Typy reklam

materiał partnera

Historia reklamy sięga czasów starożytnych, pierwszymi przekazami były napisy na budynkach i szyldy zajazdów. Najwcześniej rozwiniętą formą reklamy był przekaz ustny. Handlarze pokrzykując zachwalali swoje towary. Spisane informacje o wydarzeniach kulturowych w starożytnej Grecji można uznać za pierwsze reklamy pisemne. Po wynalezieniu druku w XV wieku pojawiły się prasowe przekazy reklamowe. Obecnie wykształciły się dodatkowe odmiany reklamy: polityczna i społeczna oraz łącząca funkcję komercyjną i społeczną.

Rodzaje reklam

Podział ze względu na funkcję:

  • agresywna – ma na celu wywarcie silnych emocji na odbiorcy
  • informacyjna – przekazuje potencjalnemu nabywcy, jakie korzyści posiada oferowany produkt
  • prestiżowa – zwraca uwagę na cechy wyróżniające daną markę
  • defensywna – jest odpowiedzią na przekaz reklamowy konkurencji
  • przypominająca – podkreśla, że obecny na rynku towar jest nadal dostępny
  • wzmacniająca – zapewnia klienta o dokonaniu trafnego wyboru

W zależności od tego, na czym obiera się przekaz reklamowy można wyróżnić reklamy:

  • emocjonalne – bazują na treściach odwołujących się do uczuć i emocji odbiorcy
  • odnoszące się do wartości – opierają się na elementach, które ludzie cenią
  • racjonalne – odnoszą się do cech towaru
  • socjalizujące – eksponują relacje między jednostką, a społeczeństwem
  • odnoszące się do wyobraźni – opierają się na metaforach i symbolach

Reklama zewnętrzna

Ze względu na miejsce umieszczania, można wyróżnić reklamę outdoorową. Przekazy rozlokowane są poza miejscem zamieszkania odbiorcy.

Jedną z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej są billboardy. Coraz większa liczba tego typu reklam sprawia, że przekazy muszą być jeszcze bardziej wyraziste i rzucające się w oczy. Zauważalną formą reklamy outdoorowej jest również oklejanie środków transportu komunikacji miejskiej: tramwajów, pociągów i autobusów. Ruchowa reklama na pewno trafi do większego grona odbiorców. Popularne są też przekazy reklamowe na nieruchomościach, ważne, by wykorzystywana przestrzeń była dobrze widoczna i znajdowała się w miejscu o dużym natężeniu ruchu. Modną formą reklamy są city lighty – podświetlane tablice umieszczane w miejscach często odwiedzanych przez przechodniów np. na deptakach.

Konstrukcje dla reklam zewnętrznych

Do umocowania reklamy zewnętrznej potrzebne są specjalne konstrukcje i tablice, w przypadku dużych billboardów często stosuje się masywne metalowe stelaże. W takich sytuacjach najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów, którzy profesjonalnie zamontują reklamę zewnętrzną. Firma Billboard-X, to jeden z czołowych producentów różnego rodzaju reklam outdoorowych. Od wielu lat specjalizuje się w produkcji, drukowaniu i montowaniu przekazów reklamowych. W ofercie posiada tablice do wynajęcia, billboardy, oświetlenie solarne do tablic i megaboardy w rozmiarze nawet 1200x400cm. Wieloletnie doświadczenie oraz pasja do reklam zewnętrznych sprawia, że specjaliści Billboard-X, w profesjonalny sposób doradzą w wyborze odpowiedniej usługi i asortymentu.

Polacy wrócili do fast foodów

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek

Ja postawiłem na reklamę zewnętrzną i była to dobra decyzja. Wszystko załatwiła firma PRO-KOMP, którą szczerze polecam.