Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

E-usługi w każdym domu

Redakcja

Gmina Secemin cały czas rozwija się dla swoich mieszkańców. Nasz urząd gminy wraz z czterema innymi urzędami wspólnie zaangażował się w projekt "e-Urząd - satysfakcja, komfort i wygoda dla Mieszkańców", w ramach którego przybliża mieszkańcom możliwości jakie dają darmowe e-usługi i Profil Zaufany oraz zwiększa kompetencje swoich urzędników, tak by mogli oni lepiej pracować.

Projekt trwa od marca 2014 roku, do połowy bieżącego roku. W tym czasie w każdej z gmin w której realizowane są działania odbywają się szkolenia dla pracowników, akcja informacyjna dla mieszkańców, a także zakupiony zostanie sprzęt niezbędny do funkcjonowania nowych udogodnień na terenie gminy - chodzi m.in. o nowe komputery i drukarki.

Co nam dadzą e-usługi?

Aby dobrze wytłumaczyć do czego służą e-usługi, czyli usługi elektroniczne, trzeba zacząć od wytłumaczenia czym jest platforma ePUAP. Platforma ePUAP to miejsce w internecie, gdzie każdy mieszkaniec z dowolnego miejsca w Polsce może załatwiać swoje sprawy urzędowe. Dzięki kilku nowym ułatwieniom informatycznym, teraz mogą Państwo łatwiej składać wnioski i deklaracje nie tylko w siedzibie urzędu, ale także siedząc w domu i korzystając z własnego komputera.

Jeśli na przykład chcą państwo złożyć deklaracje śmieciową, należy wejść na stronę platformy (tj. www.epupa.gov.pl) i znaleźć tam w katalogu e-usług odpowiedni formularz poświęcony deklaracji
śmieciowej.

Zanim skorzystacie jednak z e-usług po raz pierwszy, musicie Państwo jednorazowo poświęcić kilka minut na założenie konta na platformie ePUAP i założenie na tym koncie Profilu Zaufanego. Konto oraz Profil Zaufany to dwa elementy które na stałe zapewnią wam bezpieczeństwo w korzystaniu z usług elektronicznych.

Jak założyć Profil Zaufany

Wchodząc na stronę www.epuap.gov.pl bez problemu znajdziecie Państwo okienko poświęcone założeniu konta na platformie oraz Profilowi Zaufanemu. Po założeniu konta na ePUAP-ie (proces jest prosty i działając według instrukcji zajmuje kilka minut), należy założyć Profil Zaufany - to również zajmuje kilka minut i jest bezpłatne!

Profil Zaufany jest sposobem weryfikacji Państwa tożsamości i dlatego skorzystanie z niego po raz pierwszy wymaga jednorazowej wizyty w urzędzie, ale potwierdzić, że to Państwo go zakładzie i chcecie w ten sposób potwierdzać swoje decyzje. Pisma, wniosek i deklaracje złożone drogą internetową są bowiem wiążące i tak samo ważne jak te składane osobiście w urzędzie.

Po założeniu konta na ePUAP-ie oraz Profilu Zaufanego mogą państwo bezpiecznie i łatwo korzystać z katalogu e-usług oferowanych dla Państwa gminy na platformie ePUAP.

Zarówno Secemin jak i innego gminy biorące udział projekcie będą sukcesywnie zwiększać ilość usług, jakie mieszkańcy mogą załatwiać drogą elektroniczną.

Wśród e-usług już dostępnych dla Państwa gminy są m.in.:

Wniosek o wydanie decyzji (o rozłożeniu należności na raty, umorzeniu odsetek, umorzeniu zaległości, odroczeniu terminu)
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Deklaracja na podatek rolny
Deklaracja na podatek od nieruchomości
Deklaracja na podatek leśny
Informacja w sprawie podatku rolnego
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości
Informacja w sprawie podatku leśnego
Deklaracja na podatek od środków transportowych
Wniosek o zwrot podatku akcyzowego dla rolników zawartego w cenie oleju napędowego
Wniosek o dopisanie lub wykreślenie do / z rejestru (spisu) wyborców
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu

Jeśli chcecie Państwo dowiedzieć się więcej na temat projektu "e-Urząd - satysfakcja, komfort i wygoda dla Mieszkańców", działania e-usług albo nowych możliwości jakie dają projektu unijnej w naszej gminie zapraszamy do wejścia na stronę urzędu ugsecemi.vot.pl albo do osobistego kontaktu z pracownikami urzędu telefonicznie (34) 35-56-017, (34) 35-56-077 oraz w siedzibie urzędu - Secemin, ul. Struga 2.

30 sierpnia pracownicy urzędu mieli też przyjemność rozmawiać z mieszkańcami naszej gminy na temat projektu podczas Dożynek Gminny Kuczków. Na stoisku informacyjnym przygotowani merytorycznie urzędnicy udzielali informacji na temat Profilu Zaufanego, samego projektu ale także nowych możliwości jakie dają usługi elektroniczne. Będzie informować Państwo o kolejnych tego typu wydarzeniach w naszej gminie!

Projekt "e-Urząd - satysfakcja, komfort i wygoda dla Mieszkańców" to projekt współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji ze środków Unii Europejskiej, pochodzących z Europejskiego Funduszu Europejskiego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na echodnia.eu Echo Dnia Świętokrzyskie