Trening z trenerem personalnym – dlaczego warto?

Materiał partnera zewnętrznego Zaktualizowano 
Ruch to zdrowie, o czym przekonuje się coraz więcej osób. Niektórzy ćwiczą, bo lubią, inni uprawiają sport, by mieć smukłą sylwetkę, są też osoby, dla których ruch jest zalecany ze względów zdrowotnych. Jest wiele form ruchu do wyboru. Popularnością cieszą się ćwiczenia np. cardio czy wzmacniania mięśni. Można zacząć uczęszczać na trening personalny – Kraków, Warszawa czy Gdańsk ma sporo ofert profesjonalnych trenerów. Jednak także w mniejszych miastach można znaleźć trenera personalnego (Gliwice czy Konin na przykład). Czy warto skorzystać z takiej formy pomocy przy ćwiczeniach?

Czym jest trening personalny?

Ćwiczenia można wykonywać na kilka sposobów: indywidualnie w domu lub na siłowni, w grupie na siłowni na zorganizowanych zajęciach, z trenerem personalnym na siłowni, w domu czy parku. Jest też możliwość skorzystania z porady trenerów na siłowni, ale wtedy za każdym razem możemy trafić na innego trenera. Taka porada będzie jednorazowa i nie musi być trafiona, bo trener z siłowni nie zna dobrze wszystkich klientów. Trening z trenerem personalnym polega na tym, że trener poświęca czas tylko jednej osobie podczas indywidualnie ustalonych zajęć. Dzięki temu można szybko osiągnąć rezultaty, bo trener przeznacza cały swój czas i energię na to, by poprawiać sylwetkę klienta, doradzać mu, jak ma ćwiczyć, motywować go.

Czemu warto ćwiczyć z trenerem personalnym?

Trening z trenerem personalnym przynosi lepsze efekty niż trening w grupie lub wykonywany indywidualnie. Trener dopasowuje program zajęć do potrzeb i możliwości klienta. Poprzez wywiad początkowy z klientem oraz analizę budowy ciała i ocenę kondycji, może tak dobrać ćwiczenia, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty. Jednocześnie dba by nie doszło do przetrenowania oraz kontuzji. Prawidłowe wykonywanie ćwiczeń to podstawa – lepiej zrobić 10 przysiadów dobrze wykonanych niż 20 nieprawidłowo. Często w zajęciach w grupie trener nie ma czasu zwrócić uwagę każdemu uczestnikowi. Z kolei ćwicząc samemu, nie zauważamy błędów – nie widzimy ich, albo nie wiemy, że je popełniamy. Nie jesteśmy w końcu ekspertami. Na zajęciach grupowych trener nie dopasuje ćwiczeń do wszystkich osób – każdy ma inne potrzeby i wymagania. Ktoś chce zgubić fałdki z brzucha, ktoś wzmocnić nogi, ktoś poprawić wygląd ud. W rezultacie ćwiczenia są zróżnicowane, a część z nich nie trafia w gust danej osoby lub zupełnie jest jej zbędna. Przy treningu z trenerem personalnym, taki problem nie ma miejsca. Każde ćwiczenie jest dedykowane klientowi. Ponadto, ćwicząc z trenerem ma się większą motywację. Na zajęcia grupowe można przyjść lub nie – i tak się odbędą. Tymczasem, gdy mamy indywidualny plan treningów, niezręcznie się czujemy, gdy mamy odwołać zajęcia, bo – przykładowo – nie chce nam się ruszyć z kanapy. Trener motywuje nas do działania, bo zauważa nasze postępy i chwali nas, ale też mówi, ile jeszcze zostało do zrobienia i jaki cel jest przed nami.

Kto powinien ćwiczyć z trenerem personalnym?

Oczywiście każdy może rozpocząć trening z indywidualnie dobranym trenerem, ale są osoby, którym taka forma ruchu jest szczególnie polecana. To przede wszystkim Ci wszyscy, którym zależy na efektach. Nie ćwiczą dlatego, że lubią i chcą zabić czas. Ćwiczą, bo – na przykład – chcą szybko schudnąć albo zależy im na poprawieniu kondycji. Trening z trenerem jest dla osób, które mają już jakiś cel i wiedzą, po co chcą ćwiczyć. To świetna opcja dla początkujących. Dzięki temu nauczą się oni prawidłowo wykonywać ćwiczenia. W późniejszym czasie będą mogli wykorzystać tę wiedzę i ćwiczyć już samodzielnie. Jednak także osoby zaawansowane mogą bardzo skorzystać na zajęciach z trenerem. Jeśli ćwiczą już długo, a nie widzą efektów, być może coś robią nie tak. Trener może to zauważyć i pomóc zweryfikować strategię. Trening pod okiem profesjonalisty wskazany jest także dla osób ćwiczących ze względów zdrowotnych. Trzeba być wtedy bardzo ostrożnym, by nie pogorszyć stanu zdrowia. Jeśli chce się skorygować wady postawy czy popracować nad wzmocnieniem kręgosłupa, bez specjalistycznych wskazówek eksperta będzie trudno to osiągnąć.

Jak wybrać trenera personalnego?

To bardzo ważna decyzja. Trenerów personalnych jest teraz całkiem sporo – zrobiło się to popularną profesją. Zdarzają się jednak trenerzy bez odpowiednich kwalifikacji i wiedzy. Idealny trener powinien znać się na fizjologii, anatomii, biomechanice. Musi wiedzieć, jak działa ludzki organizm, jak pracują mięśnie, jakie są wady postawy, problemy struktury ciała itd. To wszystko podwaliny do przygotowania bezpiecznego i skutecznego treningu. Wskazane jest też by trener znał podstawy dietetyki, co pozwoli mu doradzić, jak odżywiać się przed i po treningu. Oczywiście nieocenione jest podejście do klienta. Trener musi wzbudzać zaufanie. Dobry trener personalny umie słuchać i motywować. Potrafi wyjaśnić złożone ćwiczenia w prosty sposób. Chwali, ale też gani, jednak w sposób przyjazny. Nie zniechęca klienta do ćwiczeń.

Jak wygląda trening personalny?

Trening powinien trwać od 30 do 90 minut i zawierać rozgrzewkę, część właściwą oraz wyciszenie i rozciąganie. Na pierwszym spotkaniu trener musi przeprowadzić wywiad medyczny, dokonać pomiarów, ustalić cele i zakres treningu, a także poznać potrzeby klienta. Takie spotkania często są bezpłatne. Z biegiem czasu, intensywność treningu się zwiększa, zmieniają się też cele. Aby zobaczyć efekty, najlepiej jest ćwiczyć przez co najmniej 3 miesiące po 2 razy w tygodniu. Po kwartale można dokonać oceny rezultatów i współpracy z trenerem.

Jeśli jesteś dobrze zmotywowany, ale masz braki w technice, zgłoś się do trenera personalnego. Podobnie jeśli tej motywacji ci brakuje, ale masz jasne cele – trener może ci pomoc szybko je osiągnąć. Warto zapisać się na pierwszy trening z trenerem personalnym (Opole, Gliwice, Kraków, Zabrze, Sosnowiec i Bielsko Biała mają w mieście ofertę My Fitness Place: https://www.myfitnessplace.pl/kategorie_kadry/trener-personalny/) i sprawdzić, czy jest warto (a jest!).

Źródła:

  • http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/zajecia-i-treningi/trening-personalny-czy-warto-cwiczyc-z-trenerem-osobistym_37253.html
  • https://www.fabrykasily.pl/treningi/dlaczego-warto-trenowac-z-trenerem-personalnym
  • https://trenerhub.pl/jak-wyglada-trening-personalny/
  • https://polki.pl/dieta-i-fitness/odchudzanie,ile-powinny-trwac-cwiczenia-z-trenerem-personalnym-zeby-osiagnac-sukces,10425536,artykul.html

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3