Dziś o godzinie 22 transport maszyny TBM wyruszy z węzła Rzeszów Południe na S19, następnie pojedzie ul. 9 Dywizji Piechoty i ul. Podkarpacką w Rzeszowie, a dalej drogą krajową nr 19 w kierunku miejsca docelowego, czyli placu budowy w Babicy.
TBM na Podkarpaciu. Spodziewane utrudnienia
Jak informuje GDDKiA w Rzeszowie transport, po zjeździe z węzła Rzeszów Południe, będzie poruszał się ul. 9. Dywizji Piechoty a następnie ul. Podkarpacką. Po dojeździe konwoju do granicy Rzeszowa, co nastąpi ok. 23.30, do czasu przejazdu kolumny ruch pojazdów na DK19 na kierunku Babica-Rzeszów zostanie wstrzymany (dla kierunku Rzeszów - Babica nie będzie możliwości wyprzedzenia kolumny). Po przejeździe kolumny, ruch pojazdów będzie sukcesywnie przywracany.
- W miarę możliwości prosimy kierowców o korzystanie z tras alternatywnych - apeluje GDDKiA.
Po przejeździe konwoju ruch będzie sukcesywnie przywracany na całej trasie, jednak do czasu, kiedy ten nie minie skrzyżowania w Babicy, zatrzymane pojazdy będą musiały oczekiwać na możliwość przejazdu w kierunku Rzeszowa.
- Apelujemy do wszystkich kierowców o ostrożność i stosowanie się do znaków oraz wprowadzanej na czas przejazdu zmienionej organizacji ruchu. Zwracamy się do osób, które będą obserwować przejazd kolumny o odpowiedzialne zachowanie. Prosimy, aby nie podchodzić na bliską odległość do pojazdów biorących udział w konwoju. Zabronione jest także zatrzymywanie się na drodze lub zwalnianie na jezdniach obok w celu wykonania zdjęć lub nagrania filmów - przypomina GDDKiA.
Przyjazd do Babicy planowany jest we wtorek (29 listopada) około godz. 2.
W najbliższym czasie należy się spodziewać jeszcze dwóch takich transportów. Gdy wszystkie elementy ogromnej maszyny dotrą do Babicy, TBM zostanie zmontowana. Potrwa to kilka miesięcy.
Przypomnijmy. Odcinek S19 od węzła Rzeszów Południe do Babicy to jedna z ciekawszych, ale i trudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce. Pagórkowate ukształtowanie terenu wymusza wykonanie wysokich estakad i tunelu zlokalizowanego do 100 m pod powierzchnią terenu. Prace przy drążeniu tunelu rozpoczną się w przyszłym roku. Tunel drogowy będzie wykonany metodą mechanicznego drążenia przy pomocy TBM o długości 112 m, masie 4000 ton, z tarczą wiercącą o średnicy 15,2 m! Jest to o 1,7 m więcej niż średnica Wyspiarki, która wydrążyła tunel w Świnoujściu.
Ten olbrzymi „kret” transportowany jest z Hiszpanii w elementach. Część bezpośrednio drogą lądową na ciężarówkach, a największe elementy przypłynęły do Polski statkiem. Ze Szczecina do Opola przetransportowane zostały barkami i pontonami po Odrze, a dalej ruszyły lądem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Ewa Demarczyk okradziona po śmierci? Znamy wyrok w głośnej sprawie
- Tak Krupińska wyglądała, zanim została sławna. Na tych zdjęciach trudno ją rozpoznać?
- 50-letnia Kasia Kowalska pokazała wdzięki w odważnej mini. Zbieramy szczęki z podłogi
- Ile Tomaszewska zaoszczędziła na wyprawce dla córki? Sprawdziliśmy!