reklama

To był przedsmak prawdziwego biznesu. Za nami konkurs „Wirtualny Menedżer"

Materiał Partnera SerwisuZaktualizowano 
8 i 9 czerwca 2016 roku odbył się finał konkursu „Wirtualny Menedżer”, zorganizowany przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie we współpracy z Fundacją „Na rzecz nauki i edukacji Talenty”. Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z województw podkarpackiego, małopolskiego, lubelskiego i świętokrzyskiego zarządzali wirtualną firmą. Projekt został dofinansowany przez Narodowy Bank Polski w ramach programu edukacji ekonomicznej. Zwycięzcą została drużyna z I Liceum Ogólnokształcącego z Przemyśla pod wodzą Pani Małgorzaty Krzeszowskiej.

- Wziąłem udział w konkursie, by rozwinąć swoje umiejętności z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem. Ja odpowiadałem za techniczne aspekty pracy naszego zespołu. Opracowałem program komputerowy, który analizuje dane finansowe firm - to było dla mnie wyzwanie, bo ważne było, by oprogramowanie wszystko dobrze liczyło. Istotna była też praca zespołowa - musieliśmy się zgrać, by każdy z nas robił to, co jest najlepsze dla naszej "firmy". Konkurs nauczył mnie lepszej analizy danych i odpowiedzialnego podejmowania decyzji – mówi Jan Busz ze zwycięskiej ekipy z I Liceum Ogólnokształcącego z Przemyśla.

Konkurs „Wirtualny Menedżer 4” znakomicie wpisuje się w potrzeby kształtowania wśród młodzieży postaw przedsiębiorczych. Uczy ich zarządzania firmą.

- Głównym celem projektu jest wykształcenie postaw przedsiębiorczych u uczniów szkół ponadgimnazjalnych – wyjaśnia Wojciech Pitura z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, administrator konkursu. Każdy z finalistów podkreśla, że dzięki konkursowi znacznie się one poprawiły.

- Konkurs nauczył nas tego, że trzeba podejmować przemyślane decyzje, a nie spontaniczne. To był przedsmak prawdziwego biznesu – mówi Patryk Kosiorowski z Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni.

Podobnego zdania są też inni uczestnicy finału we WSIiZ.

- Udział w konkursie trwał tak naprawdę kilka miesięcy. Wiązał się z poświęceniem sporej ilości czasu. Na początku kompletnie nie rozumieliśmy tej gry. Było ciężko. Ale z dnia na dzień było coraz lepiej. Aż w końcu trafiliśmy do finału. Konkurs nauczył mnie odpowiedzialności. Musieliśmy zorganizować sobie czas, miejsce pracy. Trzeba było się spiąć i działać razem. Nauczyliśmy się zarządzać firmą. Super byłoby doświadczyć prawdziwego życia, bez konsekwencji w prawdziwym życiu w razie błędów. Zobaczyliśmy, że każda decyzja niesie za sobą konsekwencje – mówi Wiktoria Romek z Technikum TEB Edukacja z Krakowa.

Czy kształtowanie takich postaw wśród młodzieży jest potrzebne? - Zdecydowanie tak. Przedsiębiorczość jest postawą, która w dużej mierze decyduje o życiowym powodzeniu i sukcesie człowieka. To zdolność konsekwentnego dążenia do realizacji wyznaczonych celów, szukania nowych rozwiązań i wdrażania ich w działaniu. To odwaga w podejmowaniu decyzji osobistych i zawodowych. Mówiąc krótko to zdolność „brania spraw w swoje ręce” – mówi Małgorzata Matląg, opiekun finalistów z Zespołu Szkół Elektryczno-Mechanicznych w Nowym Sączu.

Na czym polega „Wirtualny Menedżer”

Konkurs jest realizowany z wykorzystaniem symulacji biznesowej „Innowacyjne Przedsiębiorstwo Produkcyjne”, a uczniowie biorący w nim udział wcielą się w zarządy wirtualnych przedsiębiorstw.

- Innowacyjne Przedsiębiorstwo Produkcyjne to wyrafinowany program komputerowy, który naśladuje konkurencyjny, ciągle zmieniający się rynek. W odróżnieniu od nauki tradycyjnej, opartej na podręcznikach teoretycznych, ćwiczenie symulacyjne umożliwia uczniom czy menedżerom naukę i zdobywanie doświadczenia poprzez podejmowanie realistycznych decyzji biznesowych – dodaje Wojciech Pitura.

- W konkursie najfajniejsza była możliwość rywalizowania z innymi zespołami. Taki konkurs to nie tylko zgłębianie wiedzy ekonomicznej, ale też fajna zabawa, dzięki której jest wiele emocji w trakcie sprowadzania wyników z poszczególnych miesięcy działalności naszych wirtualnych firm – dodaje Jan Busz.

„Wirtualny Menedżer 4” składa się dwóch etapów: rozgrywka eliminacyjna oraz rozgrywka finałowa. W konkursie udział wzięli uczniowie z 56 szkół. Do wygrania były nowoczesne tablety, czytniki e-booków i odtwarzacze mp4.

Szczegółowe informacje na temat konkursu: www.wm.wsiz.pl

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3