Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

U fryzjera weź paragon. U lekarza i dentysty też

Beata Terczyńska
Przemek Swiderski
Nie wszystkim fryzjerom podoba się film promujący Narodową Loterię Pragonową. Pytają, czy powstaną podobne, na przykład o lekarzach.

Zapytaliśmy o to w Ministerstwie Finansów.

- Głównym celem loterii jest uświadomienie Polakom, jak ważna jest ich rola w kształtowaniu uczciwego obrotu gospodarczego. Biorąc paragon, wspierasz uczciwych przedsiębiorców i uczciwą konkurencję między nimi - mówi Wiesława Dróżdż, rzecznik resortu. - Jak pokazały badania zlecone przez Ministerstwo Finansów, Polacy nie mają nawyków brania paragonu i, co gorsza, często nie mają nawet świadomości tego, że za usługi również powinni go otrzymywać. Dlatego zdecydowaliśmy, że dodatkowo premiowane będą branże usługowe. Wybierając je, kierowaliśmy się przede wszystkim powszechnością i dostępnością usług - dpdaje Dróżdż.

Od października do grudnia dodatkowo premiowana jest branża „fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne”.

- W dalszej kolejności będą to: prywatna praktyka lekarska i dentystyczna, konserwacja i naprawa samochodów osobowych, sprzedaż detaliczna części i akcesoriów do pojazdów samochodowych, restauracje i inne placówki gastronomiczne, przygotowanie i podawanie napojów.

Rzecznik mówi, że spot promujący loterię przygotowała agencja Brain.

- Pokazuje on, że także przedsiębiorcom zależy nam tym, by klienci brali paragony. Nie tylko ze względu na ewentualną nagrodę w loterii (przedsiębiorca, który wystawi zwycięski paragon otrzyma tablet), ale także ze względu na wspieranie uczciwej konkurencji. Pamiętajmy o tym, że osoby, które nie płacą podatków, oszukują w pierwszej kolejności swoich klientów. Z jednej strony pieniądze, które powinny później zostać wydane na nasze bezpieczeństwo, zdrowie, czy edukację naszych dzieci, są przez nich przywłaszczane. Z drugiej - cierpią drobni, uczciwi przedsiębiorcy. Każdego dnia muszą konkurować z oszustami, którzy wypychają ich z rynku, grając nieuczciwie.

Wiesława Dróżdż dodaje, że obecnie analizują możliwość i konieczność wyprodukowania dodatkowego spotu promującego idee wspierania uczciwej konkurencji i zachęcającego do udziału w Narodowej Loterii Paragonowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24