Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Telefony. Uwaga na naciągaczy!

Wojciech Tatara
D.Delmanowicz
Mieszkańcy podłańcuckich miejscowości zaalarmowali “Nowiny”, że są podstępnie nakłaniani do zmiany operatora telefonicznego.

Schemat działań naciągaczy telefonicznych jest niemal identyczny. Najpierw do klienta najczęściej osoby starszej dzwoni konsultant, podający się za pracownika dotychczasowego operatora. Informuje, że w miejscu zamieszkania klienta będą likwidowane słupy telefoniczne i konieczna jest wymiana telefonu, aby numer mógł nadal funkcjonować. Po jakimś czasie w domu klienta zjawia się akwizytor z nowym telefonem. Abonent podpisuje protokół wymiany, gdzie na kolejnych stronach jest zgoda na zmianę operatora telefonicznego. Najczęściej klient orientuje się, że padł ofiarą oszustwa, gdy otrzymuje rachunek od nowego operatora. Taka sytuacja spotkała panią Irenę z Łańcuta.

- Zadzwonili do mnie informując, że będą likwidowane słupy telefoniczne i cała Sonina przechodzi na cyfrę. Mam soniński nr telefonu i muszę się zdecydować, czy chcę z niego korzystać. Zgodziłam się. Tknęło mnie dopiero po jakimś czasie i okazało się, że przeszłam wbrew swojej woli do Twojej Telekomunikacji - opowiada.

Podobnych sytuacji w pow. łańcuckim jest coraz więcej.

- Mamy skargi na Twoją Telekomunikację i jeszcze jednego operatora, że działają w nieuczciwy sposób. Klient ma czas 14 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, aby wybrnąć z tej sytuacji. O likwidacji słupów słyszałem już w Żołyni, Albigowej i Markowej to najczęściej spotykany sposób - mówi Krzysztof Ozga, powiatowy rzecznik konsumentów w Łańcucie.

Co na to Twoja Telekomunikacja?

- Bardzo wnikliwie zbadamy zgłoszony przypadek, aby opisana sytuacja już się nie powtórzyła - deklaruje Antoni Styrczula, rzecznik prasowy Twojej Telekomunikacji Sp. z o.o. - Twoja Telekomunikacja nie pozyskuje samodzielnie klientów indywidualnych. Robi to za pośrednictwem podwykonawców działających na rzecz i w imieniu naszej spółki. Wszyscy oni są bezwzględnie zobowiązani do przestrzegania procedur określających m.in. sposób i standardy relacji z abonentami. Zgodnie z tymi procedurami, pracownicy naszych partnerów mają obowiązek przedstawiania się z imienia i nazwiska oraz poinformowania, na rzecz jakiego operatora pracują. To oznacza, że nie wolno im podszywać się pod innych operatorów telekomunikacyjnych. Ponadto powinni abonentom zostawiać komplet dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy - dodaje rzecznik.

Powiatowy rzecznik konsumentów w Łańcucie radzi, aby skargi kierować również do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - UOKiK może nałożyć dotkliwą karę na taką spółkę za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Wiem, że przeciwko Twojej Telekomunikacji jest prowadzone postępowanie. Trudno natomiast stwierdzić, czy doszło do ewidentnego przestępstwa, ponieważ ludzie własnoręcznie podpisują te umowy i trudno będzie konkretnej osobie udowodnić, że wymusiła taki podpis - dodaje Krzysztof Ozga.


Zobacz także: Gang "maklerów" rozbity. Ponad 100 poszkodowanych, milionowe straty

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24