Trwa InternetBeta 2021. Przez trzy dni kampus uczelni w Kielnarowej gościć będzie kilkaset osób [WIDEO]

Barbara Galas
Barbara Galas
Rozmowa z Łukaszem Bisem, prodziekanem Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, organizatorem InternetBeta. 13 już konferencja odbywa się w dniach w 15-17 września w siedzibie WSIiZ w Kielnarowej k. Tyczyna.

Łukasz, jesteś tzw. “ogarniaczem Bety”. Co było najtrudniejsze w przygotowaniu tegorocznej konferencji?

Przede wszystkim zmierzenie się z tym, czy ona będzie mogła odbyć się stacjonarnie (w poprzednim roku odbyła się online – red.). Bo jednak wydarzenie online to nie to samo, to nie te wartości, które przyświecają InternetBeta. I ta niepewność, związana z tym, czy się nam uda, była takim największym stresem. Ten stresor znikł w momencie, gdy dzisiaj powiedziałem “Zaczynajmy!”

Zobacz wideo:

Jakie tematy będą poruszane na konferencji? Czy jest jakiś temat przewodni?

Tematu przewodniego, jak to zwykle bywa na InternetBeta, nie ma. To jest mix prelekcji. Ja lubię mówić o tym właśnie, że InternetBeta to jest taki internetowo-polski TEDx, czyli konferencja, która ma przede wszystkim inspirować. I to się dzieje. Rozmawialiśmy o sztucznej inteligencji, o automatyzacji. Rozmawialiśmy o emocjonalnym poznawaniu świata i tym, czy nad naszymi wyborami mamy kontrolę czy nie, czy jest to kwestia głębszych rzeczy. A będziemy jeszcze rozmawiać o zrównoważonym rozwoju i o transformacji cyfrowej.

Kim są uczestnicy tej konferencji?

Tacy co zawsze. Osoby, które przejeżdżały w roku 2019, 2018 i wcześniej. Beta jest pewną społecznością i to widać. Witamy się, „przybijamy piątki”, wymieniamy, co u kogo słychać. Jeśli miałbym mówić o tym, jaki jest uczestnik Bety, to nie jestem w stanie tego powiedzieć. Próbowałem określić to z czysto biznesowego punktu widzenia, ale jest to niewykonalne.

Czy z roku na rok liczba uczestników się zwiększa?

Do 2019 się zwiększała. W 2020 też była większa, bo byliśmy w specyficznej [internetowej] formule. W tym roku mamy spadek, ale to wynika z wielu rzeczy. Wrzesień jest bardzo konkurencyjny eventowo, bo mamy jednocześnie „I love marketing”, Infoshare, Kongres Profesjonalistów Public Relations. Jutro zaczyna się impreza Darka Tworzydło, kalendarz jest więc napięty. W tym roku mamy około 400 osób, co nie jest jakąś strasznie małą liczbą, ale jednocześnie, patrząc na 2019, kiedy było ich 550 osób, to ten spadek widać.

Łukasz Bis.
Łukasz Bis.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie