reklama

Ulica generała Stanisława Maczka w Rzeszowie będzie szersza. Przebudowa ulicy ma się rozpocząć na wiosnę

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
Archiwum
Z dwóch do czterech pasów ruchu drogowcy poszerzą ulicę generała Stanisława Maczka w Rzeszowie. Prace mają się rozpocząć na wiosnę i pochłoną nawet 10 milionów złotych.

Przebudowa ulicy generała Stanisława Maczka jest jednym z etapów większej inwestycji, polegającej na połączeniu al. Rejtana z ulicą Ciepłowniczą, a następnie z ul. Lubelską. Na całej długości trasa ma mieć dwie jezdnie i cztery pasy ruchu. Dpo tej pory udało się wybudować fragment od al. Rejtana do nowego targowiska, a przygotowania do budowy trasy między nim, a ul. Ciepłownicza są na finiszu. Wcześniej miasto chce jednak poszerzyć ul. Maczka.

Czytaj także

- Dokumentację tej inwestycji już mamy, dysponujemy także terenami potrzebnymi do poszerzenia drogi. Jeszcze w tym roku wystąpimy o pozwolenie na budowę, a na początku przyszłego chcemy ogłosić przetarg na wykonanie robót – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Plan zakłada przebudowę sieci podziemnych i poszerzenie ulicy do dwóch jezdni i czterech pasów ruchu. Powstaną tu także nowe ścieżki rowerowe, chodniki i oświetlenie. Drogowcy wstępnie oszacowali koszt robót na około 10 mln zł, ale ostateczną cenę określi przetarg.

- Chcemy, aby budowa rozpoczęła się wiosną przyszłego roku i potrwała maksymalnie rok

– mówi Maciej Chłodnicki.

W projekcie budżetu Rzeszowa na 2020 rok na rozbudowę ulicy generała Stanisława Maczkaza rezerwowano niecałe 5 mln zł. Pozostałe pieniądze radni zarezerwują na 2021 rok.

Kierowca SUV-a wjechał po chodniku na trawnik [MISTRZOWIE PARKOWANIA]


ZOBACZ TEŻ: W Rzeszowie otwarto nowy sklep Leroy Merlin

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

4RPL
2 grudnia, 11:16, Gość:

Jak się robi prawdziwą drogę, to niech urzędnicy 100-licy imitacji popytają kogoś, kto się na tym zna, czyli fachowców z Tyczyna. Na ul. Sikorskiego po ich stronie na środku wykonano bezpieczny funkcjonalny dodatkowy pas na który można zjechać skręcając w lewo, albo bezpiecznie włączyć się przy wyjeździe z posesji. Na rzeszowskim wąskim fragmencie ul. Sikorskiego do poprawy bezpieczeństwa potrzebne są liczne nieoznakowane radiowozy i patrole z suszarkami, bo nawet przy prędkości 50 km/h nietrudno najechać na kogoś, kto skręca, albo próbuje przecisnąć się przez 4 pasy, bo jakoś musi dojechać do domu. Prace modernizacyjne wykonywano w podobnym okresie. Wykształceni, myślący logicznie urzędnicy z Tyczyna potrafili zadbać o bezpieczeństwo, natomiast obstawiam, że na północnym odcinku tak za 3 lata urzędnicy wpadną na ten sam pomysł i za 6 lat rozpoczną się z fanfarami prace związane z dobudową takiego samego pasa na środku.

Jak widać nawet gmina Tyczyn przerasta stolicę imitacji, w której nadal nie potrafią nawet porządnej drogi dla rowerów wybudować, ale opowiadają bajki o autonomicznych autobusach i nieustannie mydlą nam oczy propagandą sukcesu, chwalą się statuetkami kupionymi w agencjach PR czy naciąganą statystyką.

W Rzeszowie działają chyba na zasadzie kopiuj-wklej i pozmieniaj, nie aby nikt nie oskarżył o plagiat, ale chyba żeby fundusze i prowizje trafiły w odpowiednie łapska.

G
Gość

Nie wiem kto planuje w ratuszu kolejność tych inwestycji ale chyba ma problemy z logicznym mysleniem. Najpierw niech zrobią Wisłokostrade do Ciepłowniczej, a potem dopiero się biorą za Maczka. Teraz prawie 10-tys osiedle Tysiąclecia jest zablokowane zamkniętym wiaduktem na Batorego i jak wiadomo remont potrwa jeszcze długo, a za chwilę zakorkują remontem ul. Maczka. Czy tych bezmyślnych urzędasów kompletnie poj...ło? Jak już nawet skończą to poszerzenie Maczka to spowodują jedynie znaczne pogorszenie bezpieczeństwa bo ruch znacznie tam przyśpieszy. Tylko, że poza skrzyżowaniem Maczka z Siemieńskiego nie ma tam nigdzie świateł ani bezpiecznych przejść dla pieszych, bo zebra na Partyzantów zdecydowanie bezpieczna nie jest. Tam chodzi dużo ludzi zwłaszcza starszych do pobliskiego kościoła, nie brakuje też zwykłych pieszych. Jak zginie tam kolejna osoba to urzędas, który odpowiada za tą inwestycję powinien iść siedzieć.

G
Gość

Jak się robi prawdziwą drogę, to niech urzędnicy 100-licy imitacji popytają kogoś, kto się na tym zna, czyli fachowców z Tyczyna. Na ul. Sikorskiego po ich stronie na środku wykonano bezpieczny funkcjonalny dodatkowy pas na który można zjechać skręcając w lewo, albo bezpiecznie włączyć się przy wyjeździe z posesji. Na rzeszowskim wąskim fragmencie ul. Sikorskiego do poprawy bezpieczeństwa potrzebne są liczne nieoznakowane radiowozy i patrole z suszarkami, bo nawet przy prędkości 50 km/h nietrudno najechać na kogoś, kto skręca, albo próbuje przecisnąć się przez 4 pasy, bo jakoś musi dojechać do domu. Prace modernizacyjne wykonywano w podobnym okresie. Wykształceni, myślący logicznie urzędnicy z Tyczyna potrafili zadbać o bezpieczeństwo, natomiast obstawiam, że na północnym odcinku tak za 3 lata urzędnicy wpadną na ten sam pomysł i za 6 lat rozpoczną się z fanfarami prace związane z dobudową takiego samego pasa na środku.

a
alexandra

Wszystko jest robione bez logiki ale chyba robią tak po kawałku bo gmina,miasto Rzeszów jest potężnie zadłużone prawie na 1 mld zł na koniec 2o19 r według W.P.F..Najgorsze że nie da się ukryć tego zadłużenia (w przeliczeniu na 1 mieszkańca) bo nie będzie przyłaczenia nowych terenów wiejskich do Rzeszowa w 2020 roku.

G
Gość
2 grudnia, 8:37, Piotrek:

Normalnie mistrzowie priorytetyzacji inwestycji -_-'

Najpierw zamkneli wiadukt na Batorego i tam poszerzaja droge.

Pozniej utrudnia ruch na Maczka.

Dopiero na koncu zabiora sie za Wislokostrade.

Gdzie tu logika!? Wszystko od konca. Najwazniejsza droga w tym rejonie miasta laczaca polnoc z poludniem, a dodatkowo jej budowa niemal nie bedzie przeszkadzac w ruchu pojazdow, ale nie... robia, a wlasciwie ciagle chca ja robic na koncu!!!

Absurd goni absurd w ostatnim czasie w Rzeszowie!

A do tego lada rok rozkopią rondo Pobitno w szczytnym celu budowy tunelu :) to zostanie jechać na A4 i do Świlczy chyba żeby centrum omijać …

G
Gość
2 grudnia, 08:37, Piotrek:

Normalnie mistrzowie priorytetyzacji inwestycji -_-'

Najpierw zamkneli wiadukt na Batorego i tam poszerzaja droge.

Pozniej utrudnia ruch na Maczka.

Dopiero na koncu zabiora sie za Wislokostrade.

Gdzie tu logika!? Wszystko od konca. Najwazniejsza droga w tym rejonie miasta laczaca polnoc z poludniem, a dodatkowo jej budowa niemal nie bedzie przeszkadzac w ruchu pojazdow, ale nie... robia, a wlasciwie ciagle chca ja robic na koncu!!!

Absurd goni absurd w ostatnim czasie w Rzeszowie!

Dokładnie!

P
Piotrek

Normalnie mistrzowie priorytetyzacji inwestycji -_-'

Najpierw zamkneli wiadukt na Batorego i tam poszerzaja droge.

Pozniej utrudnia ruch na Maczka.

Dopiero na koncu zabiora sie za Wislokostrade.

Gdzie tu logika!? Wszystko od konca. Najwazniejsza droga w tym rejonie miasta laczaca polnoc z poludniem, a dodatkowo jej budowa niemal nie bedzie przeszkadzac w ruchu pojazdow, ale nie... robia, a wlasciwie ciagle chca ja robic na koncu!!!

Absurd goni absurd w ostatnim czasie w Rzeszowie!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3