Szpital w Jaśle otrzymał samochód od PNiG

Ewa Wawro
Od lewej: Zbigniew Betlej, dyrektor jasielskiego szpitala i Jan Kruczak, prezes PNiG w Jaśle.
Od lewej: Zbigniew Betlej, dyrektor jasielskiego szpitala i Jan Kruczak, prezes PNiG w Jaśle. FOT. ARCHIWUM
Szpital Specjalistyczny w Jaśle otrzymał od firmy Poszukiwania Nafty i Gazu Jasło Sp. z o.o. używany samochód Chrysler Grand Voyager. Samochód będzie służył celom administracyjnym.

Dar od jasielskiej firmy został przekazany przez Jana Kruczaka, prezesa zarządu. Odbierając kluczyki do samochodu Zbigniew Betlej, dyrektor Szpitala Specjalistycznego w Jaśle, potwierdził, że nowy środek transportu będzie bardzo przydatny przede wszystkim w zakresie obsługi administracyjnej szpitala.

- Nie jest to pierwszy pojazd przekazany jasielskiemu szpitalowi przez Poszukiwania Nafty i Gazu Jasło Sp. z o.o - Przemysław Baciak, specjalista ds. Public Relations. - W maju ub.r. w sytuacji awaryjnej dla funkcjonowania transportu szpitalnego, firma sfinansowała zakup karetki transportowej. Samochód przekazany w zeszyły piątek poszerzył zakres wsparcia udzielonego szpitalowi przez jasielskich wiertników - podkreśla Baciak.

Poszukiwania Nafty i Gazu Sp. z o.o. od wielu lat podejmują działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, aktywnie wspierając inicjatywy społeczne, kulturalne i oświatowe.

- Szczególnie istotne dla Spółki jest zaangażowanie w projekty o dużym znaczeniu dla społeczności lokalnej - w tym m.in. wspieranie jasielskiego sportu (sponsoring JKS Czarnych 1910 Jasło oraz sekcji siatkówki MOSiR Jasło), instytucji i wydarzeń kulturalnych, szkół oraz instytucji ochrony zdrowia - wylicza Baciak.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mopar

żeby nie było nidopowiedzeń, kilka słów wyjaśnienia w celu odparcia zarzutów "osobnika urażonego prawdą"

W dniu 08.02.2010 o 16:56, mopar to cep napisał:

Tylko stwierdzilem fakt. Kto jesli nie totalny cep pisze ze Caravan pali gazu 0,70zl na kilometr???? Jednym z moich samocodow byl Caravan na gaz i palil gazu za 0,40zl na km.



Miałeś Caravan'a? A tutaj jest mowa o Grand Voyager (europejskim odpowiedniku amerykańskiego chryslera Town&Country). Auto jest większe i cięższe (dl. 4.7m/5.1m, waga 1,6t/1,7t).
Co do spalania LPG to wziąlem pod uwagę koszt zainstalowania instalacji (na 6 cylindrowy silnik 3.8L - koszt minimalny to ok. 4000, a jak "sponsoruje" podatnik to można poskładać tanią instalację, za cenę holenderskiego VSI Prins na wtryskiwaczach Keihin, a tj. 7-8 tysięcy PLN). Przy cenie rynkowej starego Grand Voyagera 3-ciej generacji (1996-2000) około 12-16 tys zł, montaż inst. LPG za ponad 60% wartości auta robi się bardzo nieekonomiczny.
Ponadto dodam, że np. amortyzatory tylne w Grand Voyager'ze są inne niż w jego mniejszej wersji /tej którą rzekomo Ty tankowałeś/ i kosztują w Polsce ok. 1600-1800 za sztukę w ASO (można po znajomości sprowadzić z USA za około 220$ za szt. + cło+VAT. Pytanie: czy szpital, będzie sprowadzał amortyzatory do auta na "za 6 tygodni" z USA, czy może pojedzie do ASO R. Czacha w Rzeszowie i wymieni za 1800?

Pozostaje pytanie: po co szpitalowi w Jaśle ponad 10-letni, 5 metrowy, autostradowy krążownik, produkcji amerykańskiej (montaż w Grazu), z nieekonomiczną (zaledwie 4 przełożeniową) skrzynią biegów, napędem AWD (gdzie przy dużym przebiegu wymiana sprzęgła wiskotycznego służącego do przeniesienia napędu na tylną oś zamyka się kosztem ponad 5 tysiecy zotych), podrzewanymi lusterkami, fotelami i innymi zbędnymi z punktu widzenia potrzeb i możliwości finansowych publicznej jednostki ochrony zdrowia?
M
Mopar
W dniu 08.02.2010 o 16:56, mopar to cep napisał:

Propagande to ty robisz knurze z obory . Sloma ci wystaje z filcakow a sie madrzysz. Jak ci auto nie pasuje to podaroj lepsze wsiurze.



Już wiem co masz w głowie. Współczuję Twoim bliskim i współpracownikom. Jak oni znoszą takie warcholstwo i prostactwo?
m
mopar to cep
W dniu 08.02.2010 o 14:33, Mopar napisał:

Odpowiedziałbym na to pytanie gdyby zadał je człowiek na poziomie, a nie jakaś zakompleksiona, osóbka która - wszystko na to wskazuje - wie, że piszę prawdę. Prawdę, która obnaża to czego niedopiwedziano/niedopisano w artykule. Czytelnicy mają prawo znać ten temat także od strony technicznej, a nie li tylko "propagandowej".ps. dlaczego Pan(i) podpisała się "mopar to cep"? Skąd wyniósł Pan/Pani takie chamstwo, chyba nie z domu rodzinnego bo nie sądzę aby ktoś wychowany w oborze nauczył się korzystać z dobrodziejstw internetu?



Tylko stwierdzilem fakt. Kto jesli nie totalny cep pisze ze Caravan pali gazu 0,70zl na kilometr???? Jednym z moich samocodow byl Caravan na gaz i palil gazu za 0,40zl na km. Propagande to ty robisz knurze z obory . Sloma ci wystaje z filcakow a sie madrzysz. Jak ci auto nie pasuje to podaroj lepsze wsiurze.
M
Mopar

Odpowiedziałbym na to pytanie gdyby zadał je człowiek na poziomie, a nie jakaś zakompleksiona, osóbka która - wszystko na to wskazuje - wie, że piszę prawdę. Prawdę, która obnaża to czego niedopiwedziano/niedopisano w artykule. Czytelnicy mają prawo znać ten temat także od strony technicznej, a nie li tylko "propagandowej".

ps. dlaczego Pan(i) podpisała się "mopar to cep"? Skąd wyniósł Pan/Pani takie chamstwo, chyba nie z domu rodzinnego bo nie sądzę aby ktoś wychowany w oborze nauczył się korzystać z dobrodziejstw internetu?

m
mopar to cep

Skad masz te dane o spalaniu i o silniku (pojemnosc) tego samochodu. Auto jest po generalnym remoncie i gotowe do jazdy. Jezeli bedzie za drogie w utrzymaniu to moga go sprzedac

M
Mopar

Czy Szpital w Jaśle stać na utrzymanie starego samochodu z silnikiem benzynowym o pojemności 3800 ccm? Przecież takie auto to skarbonka bez dna!
Cena rynkowa tego auta jest dużo niższa od pełnego przeglądu jaki wymaga ponad 10 letnie zjeżdżone auto produkcji amerykańskiej! Samo zawieszenie to w najbardziej okazyjnej cene koszt około 4 tysiecy zł, a wiadomo że szpital nei bedzie szukał tanich części na allegro tylko odda auto do "zaznajomionego" serwisu, który policzy tak jak ASO (czyli 8 tysięcy + amortyzatory + ogumienie i mamy cenę rynkową Grand Voyagera 3.8 AWD z lat 1998-2000), a gdzie "tradycyjne" usterki tego modelu Chryslera czyli wszędobylska psujaca się elektronika made in usa (a raczej china)?

Widocznie państwowy szpital stać tankować auto spalające 18-23 litry benzyny (każde 100km tym autem to 100 złotych), na trasie spadające do 15l/100km. Auto które psuje się jak każdy inny model koncernu Chrysler (dodge, Jeep, chrysler). Oczywiście można założyć instalację sekwencyją LPG i koszty spadną do 70gr/1km (tylko powiedzcie mi komu z dyrekcji będzie się chcialo tankować co 200-250 km i stac na stacji LPG po 10 minut).

Dlaczego PNiG nie dał szpitalowi jakiegoś rozsądnego auta jak na możliwości finansowe podkarpackiego ośrodka zdrowia np. VW T4 2.5 tdi?
No chyba, że dyrekcja szpitala nie chce być wożona autem bez podgrzewanych foteli...

Dodaj ogłoszenie