Tablice dla kierowców mają rozwiązać problem korków w Rzeszowie

#Bartosz GubernatZaktualizowano 
archiwum
Drogowcy chcą zdyscyplinować kierowców, którzy blokują skrzyżowania na głównych ulicach. Chcą uniknąć korków w Rzeszowie za pomocą tablic.

Tablice informacyjne stoją w 17 miejscach, przy głównych ulicach Rzeszowa. Są częścią elektronicznego systemu sterowania ruchem, za ich pośrednictwem pracownicy komputerowego centrum mogą informować kierowców o utrudnieniach w ruchu i zalecać objazdy, pozwalające uniknąć korków. Na bieżąco przekazują tu też informacje z zamontowanych przy tablicach stacji pogodowych.

Najnowszy pomysł to dyscyplinowanie kierowców, którzy w godzinach szczytu potęgują w mieście utrudnienia. Od kilku dni tablice przypominają, że reakcją na zielone światło powinno być sprawne i zdecydowane ruszenie z miejsca.

– To wynik obserwacji pracowników centrum sterowania ruchem, którzy mają podgląd na wszystkie skrzyżowania. Wynika z nich, że za kiepską przepustowość na skrzyżowaniach w wielu przypadkach odpowiadają sami kierowcy – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Urzędnicy zwracają uwagę, że gdyby kierowcy ruszali z miejsca płynnie, na jednej zmianie świateł zamiast 10-12, przejechałoby 20-25 samochodów. Tymczasem w wielu przypadkach kierowcy reagują bardzo późno.

– Efekt jest taki, że odległości między samochodami wynoszą nawet 5-10 metrów. I to przyczynia się do powstawania korków – mówi Maciej Chłodnicki.

Kierowcy odbijają jednak piłeczkę i zwracają uwagę, że ruch był płynniejszy, kiedy przy sygnalizatorach działały sekundniki odliczające czas do zmiany światła.

– Na głównych ulicach zostały wyłączone, ponieważ w tej chwili sygnalizacja działu tu w sposób zmienno - czasowy. Oznacza to, że czas zmiany świateł jest dostosowywany do natężenia ruchu. W tej sytuacji zaprogramowane dla stałych cykli sekundniki wprowadzałyby kierowców w błąd – mówi Maciej Chłodnicki.

Urządzenia zostaną jednak przeniesione na mniejsze skrzyżowania, które są zaprogramowane na regularną zmianę świateł.

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Materiał oryginalny: Tablice dla kierowców mają rozwiązać problem korków w Rzeszowie - Nowiny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 44

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
M
Masakrator

Faktycznie egzotyczna ta rejestracja :)

 

W dniu 16.11.2015 o 10:22, bloger napisał:

dzisiaj "L " na egzotycznej rejestracji RJU...

 

zgłoś
b
bloger

dzisiaj "L " na egzotycznej rejestracji RJU... przejechała  po piętach na przejściu na okulickiegona .Nauczycielka była w wieku uczennicy i z zacięciem wklepywała coś w smartfon,uczennica w tym czasie urządzała polowanie na przechodniów

zgłoś
G
Gość
W dniu 14.11.2015 o 22:15, Trzeźwy napisał:

Ograniczyć ruch samochodów z literką "L" - totalne zawalidrogi ....

zapomniał wół jak cielęciem był :-)

zgłoś
L
Lucjan
W dniu 15.11.2015 o 08:08, jurnyj napisał:

"L" muszą jeździć, ale dlaczego ciągle tymi samymi trasami? Wystarczy spojrzeć co się dzieje w Miłocinie na zjeździe na Bratkowice. Istna paranoja. L goni L, do tego przejazd kolejowy. W efekcie na jazdę w lewo czeka się czasem 15 minut a często dużo dużo dłużej. Oczywiście tablice jak dla mnie porażka, taki gadżet, który nawet atrakcyjnie nie wygląda a już na pewno nie wpływa na płynność ruchu.  Czasem jednak szlak mnie trafia jak widzę przed skrzyżowaniem kilka aut w odstępach po kilka dobrych metrów. Mogę to zrozumieć gdy jest pod górkę, ale na prostej drodze to jakiś koszmar. Niektórzy wydają się być strasznie oporni na podjechanie troszkę bliżej. Często przez takie coś blokuje się wjazd samochodom na pas do skrętu w lewo/prawo.  Zwalanie winy na kierowców, nie dziwcie się, miasto coraz głośniej krytykowane, czepia się czego się tylko da :)

 

Oczywiście że "L" to jakieś jaja i to w kierunki Miłocina. Jak zamknięta jest rampa do skrętu w lewo na Bratkowice przygotowuje się około 6-8 "L", które skutecznie tamują ruch do skrętu !!!!! Następnym niemądrym chwytem jest trójkąt za Miłocinem jak się skręca na Pogwizdów Nowy. Tam "L" namiętnie blokują ruch i go spowalniają bo znalazły sobie miejsce do zawracania !!!!! Tak w ogóle to tam nie ma żadnego ronda a "L" wymyśliły sobie blokowanie ruchu poprzez nawrotkę jak na rondzie !!!!!!

 

Może policja i straż gminna z Głogowa Młp. zajęła by się tym tematem, bo to realne zagrożenie w ruchu lądowym wywoływane przez "L".

 

Dziennie przejeżdża i nawraca tam kilkaset "L" !!!!!!!!!!!!!

zgłoś
g
gość z Rzeszowa

Nie tablice, tylko STREFY PARKUJ I JEDŹ na obrzeżach miasta!!!!

 

Ale dopóki mamy takich bezmózgowców jak Magdoń, Chłodnicki i Ferenc we władzach miasta, NIC się nie zmieni!!!

 

Uruchomcie MÓZGI w tym MZD i ZTM!!!

zgłoś
c
cień

Super inteligentny system, który nawet nie pozwala na podnie licznikowi aktualnego czasu do zmiany światła. Oby więcej takich inteligentnych systemów w naszym mieście ^_^

zgłoś
b
bloger

Jedyne i zasadnicze pytanie to takie ,KIEDY to wielomilionowe ustrojstwo będzie działać.Pytanie skierowane jest do burmistrza Ferenca,ponieważ deklarował wielokrotnie terminy oddania.Sprawa jest wielce cuchnąca ,bo faktury zapłacone,KARY UMOWNE NIE POBIERANE ,a nadal najskuteczniejszym rozwiązaniem korków jest postawienie dróżnika z choragiewką.O oszpeceniu miasta stojącym żelastwem nie wspomnę

zgłoś
G
Gość

Haha. Tablice za miliony, bo to by nadawały komunikat ,,ruszaj płynnie". Ludzie nie widzicie, że robi się z nas debili?

zgłoś
j
jurnyj

"L" muszą jeździć, ale dlaczego ciągle tymi samymi trasami? Wystarczy spojrzeć co się dzieje w Miłocinie na zjeździe na Bratkowice. Istna paranoja. L goni L, do tego przejazd kolejowy. W efekcie na jazdę w lewo czeka się czasem 15 minut a często dużo dużo dłużej.

 

Oczywiście tablice jak dla mnie porażka, taki gadżet, który nawet atrakcyjnie nie wygląda a już na pewno nie wpływa na płynność ruchu. 

 

Czasem jednak szlak mnie trafia jak widzę przed skrzyżowaniem kilka aut w odstępach po kilka dobrych metrów. Mogę to zrozumieć gdy jest pod górkę, ale na prostej drodze to jakiś koszmar. Niektórzy wydają się być strasznie oporni na podjechanie troszkę bliżej. Często przez takie coś blokuje się wjazd samochodom na pas do skrętu w lewo/prawo. 

 

Zwalanie winy na kierowców, nie dziwcie się, miasto coraz głośniej krytykowane, czepia się czego się tylko da :)

zgłoś
g
gosc

Do niejakiego trzeźwego, od.. się od aut L, znalazł sie mistrz kierownicy, baran jeden, jak sie w godz szczytu maluje pasy to nic dziwnego ze korki sie tworzą, rzeszow jest nieprzyjazny, z moich obserwacji to nie wina kierowców, tylko całej infrastruktury, idioci z centrum zarządzania będą zwalać na kierowców, to juz szczyt bezczelności, może i czasem ktos późnej ruszy ale to nie wyścigi, do tego za skrzyżowaniem nie ma miejsca do jazdy - jak tu energicznie ruszać, oddać bus pasy to będzie lepiej, żadna elektronika nie poprawi tego stanu jak nie ma dróg! Prawdziwa obwodnica na papierze, po co tyle aut od Barwinka wjeżdża mogłoby ominąć zupełnie rzeszow ale nie może niestety...

zgłoś
E
Edek

Tablica przy ul. Warszawskiej zawsze pokazuje że do centrum 4 minuty i to bez względu czy są korki czy nie ... no oczywiście czasami tablica się zmienia i pisze i silny boczny wiatr !!!!

TO WSZYSTKIE INFORMACJE POJAWIAJĄCE SIĘ NA TABLICACH !!!!!!!!! BARDZO DUŻO INFORMACJI :) :) :)

zgłoś
e
espero

Po części pan Chłodnicki ma rację, ale tylko po części. Skoro jak twierdzi nie można zainstalować sekundników na skrzyżowaniach o zmiennym czasie cyklu, to raczej nic nie szkodzi, aby zmiana świateł była tam sygnalizowana z zielonego na czerwone migającym przez np dwie, trzy sekundy zielonym, a z czerwonego na zielone zapalającym się przy czerwonym na dwie, trzy sekundy żółtym. Przecież to tylko kwestia odpowiedniego zaprogramowania systemu. A po pierwsze zwiększyło by to bezpieczeństwo, gdyż kierowca nie byłby na prędkości zaskakiwany zmianą z zielonego na czerwone, a po drugie pozwoliłoby kierowcom na przygotowanie się do ruszania wraz ze zmianą z czerwonego na zielone.

zgłoś
i
ignac

Jutro na nieszpory odbijam kobylką dośc zrywna jeszcze na letnich o pózno się zrobiło  .

zgłoś
T
Trzeźwy

Ograniczyć ruch samochodów z literką "L" - totalne zawalidrogi ( niech uczą płynnej jazdy poza centrum, a później na miasto - gdy kursant ma opanowanych samochód, a nie na żywioł, czyli na drugiej jeżdzie na miasto). Jeżeli system jest taki sprytny, że kieruje zmiennie ruchem, to wprowadzenie sekundników na skrzyzowaniach przystosowanych do tego systemu nie pownno stwarzać turdności, wystarczy że odliczy ostatnie 5 - 7 sekund - powinno wystarczyć i znacznie pomóc. Dziwię się że nikt nie wspomniał o jeździe na późnym pomarańczowym/zółtym czy jak komu pasuje wczesnym czerwonym, na niektórych skrzyzowanich jest to niebezpieczne - tam gdzie zmiany świateł są szybsze. A tak ogólnie lepiej się jeżdzie w Wawie czy Krakówku gdzie są większe korki, ale kierowcy lepiej sobie radzą z płynnościa poruszania się.

Pozdrawiam

 

zgłoś
g
gośc

błąd popełniają często kierowcy gapowicze,którzy ruszają z opóźnieniem,wstrzymując pozostałych !!!!

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3