Tak będzie wyglądać tunel pod rondem Pobitno w Rzeszowie [WIZUALIZACJE, WIDEO]

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat

Wideo

Zobacz galerię (17 zdjęć)
Rondo Pobitno jest jednym z najbardziej zatłoczonych skrzyżowań w mieście. Z danych Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie wynika, że dziennie przejeżdża nim nawet 40 tysięcy pojazdów. Sytuację ma poprawić budowa tunelu, który usprawni ruch w tym rejonie. Zobacz, jak ma wyglądać.

Wiele z nich to ruch tranzytowy, który przez rondo przetacza sie pomiędzy droga krajowa nr 94 a autostrada A4 i drogą S19. Sporo kierowców dojeżdża tędy także do pracy, a popołudniu wraca do domów. Dlatego w godzinach szczytu drogi dojazdowe do ronda są zakorkowane. Na ulicy Lwowskiej w kierunku Przemyśla korek zaczyna się często już na wysokości jednostki wojskowej. Aby usprawnić ruch władze miasta podjęły decyzję o rozbudowie krzyżówki. Projekt tunelu miał być gotowy w maju, ale ze względu na epidemię koronawirusa wykonawca prac, firma Mosty Gdańsk poprosił o wydłużenie terminu. Władze miasta zgodziły się na to.

Projekt prawie gotowy

Z informacji, jakie dotarły właśnie do ratusza wynika, że dokumentacja jest już na ukończeniu.

- Mamy nadzieję, że na przełomie września i października dostaniemy już kompletny projekt i będziemy mogli od razu złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na realizację tej inwestycji. Pierwszy etap chcemy wpisać już do przyszłorocznego budżetu miasta – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Tunel pobiegnie od okolicy skarbca przy al. Armii Krajowej, pod rondem, w rejon skrzyżowania al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego z ulicą Morgową. Będzie tylko częściowo przykryty.

- Dzięki przebudowie ronda powstanie jezdnia, która pozwoli przejechać po rondem kierowcom pomiędzy aleją Armii Krajowej a al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego. Oczywiście będziemy musieli zmodernizować także ulice dojazdowe do ronda, na których powstaną dodatkowe passy ruchu – mówi Maciej Chłodnicki.

Koszt inwestycji wstępnie szacuje się na około 80 milionów złotych. Miasto stara się już o jej dofinansowanie. Jeśli pozwolenie na budowę uda się uzyskać jeszcze w tym roku, na początku przyszłego roku urzędnicy ogłoszą przetarg na budowę nowej drogi. Liczą, że inwestycje uda sie zrealizować w całości maksymalnie w ciągu dwóch lat.

Trzeba pieniędzy także na obwodnicę

Jednocześnie wniosek o dofinansowanie został złożony także na budowę południowej obwodnicy Rzeszowa, która ma powstać z połączenia ul. Żołnierzy IX Dywizji Piechoty z aleją Sikorskiego. Nowa trasa ma sie zaczynać pod wiaduktem w ciągu ulicy Podkarpackiej. Następnie przetnie Wisłok nieco powyżej zalewu i pobiegnie przez osiedla Budziwój i Biała do przebudowanej wcześniej alei Sikorskiego.

W ten sposób drogowcy chcą odciążyć od nadmiernego ruchu starą obwodnicę, czyli aleje Powstańców Warszawy, która jest w tej chwili jedna z najbardziej zakorkowanych dróg w Rzeszowie. Koszt budowy obwodnicy to ponad 450 mln zł.

Wielkie inwestycje drogowe w Rzeszowie. Takie plany ma miasto [FOTO]

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
DNC

Pomysł jest dobry, ale skoro i tak całe rondo będzie rozbabrane to nie lepiej zrobić od razu trzech poziomów?

Poziom -1: wykorzystując ukształtowanie terenu tunel w ciągu ul. Lwowskiej.

Poziom 0: rondo dla wszystkich skręcajacych w lewo lub prawo.

Poziom 1: wiadukt w ciągu Al. Armii Krajowej i Żołnierzy Wojska Polskiego.

M
Motofan

Dlaczego nie zrobić klasycznego tunelu,czyli zamkniętego od góry?Ileż miejsca byłoby na górze.

Dodaj ogłoszenie