w pracy i poza nią? 35 proc. badanych uważa, że to właśnie dzięki rozwojowi technologicznemu, mają więcej czasu na życie prywatne po pracy. Jednakże niewiele mniej, bo 29 proc. twierdzi, że z tego samego powodu… jest odwrotnie i mają tego czasu mniej.

– Chociaż wpływ technologii na zjawisko work-life integration jest niewątpliwy, Polacy nie oceniają go jednoznacznie, w sposób pozytywny bądź negatywny – zauważa Katarzyna Merska, Koordynator ds. Komunikacji Gumtree.pl i autor raportu – Z jednej strony wiemy, że dzięki dostępowi do nowych technologii możemy szybko i bez uszczerbku dla naszych zadań zawodowych, na przykład za pomocą komunikatorów, załatwić sprawę prywatną czy skontaktować się z członkiem rodziny w czasie pracy. Z drugiej strony, nie dziwią nas zadania służbowe wykonywane w czasie prywatnym, na przykład za pomocą smartfona, telefony od pracodawcy, współpracowników czy odpisywanie na maile służbowe.

Prywatne konta używane do celów służbowych częściej, niż na odwrót

Badanie Gumtree.pl wskazało na pewien interesujący trend. Polacy częściej używają prywatnych kont, profili i urządzeń do spraw służbowych, niż odwrotnie. Okazuje się, że podczas gdy prywatnego telefonu komórkowego używa do celów zawodowych 39 proc. badanych, telefon służbowy wykorzystywany jest w sprawach prywatnych już tylko przez 17 proc. respondentów.

Jeszcze większy rozdźwięk dotyczy skrzynki mailowej – 69 proc. aktywnych zawodowo Polaków korzysta z osobistej poczty e-mail do załatwiania spraw służbowych, ale ze służbowej do prywatnych – tylko 6% proc. Drugim najczęstszym medium społecznościowym, którego Polacy używają do celów zawodowych, jest Facebook oraz Messenger.

Co jednak interesujące, mimo że Polacy wykorzystują prywatne konta w mediach społecznościowych do załatwiania spraw służbowych, aż połowa badanych twierdzi jednocześnie, że nie powinny one być używane do takich celów.

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Materiał oryginalny: Szef wśród znajomych w mediach społecznościowych? Polacy są sceptycznie nastawieni - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3