Tomasz Poręba: Szlak Via Carpathia coraz bliżej ukończenia

maf
mat. pras.
Udostępnij:
Dziś w Dukli odbyła się konferencja prasowa dotycząca podpisania umowy na koncepcję programową dla odcinka S19 Dukla-Barwinek. To ostatni etap 75-kilometrowego fragmentu S19 Babica-Barwinek, dla którego zostanie przygotowana szczegółowa koncepcja programowa z pełnym rozpoznaniem geologicznym.

- Wraz z dzisiejszą decyzją rozpoczynają się realne prace na kluczowym odcinku S19 wiodącym do granicy polsko-słowackiej. Pozwolą one na opracowanie programu i rozwiązań dla przyszłego wykonawcy tej drogi - mówi Tomasz Poręba.

Odcinki drogi ekspresowej S19 od węzła Babica przez węzły Domaradz, Miejsce Piastowe i Dukla aż do Barwinka o łącznej długości 75 km, stanowiące część szlaku Via Carpatia, przewidziane są do realizacji w systemie „projektuj-buduj”. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Dziś podpisano umowę na ostatni, 18-kilometrowy odcinek ekspresówki prowadzący do granicy ze Słowacją.

W ramach podpisanych umów zostanie przygotowane m.in. kompleksowe rozpoznanie geologiczne, analiza i prognoza ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, opracowania ekonomiczno-finansowe, analiza zagrożenia powodziowego oraz organizacja i bezpieczeństwo ruchu. Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno – Użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony przyszły Wykonawca drogi ekspresowej S19.

- Podpisana dzisiaj umowa jest kolejnym krokiem do spełnienia marzeń mieszkańców Podkarpacia, ale także wszystkich kierowców podróżujących na kierunku północ-południe. Na całym odcinku S19 od Rzeszowa do granicy państwa w Barwinku trwają już prace koncepcyjne, które po zakończeniu pozwolą na ogłoszenie przetargu na projekt i budowę szlaku Via Carpatia. Droga ekspresowa S19 to priorytetowa inwestycja dla polskiego rządu i bardzo ważna trasa dla transportu międzynarodowego, dlatego tak istotne jest, abyśmy domknęli jej realizację - powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

W tym roku to już kolejna ważna decyzja w zakresie budowy S19 między Babicą a Barwinkiem. Dwa miesiące temu podpisano umowę na przygotowanie koncepcji programowej na odcinku Babica-Domaradz, a następnie także dla dwóch kolejnych odcinków, tj. węzeł Domaradz - węzeł Miejsce Piastowe oraz węzeł Miejsce Piastowe - węzeł Dukla.

Tomasz Poręba przypomina, że tak dynamiczne prace przy S19 nie byłyby możliwe bez ubiegłorocznej decyzji o podpisaniu aneksu do kontraktu terytorialnego z rządem na kwotę 24 mld zł na budowę S19 od Babicy do Barwinka.

Via Carpathia to trasa, która w Polsce będzie biegła z Barwinka przez Rzeszów na Lublin, następnie drogą S17 na Warszawę, a ze stolicy drogą S7 i A1 do polskich portów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Podwyżki cen prądu są nieuniknione

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zxcvb

Ta droga musi iść na Gdańsk! Dlaczego ktoś mamy wspierać litewski port za nasze pieniądze. Po za tym połączenie Białystok-Lublin wydaje się mało opłacalne. Ruch tranzytowy bez strat może się odbywać przez S17 i S8 bez ponoszenie ogromnych kosztów.

q
qq

A co z odcinkiem do Babicy? Który juz dziś odciążyłby tak Rzeszów, jak i Boguchwałę.?

w
wojtek
Co ten pajac moze powiedziec na temat Podkarpacia?
W
Ww

Brawo Panowie, widać że coś się dzieje.

r
resoviencis

Bravo!!! Oby powstała jak najszybciej!!! Robota musi się robić, jak to mawia Tadeusz :-)

Dodaj ogłoszenie