Historia reklamy sięga czasów starożytnych, pierwszymi przekazami były napisy na budynkach i szyldy zajazdów. Najwcześniej rozwiniętą formą reklamy był przekaz ustny. Handlarze pokrzykując zachwalali swoje towary. Spisane informacje o wydarzeniach kulturowych w starożytnej Grecji można uznać za pierwsze reklamy pisemne. Po wynalezieniu druku w XV wieku pojawiły się prasowe przekazy reklamowe. Obecnie wykształciły się dodatkowe odmiany reklamy: polityczna i społeczna oraz łącząca funkcję komercyjną i społeczną.
Rodzaje reklam
Podział ze względu na funkcję:
- agresywna – ma na celu wywarcie silnych emocji na odbiorcy
- informacyjna – przekazuje potencjalnemu nabywcy, jakie korzyści posiada oferowany produkt
- prestiżowa – zwraca uwagę na cechy wyróżniające daną markę
- defensywna – jest odpowiedzią na przekaz reklamowy konkurencji
- przypominająca – podkreśla, że obecny na rynku towar jest nadal dostępny
- wzmacniająca – zapewnia klienta o dokonaniu trafnego wyboru
W zależności od tego, na czym obiera się przekaz reklamowy można wyróżnić reklamy:
- emocjonalne – bazują na treściach odwołujących się do uczuć i emocji odbiorcy
- odnoszące się do wartości – opierają się na elementach, które ludzie cenią
- racjonalne – odnoszą się do cech towaru
- socjalizujące – eksponują relacje między jednostką, a społeczeństwem
- odnoszące się do wyobraźni – opierają się na metaforach i symbolach
Reklama zewnętrzna
Ze względu na miejsce umieszczania, można wyróżnić reklamę outdoorową. Przekazy rozlokowane są poza miejscem zamieszkania odbiorcy.
Jedną z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej są billboardy. Coraz większa liczba tego typu reklam sprawia, że przekazy muszą być jeszcze bardziej wyraziste i rzucające się w oczy. Zauważalną formą reklamy outdoorowej jest również oklejanie środków transportu komunikacji miejskiej: tramwajów, pociągów i autobusów. Ruchowa reklama na pewno trafi do większego grona odbiorców. Popularne są też przekazy reklamowe na nieruchomościach, ważne, by wykorzystywana przestrzeń była dobrze widoczna i znajdowała się w miejscu o dużym natężeniu ruchu. Modną formą reklamy są city lighty – podświetlane tablice umieszczane w miejscach często odwiedzanych przez przechodniów np. na deptakach.
Konstrukcje dla reklam zewnętrznych
Do umocowania reklamy zewnętrznej potrzebne są specjalne konstrukcje i tablice, w przypadku dużych billboardów często stosuje się masywne metalowe stelaże. W takich sytuacjach najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów, którzy profesjonalnie zamontują reklamę zewnętrzną. Firma Billboard-X, to jeden z czołowych producentów różnego rodzaju reklam outdoorowych. Od wielu lat specjalizuje się w produkcji, drukowaniu i montowaniu przekazów reklamowych. W ofercie posiada tablice do wynajęcia, billboardy, oświetlenie solarne do tablic i megaboardy w rozmiarze nawet 1200x400cm. Wieloletnie doświadczenie oraz pasja do reklam zewnętrznych sprawia, że specjaliści Billboard-X, w profesjonalny sposób doradzą w wyborze odpowiedniej usługi i asortymentu.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Opozda podjęła decyzję w sprawie Vincenta. Królikowski nie ma tu nic do gadania
- Ostrzegamy: Daniel Martyniuk znowu "śpiewa". Ekspertka wysyła go na oddział
- Dawno niewidziana Szostak na imprezie. Bardzo się zmieniła [ZDJĘCIA]
- Roksana Węgiel i Kevin Mglej wezmą nowy ślub! Sensacyjne szczegóły tylko u nas