Telefony. Uwaga na naciągaczy!

Wojciech Tatara
D.Delmanowicz
Mieszkańcy podłańcuckich miejscowości zaalarmowali “Nowiny”, że są podstępnie nakłaniani do zmiany operatora telefonicznego.

Schemat działań naciągaczy telefonicznych jest niemal identyczny. Najpierw do klienta najczęściej osoby starszej dzwoni konsultant, podający się za pracownika dotychczasowego operatora. Informuje, że w miejscu zamieszkania klienta będą likwidowane słupy telefoniczne i konieczna jest wymiana telefonu, aby numer mógł nadal funkcjonować. Po jakimś czasie w domu klienta zjawia się akwizytor z nowym telefonem. Abonent podpisuje protokół wymiany, gdzie na kolejnych stronach jest zgoda na zmianę operatora telefonicznego. Najczęściej klient orientuje się, że padł ofiarą oszustwa, gdy otrzymuje rachunek od nowego operatora. Taka sytuacja spotkała panią Irenę z Łańcuta.

- Zadzwonili do mnie informując, że będą likwidowane słupy telefoniczne i cała Sonina przechodzi na cyfrę. Mam soniński nr telefonu i muszę się zdecydować, czy chcę z niego korzystać. Zgodziłam się. Tknęło mnie dopiero po jakimś czasie i okazało się, że przeszłam wbrew swojej woli do Twojej Telekomunikacji - opowiada.

Podobnych sytuacji w pow. łańcuckim jest coraz więcej.

- Mamy skargi na Twoją Telekomunikację i jeszcze jednego operatora, że działają w nieuczciwy sposób. Klient ma czas 14 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, aby wybrnąć z tej sytuacji. O likwidacji słupów słyszałem już w Żołyni, Albigowej i Markowej to najczęściej spotykany sposób - mówi Krzysztof Ozga, powiatowy rzecznik konsumentów w Łańcucie.

Co na to Twoja Telekomunikacja?

- Bardzo wnikliwie zbadamy zgłoszony przypadek, aby opisana sytuacja już się nie powtórzyła - deklaruje Antoni Styrczula, rzecznik prasowy Twojej Telekomunikacji Sp. z o.o. - Twoja Telekomunikacja nie pozyskuje samodzielnie klientów indywidualnych. Robi to za pośrednictwem podwykonawców działających na rzecz i w imieniu naszej spółki. Wszyscy oni są bezwzględnie zobowiązani do przestrzegania procedur określających m.in. sposób i standardy relacji z abonentami. Zgodnie z tymi procedurami, pracownicy naszych partnerów mają obowiązek przedstawiania się z imienia i nazwiska oraz poinformowania, na rzecz jakiego operatora pracują. To oznacza, że nie wolno im podszywać się pod innych operatorów telekomunikacyjnych. Ponadto powinni abonentom zostawiać komplet dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy - dodaje rzecznik.

Powiatowy rzecznik konsumentów w Łańcucie radzi, aby skargi kierować również do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - UOKiK może nałożyć dotkliwą karę na taką spółkę za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Wiem, że przeciwko Twojej Telekomunikacji jest prowadzone postępowanie. Trudno natomiast stwierdzić, czy doszło do ewidentnego przestępstwa, ponieważ ludzie własnoręcznie podpisują te umowy i trudno będzie konkretnej osobie udowodnić, że wymusiła taki podpis - dodaje Krzysztof Ozga.


Zobacz także: Gang "maklerów" rozbity. Ponad 100 poszkodowanych, milionowe straty

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kasia

Firmę która jest odpowiedzialna za oszustwa prowadzi w Rzeszowie Piotr Gorczyca z Godowej link do profilu na facebook.com/piotr.gorczyca.18

 

Macie okazję porozmawiać z osobą która was naciąga!!!

P
Pluto

A co ma księgowość do składek zus?

B
Beata z Łańcuta

Ja też miałam oszustów już nawet z kurierem  w domu  , a zaczęło się od telefonu niby od swojego operatora  Netii ale w rozmowie coś nie pasowało bo jak chciałam zrezygnować z jednej u sługi naciągacz sam się wsypał mówił że trzeba z netiią  to uzgodnić i tu zapaliła się lampka że coś jest nie tak a zwłaszcza to że mówiono że umowa przyjdzie pocztą .Za dwa dni dostałam telefon od kuriera że na następny dzień przyjeżdża z umową do podpisania ,Więc za telefon do netii z pytaniem czy oni wysyłali jakiegoś kuriera  okazało się  że nie było żadnego telefonu od nich już była pewność co do oszustów .Wykonałam następny telefon na policję opowiedziałam   o całym zdarzeniu i jak się mam zachować przy kurierze  więc czekali na mój telefon jak by się coś złego działo. Oczywiście czekam na kuriera ,przyjeżdża młody szczyl  z plikiem papierów w łapach i z pięknym uśmiechem daje do podpisu  a ja mówię że nie będzie żadna umowa podpisywana mam prawo się rozmyślić i nic nie podpisuję . Zaczął się  rzucać bo specjalnie przyjechał  ja na to trudno mam takie prawo i choć bym podpisała mam prawo do 14 dni odstąpić od umowy a jak coś nie pasuje to policję wzywam  to niech pani wzywa  i tak  podpisze pani przy policji ,Dobrze już dzwonię bo tylko czekają na mój telefon  jak to usłyszał  to spiepszał  szybciej niż wylazł z tego samochodu oczywiście na warszawskich numerach.

PIERWSZA  zasada  jeśli przyjeżdża kurier z jakąś umową  ma mieć kopertę zaklejoną  i przy adresacie odkleja i sprawdza się umowę  a dopiero później  podpisuje  a mój cwaniaczek miał plik papierów w brudnych łapskach  tylko do podpisu   ciekawe co bym jeszcze podpisała oprócz tej umowy na zmianę opłat.

A
Adam

Tak   oszukują       oszuści   z   Telekomunikacji   dla    Domu   mnie   też   tak   oszukali  i  przez  dwa   lata    dziadom   płaciłem   18  zł   za  darmo         a  podszyli   się  oszuści   pod  Orend  a  gdy  chciałem  rozwiązac  z   oszystami    umowę   to   zagrozili   mi   karą   1000  zł  podaję  tych   oszustów   adres    Telekomunikacja   dla    Domu  Sp  z  o.o  Al.Jerozolimskie  123  a   02-017  Warszawa

A
ADA

takie to nasze prawo, wszystkie instytucje i posady ktore powstaly dla ochrony klienta wiedza o niuczciwosci no ale nic nie moga zrobic bo...takie jest prawo skoro podpisales sam umowe to ja sie pytam po co nam jacys pseudoobroncy????

Z
ZUS-Nie dla idiotów

Zawiadamiam redakcję Nowin!

Zakład Ubezpieczeń Społecznych tzw.ZUS robi co miesiąc w konia obywateli płacących ( wbrew swojej woli) składki.W zamian otrzymują obietnicę emerytur.Zgodnie z konstytucją jest to naciąganie i żebractwo!Dlatego zakładam Sp.z.o.o bo wolę pełną księgowość, gdzie jej koszt to przedział 35-550 zł a nie tzw.składki.

W
Wojtek

A mnie w konia zrobiło Orange. Po kilkunastu latach wypowiedziałem telefon stacjonarny. Niestety okazało się, że umowa po zakończeniu jej trwania automatycznie przedłuża się na kolejne 2 lata. Kara z tytułu wcześniejszego zerwania umowy 420 zł.

T
Twoja komunikacja

Kara

g
ggg

takie sytuacje maja miejsce w całej Polsce, a niedawno namawiali na "wymianę aparatów" mieszkańców powiatu ropczycko-sędziszowskiego. szkoda tylko że policja nic z tym nie robi...ale pewnie oszuści są kryci, bo nie ryzykowaliby tak na bezczelnego

L
Leokadia

nie panie rzeczniku... za cichym przyzwoleniem na "wolną amerykankę" przy pozyskiwaniu klientów działają wasi podwykonawcy, liczy się skuteczność a nie etyka... puka do moich drzwi małolat, przedstawia sie jako przedstawiciel Twojej Telekomunikacji i ściemnia o modernizacji sieci mając nadzieję, że podobieństwo nazw pozwoli mu na "załatwienie sprawy" bez zbędnych niewygodnych pytań... no nie udało się... i wcale nie musiał podszywać się pod "tepse"

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3