Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urząd marszałkowski wznosi kolejną siedzibę dla pracowników. Za 30 mln zł

Małgorzata Froń
Przy ul. Lubelskiej w Rzeszowie trwają już prace budowlane. Ma tu powstać obiekt na potrzeby urzędu marszałkowskiego
Przy ul. Lubelskiej w Rzeszowie trwają już prace budowlane. Ma tu powstać obiekt na potrzeby urzędu marszałkowskiego fot. Bartosz Frydrych
Jeszcze kilka miesięcy temu stał tutaj zaniedbany budynek. Teraz ruszyła budowa kolejnego obiektu dla urzędników marszałka.

Na placu budowy pojawił sie już ciężki sprzęt, roboty ruszyły pełna parą. Chodzi o plac budowy przy ul. Lubelskiej 4. To własność Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.

W nowo powstającym budynku swoją siedzibę będą miały następujące jednostki, podległe urzędowi marszałkowskiemu: Podkarpackie Biuro Geodezji i Terenów Rolnych, Podkarpackie Biuro Planowania Przestrzennego i Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej.

- Budujemy ten obiekt, bo istnieje konieczność przeniesienia jednostek, które w tej chwili znajdują się w obiekcie przy ul. Targowej. Ten obiekt przekazany został miastu i musimy się wyprowadzić - tłumaczy Tomasz Leyko, rzecznik marszałka województwa podkarpackiego.

Urzędnicy urzędu marszałkowskiego oprócz gmachu przy ulicy Cieplińskiego 4 pracują jeszcze w budynku przy ul. Towarnickiego. Tutaj ma swoją siedzibę departament wspierania przedsiębiorczości, oraz przy ul. Lisa-Kuli, gdzie mieszczą się departament kultury i społeczeństwa informacyjnego.

Nowy budynek ma kosztować około 30 mln zł. Ma być gotowy do końca przyszłego roku.

Kiedy w 2006 roku rozpoczęto remont budynku byłego internatu Technikum Budowlanego przy al. Cieplińskiego, miał on pomieścić 650 pracowników. Aktualnie w urzędzie marszałkowskim jest ich 996.

- Wzrost zatrudnienia wynika z rozpoczęcia nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej przy jednoczesnym kontynuowaniu prac przy poprzedniej, dlatego konieczne jest zatrudnienie nowych osób - wyjaśnia rzecznik marszałka.

Budowa nowej siedziby przy al. Cieplińskiego kosztowała 35 mln zł. Była konieczna, ponieważ pracownicy urzędu rozrzuceni byli po całym mieście, biura mieli aż w jedenastu miejscach, a budynki przy ul. Towarnickiego, gdzie w tym czasie mieściła się siedziba urzędu, wymagały remontu.

Nowy budynek oddano do użytku we wrześniu 2009 roku. Wtedy w województwie rządziło Prawo i Sprawiedliwość, a marszałkiem z ramienia tej partii był Zygmunt Cholewiński. W budynku jest dwieście osiem pokoi, dwie sale konferencyjne, aula na prawie 200 miejsc, w której odbywaja się sesje sejmiku, z obu stron są parkingi. Jak widać, po upływie 6 lat od wybudowania tej siedziby urzędu, znowu jest problem, bo urzędnicy się już w niej nie mieszczą.

- To nie jest tylko problem Rzeszowa i regionu, to jest problem ogólnopolski. Liczba urzędników rośnie lawinowo, a tłumaczenie, że są potrzebni do programów unijnych mnie nie przekonuje - ocenia dr Krzysztof Prendecki z Politechniki Rzeszowskiej. - Unii nie było, a urzędnicy byli. I będą. Coraz więcej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24