Ulica Kwiatkowskiego w Rzeszowie będzie miała 4 pasy ruchu. Miasto szykuje przebudowę

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
Ulica Kwiatkowskiego jest wąska i w godzinach szczytu coraz częściej tworzą się tu korki.
Ulica Kwiatkowskiego jest wąska i w godzinach szczytu coraz częściej tworzą się tu korki. Krzysztof Kapica
Gotowa jest koncepcja przebudowy ulicy Kwiatkowskiego w Rzeszowie. Jezdnia ma zostać poszerzona, a szacunkowy koszt prac to 30 milionów złotych. Prace mogą się zacząć za około 1,5 roku, po opracowaniu projektu.

Ulica Kwiatkowskiego jest jedną z najbardziej obciążonych po prawej stronie Wisłoka. Tysiące kierowców dojeżdża nią codziennie z osiedli Biała, Budziwój i Drabinianka w okolice zapory i dalej w stronę centrum. Niestety tylko w rejonie al. Powstańców Warszawy jest szeroka. Na pozostałym odcinku ma tylko dwa pasy ruchu. Dlatego miejscy radni kilkakrotnie apelowali do władz miasta o poszerzenie drogi. Jak informuje Urząd Miasta Rzeszowa, fachowcy opracowali właśnie koncepcję modernizacji drogi.

- Prace nad koncepcją poszerzenia ulicy Kwiatkowskiego rozpoczęły się na wakacjach ubiegłego roku, choć decyzję o zaplanowaniu tej inwestycji prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc podjął kilka miesięcy wcześniej. Ulica Kwiatkowskiego jest drogą powiatową. Planowana przebudowa dotyczy odcinka od skrzyżowania z al. Powstańców Warszawy do skrzyżowania z przyszłą obwodnicą południową, gdzie spotykają się ul. Jana Pawła II z ul. Papieską

- mówi Artur Gernand z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.

Wielkie inwestycje drogowe w Rzeszowie. Takie plany ma miasto [FOTO]

Koncepcja zakłada, że droga zostanie zmodernizowana na długości 3080 m. Na tym odcinku powstanie ulica dwujezdniowa, czteropasowa o szerokości jednej jezdni 7 m. Lokalnie zostaną dobudowane pasy wyłączenia/włączenia przy skrzyżowaniach, które będą miały po 3 metry szerokości. Pasy ruchu na głównej jezdni mają mieć po 3,5 metra szerokości

Po obu stronach ulicy drogowcy wybudują chodniki. Po lewej stronie - przylegający do ścieżki rowerowej, szeroki na 1,8 m. Po prawej stronie chodnik ma mieć 2,28 m. Ścieżka rowerowa po lewej stronie ulicy ma mieć 2,8 m szerokości.

- To, czy rzeczywiście ulica będzie miała 4 pasy ruchu pokaże projekt. Projekt również wykaże czy będzie istniała konieczność wyburzania domów, a jeśli tak to ile ich będzie trzeba wyburzyć. Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie będzie w najbliższym czasie wnioskował o wprowadzenie tej inwestycji do budżetu miasta. Przewidywany czas na opracowanie projektu i uzyskania pozwolenia na budowę to ok. 1,5 roku. Szacowany koszt budowy to ok. 30 mln zł - dodaje Artur Gernand.

Nauczanie hybrydowe zamiast powrotu do szkół

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Róża won Tfuj

"Po prawej stronie chodnik ma mieć 2,28 m". Skoro dało się wysłać łazik na Marsa, to i w mieście innowacji da się uzyskać taką dokładność na całej długości chodnika....

G
Gość
21 lutego, 7:35, Gość:

I co to da, korki tworzą się na skrzyżowaniu.

Zlikwidujmy miejsce powstawania korków - skrzyżowanie.

G
Gość

I co to da, korki tworzą się na skrzyżowaniu.

Dodaj ogłoszenie