Urząd Miasta Krosna - adresy, numery telefonów
Urząd Miasta Krosna mieści się w trzech budynkach. Budynek główny znajduje się przy ul Lwowskiej 28a, adresy dwóch pozostałych to Staszica 2 i Prochownia 4.
Godziny pracy Urzędu Miasta w Krośnie:
- poniedziałek - 7.30 - 16.30
- wtorek - czwartek - 7.30 - 15.30
- piątek - 7.30 - 14.30
Poniżej znajdziecie wszelkie potrzebne dane: adresy pocztowe i mailowe oraz numery telefonów.
Urząd Miasta Krosna
ul. Lwowska 28 a
38-400 Krosno
telefon: 13 43 675 43
fax 13 43 628 65
e-mail: [email protected]
Sekretariat Prezydenta Miasta Krosna
telefon: 13 474 36 25
fax: 13 474 36 24
Wydziały i Biura Urzędu Miasta Krosna:
Biuro Gospodarki Lokalowej
adres: ul. Lwowska 28a
e-mail: [email protected]
telefon: 13 474 31 20
zakres spraw:
- prowadzenie rozliczeń w zakresie utrzymania zasobu lokalowego, zarządzanego przez TBS-PM Sp. z o.o. w Krośnie,
- weryfikacja wniosków o najem lokali,
- wydawanie skierowań do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego, lokalu socjalnego,
- nadzór nad obiektami przekazanymi jednostkom pomocniczym do korzystania,
- organizowanie przetargów na najem lokali użytkowych,
- wydawanie skierowań do zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego.
- nadzór nad obiektami przekazanymi jednostkom pomocniczym do korzystania,
- organizowanie przetargów na najem lokali użytkowych,
- wydawanie skierowań do zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego.
Biuro Informatyki
adres: ul. Lwowska 28 a
telefon: 13 474 33 17
zakres spraw:
- koordynowanie działań Urzędu w zakresie stosowanych rozwiązań teleinformatycznych,
- rozwój systemów teleinformatycznych.
Biuro Nadzoru Finansowego
adres: ul. Lwowska 28a
telefon: 13 474 33 05
zakres spraw:
- prowadzeniem kontroli finansowej w Urzędzie oraz w miejskich jednostkach organizacyjnych,
- analizą działalności finansowej Urzędu,
- opracowywaniem opinii i analiz na temat działalności finansowej miejskich jednostek organizacyjnych,
- nadzorem właścicielskim nad spółkami w których Miasto posiada udziały,
- współpracą z wydziałami Urzędu w zakresie analiz kontrolingowych,
- współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie kontroli podmiotów otrzymujących dotacje z budżetu Miasta.
Biuro Obsługi Finansowej
adres: ul. Lwowska 28 a
telefon: 13 474 36 21, 13 474 33 09, 13 474 33 12
zakres spraw:
- prowadzenie spraw związanych z wypłatami na rzecz pracowników,
- wypłaty dla osób fizycznych z tytułu zawartych umów zleceń, o dzieło,
- wypłaty diet radnych Rady Miasta i przewodniczących zarządów jednostek pomocniczych Miasta Krosna,
- bieżąca obsługa kasy Urzędu Miasta Krosna,
- obsługa finansowo-księgowa MPKZP,
- wypłaty dla osób fizycznych z tytułu zawartych umów zleceń, o dzieło,
- wypłaty za prace społeczno-użyteczne.
Biuro Prawne
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 32 22, 13 47 432 23, 13 474 32 24
zakres spraw:
- obsługa prawna Urzędu Miasta Krosna.
Biuro Rady Miasta
adres: ul. Staszica 2
e-mail: [email protected]
telefon: 13 474 36 10
zakres spraw:
- organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa sesji Rady Miasta Krosna,
- obsługa Biura Przewodniczącego Rady Miasta Krosna,
- współpraca z organami jednostek Pomocniczych Miasta.
Biuro Zamówień Publicznych
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefon: 13 474 32 18
zakres spraw:
- przeprowadzanie postępowań powyżej 30.000 euro,
- rozstrzygnięcia/unieważnienia postępowań, ogłoszeń o wyborze najkorzystniejszej oferty, zwrotu wadium, terminu zawarcia umowy z Wykonawcą,
- korespondencja z wykonawcami dot. procedury przetargowej – od momentu ogłoszenia postępowania do momentu wyłonienia wykonawcy/unieważnienia postępowania,
- przewodniczenie Komisji Przetargowej w postępowaniach o wartości szacunkowej pow. 70.000 euro,
- reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach odwoławczych.
Biuro Zarządzania Kryzysowego i Obronności
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 31 05
zakres spraw:
- rozpatrywanie wniosków oraz przygotowanie projektów decyzji na organizację imprez masowych oraz zgromadzeń publicznych,
- planowanie działań na rzecz podwyższania gotowości obronnej państwa oraz uzupełniania mobilizacyjnego,
- zapewnienie stałej aktualności „Planu operacyjnego funkcjonowania miasta Krosna w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”,
- sporządzanie list dla osób podlegających kwalifikacji wojskowej oraz zapewnienie warunków do realizacji zadań przez Powiatową Komisję Lekarską,
- realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie informacji niejawnych,
- opiniowanie planów działania podmiotów zobowiązanych do realizacji zadań Obrony Cywilnej,
- organizowanie szkoleń oraz ćwiczeń dla członków formacji Obrony Cywilnej,
- utrzymanie w stałej aktualności ,,Miejskiego Planu Obrony Cywilnej”,
- nadzór nad realizacją zadań obrony cywilnej przez jednostki zobowiązane do ich realizacji,
- utrzymanie w stałej sprawności sprzętu stanowiącego wyposażenie formacji Obrony Cywilnej, systemów łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz ostrzegania i alarmowania ludności,
- zapewnienie umundurowania oraz wyposażania technicznego dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych,
- wydawanie i rozliczanie kart drogowych pojazdów, sprzętu pożarniczego oraz naliczanie równoważnika pieniężnego dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych za udział w działaniach ratowniczo-gaśniczych.
Biuro Zarządzania Należnościami i VAT
adres: ul. Lwowska 28 a
telefony: 13 474 32 13, 13 474 32 05
zakres spraw:
- rozliczanie podatku VAT,
- realizacja zadań z zakresu windykacji polubownej w celu odzyskania należności pieniężnych,
- realizacja zadań z zakresu windykacji polubownej w celu odzyskania należności pieniężnych opłata dodatkowa i mandaty,
- prowadzenie monitoringu spływu istniejących należności,
- inicjowanie i monitorowanie administracyjnych postępowań egzekucyjnych.
Wydział Budżetowo-Finansowy
adres: ul. Lwowska 28 a
telefony: 13 474 33 18, 13 47 433 19
zakres spraw:
- opracowywanie projektu budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Krosna,
- opracowywanie projektów zmian w uchwale budżetowej oraz w WPF,
- informacja o stanie mienia komunalnego,
- analiza sytuacji finansowej Miasta Krosna i zarządzanie jej płynnością,
- analizy możliwości zaciągania kredytów, pożyczek i innych zobowiązań finansowych oraz ich spłat,
- opracowanie projektu uchwały budżetowej budżetu Miasta Krosna,
- wprowadzanie zmian w budżecie Miasta Krosna,
- opracowanie półrocznej informacji z wykonania budżetu oraz z rocznego sprawozdania z wykonania budżetu,
- przygotowanie informacji o stanie mienia komunalnego,
- opracowywanie informacji o wykonaniu budżetu do publikacji w BIP.
- obsługa płatności Gminy Miasta Krosna na rzecz kontrahentów wynikająca z zawartych umów.
Wydział Drogownictwa
adres: ul. Staszica 2 (I piętro)
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 36 16, 13 474 36 17, 13 47 436 18, 13 47 436 19
zakres spraw:
- przygotowywanie postępowań przetargowych,
- przygotowywanie umów na projekty i roboty drogowe.
- prowadzenie spraw związanych z umieszczeniem reklam w pasie drogowym,
- prowadzenie spraw związanych z dzierżawą pasa drogowego,
- wydawanie abonamentów zerowych,
- nadzorowanie i prowadzenie inwestycji drogowych,
- prowadzenie spraw związanych z inżynierią ruchu (oznakowanie i sygnalizacja świetlna),
- nadzór nad robotami remontowymi prowadzonymi na jezdniach i chodnikach,
- prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami dotyczącymi szkód powstałych na drogach publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z opłatami parkingowymi,
- rozliczanie wpływów z parkometrów,
- przygotowywanie dokumentów dla sporządzenia tytułów komorniczych.
- wydawanie pozwoleń na przejazd pojazdów ponadnormatywnych,
- prowadzenie ewidencji dróg i mostów,
- wykonywanie objazdów dróg,
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą materiałów rozbiórkowych.
Wydział Edukacji Urzędu Miasta Krosna
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 47 433 24, 13 474 33 27
zakres spraw:
- nadzorowanie remontów i inwestycji prowadzonych przez podległe jednostki,
- nadzorowanie stanu technicznego i bieżącego utrzymania obiektów oświatowych oraz gospodarowania mieniem, w tym analiza umów najmu i użyczenia zawieranych przez jednostki,
- współpraca z jednostkami oświatowymi i innymi podmiotami w zakresie pozyskiwania i obsługi środków unijnych, rządowych oraz pochodzących z innych źródeł,
- nadzorowanie działań profilaktycznych.
- koordynacja działań związanych z dowozem dzieci i młodzieży do szkół, przedszkoli i placówek oświatowych,
- koordynowanie i analiza umów najmu i użyczenia zawieranych przez jednostki oświatowe,
- dofinansowanie dojazdów do szkół ponadpodstawowych - Program wyrównywania szans edukacyjnych,
- miejskie inicjatywy społeczno-edukacyjne, w tym profilaktyka bezpieczeństwa.
- prowadzenie spraw dotyczących pomocy materialnej dla uczniów zamieszkałych w Krośnie,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją programów z zakresu profilaktyki zdrowotnej.
- realizowanie zadań związanych z tworzeniem projektu i wykonywaniem budżetu miasta w zakresie oświaty,
- analiza finansowych potrzeb miejskich jednostek organizacyjnych oświaty oraz monitoring wydatków jednostek oświatowych, w tym bieżąca analiza i monitoring bonu finansowego,
- prowadzenie spraw dotyczących udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
- obsługa systemu informacji oświatowej dla publicznych i niepublicznych jednostek organizacyjnych oświaty działających w mieście.
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 31 26, 13 474 31 16, 13 474 31 18, 13 474 31 24
zakres spraw:
- organizowanie przetargów na obsługę geodezyjną UM,
- uzgadnianie szczegółowych warunków wykonywania prac geodezyjnych,
- weryfikacja i przyjmowanie operatów technicznych sporządzonych w wyniku prac geodezyjnych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (pzgik),
- kontrola i zatwierdzanie zawiadomień o prowadzeniu zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków (egib),
- udzielanie informacji dotyczących pzgik oraz egib w zakresie: prowadzenia, dokonywania zmian, udostępniania materiałów aktualnych i archiwalnych, ogólnych zasad wykonywania prac geodezyjnych.
- rozgraniczanie nieruchomości,
- sprawy związane z ewidencją gruntów i budynków,
- postępowania wyjaśniające w sprawie stanów prawnych nieruchomości, w tym;
- sprawy uwłaszczeniowe,
- sprawy z zakresu gospodarki nieruchomościami,
- ewidencja gruntów - wprowadzanie zmian w części opisowej operatu ewidencji gruntów,
- numeracja porządkowa nieruchomości,
- nazewnictwo ulic, placów i obiektów infrastruktury miejskiej.
- ochrona gruntów rolnych i leśnych,
- naliczanie i aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste gruntów,
- bonifikaty w opłatach za użytkowanie wieczyste,
- przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności,
- wywłaszczanie nieruchomości,
- zwrot wywłaszczonych nieruchomości,
- wydawanie zaświadczeń w sprawie wykreślenia z ksiąg wieczystych wpisów o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego.
Wydział Gospodarki Komunalnej
adres: ul. Staszica 2
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 36 65, 13 474 36 32, 13 474 36 29
zakres spraw:
- utrzymanie czystości na zieleńcach,
- koszenie traw w pasach drogowych ulic oraz na niezagospodarowanych działkach miejskich,
- realizacja budżetu obywatelskiego i dotacji celowych,
- nadzór nad cmentarzami komunalnymi,
- planowanie i organizowanie publicznego transportu zbiorowego,
- wydawanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy w celu ich pochowania,
- nadzór nad pomnikami i miejscami pamięci,
- utrzymanie czystości ulic i chodników,
- zakup, montaż, opróżnianie koszy ulicznych,
- nadzór nad miejskimi placami zabaw, boiskami sportowymi, siłowniami plenerowymi,
- bieżące utrzymanie tablic i słupów ogłoszeniowych oraz ławek parkowych,
- nadzór nad targowiskiem miejskim ul. Batorego w Krośnie,
- nadzór nad eksploatacją kanalizacji deszczowej,
- wydawanie warunków technicznych przyłączenia do kanalizacji deszczowej,
- nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją fontann i studni miejskich,
- wszelkie działania związane z polityką energetyczną miasta,
- wypełnianie obowiązków wynikających z ustawy Prawo Energetyczne,
- utrzymanie oświetlenia ulicznego,
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
- naliczenie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- wydawanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- realizacja działań kontrolnych w zakresie zgodności danych zawartych w deklaracjach ze stanem faktycznym.
Wydział Inwestycji
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 32 08, 13 474 32 06, 13 474 32 09, 13 474 32 10, 13 474 32 11
zakres spraw:
- przygotowanie i rozliczanie inwestycji,
- przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych,
- przygotowanie i realizacja inwestycji w zakresie instalacji sanitarnych,
- przygotowanie i realizacja inwestycji w zakresie sieci i instalacji elektrycznych.
Wydział Komunikacji i Transportu
adres: ul. Staszica 2 (parter)
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 37 11, 13 474 37 12, 13 474 37 13
zakres spraw:
- wydawanie profili kandydata na kierowcę (pkk),
- wydawanie i wymiana praw jazdy,
- wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
- cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym,
- wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi,
- wydawanie skierowań dla kierowców na badania lekarskie, psychologiczne lub egzamin sprawdzający.
- rejestracja pojazdów,
- przyjmowanie zawiadomień o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowywanie pojazdów,
- wpisywanie i wykreślanie adnotacji do dowodu rejestracyjnego (gaz, hak, VAT, inne),
- zwrot zatrzymanych dowodów rejestracyjnych,
- wydawanie zezwoleń, licencji i zaświadczeń z zakresu transportu drogowego osób i rzeczy,
- nadzór nad przedsiębiorcami prowadzącymi transport drogowy osób i rzeczy,
- udzielanie zgody na korzystanie z przystanków komunikacyjnych stanowiących własność Gminy Miasto Krosno.
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
- wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom,
- nadzór nad stacjami kontroli pojazdów,
- prowadzenie ewidencji wykładowców i instruktorów nauki jazdy,
- prowadzenie ewidencji ośrodków szkolenia kierowców,
- sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców.
Wydział Księgowości
adres: ul. Lwowska 28 a
telefony: 13 474 33 08, 13 474 33 23
Wydział Kultury i Sportu Urzędu Miasta Krosna
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 33 34, 13 474 33 35
zakres spraw:
- realizacja zadań w zakresie upowszechniania kultury,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością miejskich jednostek organizacyjnych tj.: Muzeum Rzemiosła, Krośnieńską Biblioteką Publiczną, Regionalnym Centrum Kultur Pogranicza, Biurem Wystaw Artystycznych,
- wykonywanie kontroli zarządczej sposobu realizacji celów i zadań przez nadzorowanie w/w miejskich jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie rejestru miejskich instytucji kultury,
- prowadzenie procedur konkursowych na realizację zadań z zakresu kultury wynikających z ustawy i działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz prowadzenie dokumentacji dotyczącej udzielania i rozliczania dotacji w zakresie kultury oraz ich kontrola,
- współorganizacja wydarzeń o charakterze kulturalnym, sportowym i turystycznym na terenie miasta,
- współpraca z instytucjami kultury i stowarzyszeniami działającymi na terenie miasta.
- organizacja miejskich obchodów rocznicowych oraz imprez okolicznościowych,
- realizacja zadań wykonywanych na podstawie ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego, w zakresie organizacji obchodu rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego,
- koordynacja działań związanych z uczestnictwem miasta w stowarzyszeniach, związkach i organizacjach samorządowych,
- prowadzenie spraw związanych z używaniem herbu miasta Krosna,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagrody „Za zasługi dla Krosna” oraz „Za wrażliwość na potrzeby społeczne Krosna i jego mieszkańców”,
- realizacja programu stypendialnego z zakresu sportu,
- koordynacja spraw związanych z przyznawaniem nagród i wyróżnień za wysokie wyniki osiągane w międzynarodowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym,
- wykonywanie zadań z zakresu drugiego poziomu kontroli zarządczej w stosunku do nadzorowanych miejskich jednostek organizacyjnych,
- współorganizowanie wydarzeń o charakterze kulturalnym, sportowym i okolicznościowych,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji,
- tworzenie wniosków aplikacyjnych na dofinansowanie zadań ze środków rządowych na zadania wynikające z opracowanych przez MSiT programów inwestycyjnych z zakresu rozwoju kultury fizycznej i sportu,
- współpraca przy tworzeniu wniosków aplikacyjnych związanych z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych dla zadań z zakresu rozwoju infrastruktury rekreacyjnej i sportowej miasta, ze szczególnym uwzględnieniem rozbudowy ścieżek i tras rowerowych,
- nadzór i koordynacja nad realizacją projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych.
- współpraca przy realizacji inwestycji związanych z rozbudową i modernizacją bazy sportowo–rekreacyjnej miasta, ze szczególnym uwzględnieniem rozbudowy ścieżek i tras rowerowych,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz jednostkami pomocniczymi Miasta w zakresie organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym i sportowym.
Wydział Ochronny Środowiska
adres: ul. Staszica 2
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 36 66
zakres spraw:
- realizacja zadań z zakresu geologii,
- wydawanie decyzji w zakresie gospodarki wodno – ściekowej,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- wydawanie decyzji w zakresie gospodarki odpadami (podmioty gospodarcze),
- gospodarka odpadami niebezpiecznymi,
- inwentaryzacja i usuwania azbestu,
- utrzymanie zieleni miejskiej,
- edukacja ekologiczna,
- udostępnianie informacji o środowisku,
- wydawanie pozwoleń w zakresie wprowadzania zanieczyszczeń do powietrza oraz przyjmowanie zgłoszeń instalacji,
- udzielanie dotacji do instalacji solarnych,
- wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
- wydawanie zaświadczeń o pracy na gospodarstwie rolnym,
- wydawanie zaświadczeń dot. uproszczonego planu urządzania lasu,
- sprawy dot. bezdomności zwierząt,
- wydawanie kart wędkarskich,
- zaświadczenia o rejestracji łodzi,
- przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew,
- wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
- nadzór nad Ogródkiem Jordanowskim.
Wydział Organizacyjny, Zarządzania Kadrami i Kontroli
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefon: 13 47 433 11
zakres spraw:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, warunków jego działania oraz prowadzenie spraw Miasta Krosna
- koordynowanie pracy referatu Obsługi Obywatela i Urzędu,
- utrzymanie budynków urzędu miasta,
- prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
- organizowanie praktyk studenckich oraz praktyk dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych,
- obsługa administracyjna organizowanych prac społecznie-użytecznych i prac interwencyjnych,
- organizowanie szkoleń dla pracowników Urzędu.
Wydział Planowania Przestrzennego i Budownictwa
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 32 00, 13 474 32 02, 13 474 32 03
zakres spraw:
- studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
- miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego,
- postanowienia opiniujące projektowane podziały nieruchomości,
- miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego,
- ustalanie i naliczanie wielkości opłaty planistycznej,
- informacje, opinie, wypisy i wyrysy.
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy,
- wydawanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- udzielanie informacji w sprawach związanych z lokalizacją inwestycji.
- wydawanie pozwoleń na budowę/rozbiórkę,
- przenoszenie pozwoleń na budowę na rzecz innej osoby,
- przyjmowanie zgłoszeń zamiaru budowy i robót budowlanych oraz zmian sposobu użytkowania,
- wydawanie zaświadczeń związanych z budownictwem.
Wydział Podatków i Opłat
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 31 11, 13 474 31 12
zakres spraw:
- ustalanie oraz korygowanie zobowiązań podatkowych,
- załatwianie spraw dotyczących opłaty targowej,
- załatwianie spraw dotyczących podatku od środków transportowych,
- prowadzenie rejestru właścicieli psów, załatwianie spraw z zakresu opłaty od posiadania psów,
- załatwianie podań o ulgi i umorzenia zaległości podatkowych,
- załatwianie spraw osób prawnych nie będących rolnikami, dotyczących podatku od nieruchomości,
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
- ustalanie oraz korygowanie łącznych zobowiązań pieniężnych dla rolników,
- prowadzenie spraw dotyczących zobowiązań podatkowych osób prawnych posiadających użytki rolne stanowiące gospodarstwo rolne lub użytki rolne nie stanowiące gospodarstwa rolnego,
- załatwianie spraw z zakresu opłaty skarbowej,
- prowadzenie spraw z zakresu zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, w tym przyznawanie zwrotu w drodze decyzji,
- załatwianie podań o ulgi i umorzenia zaległości podatkowych rolników,
- prowadzenie księgowości zobowiązań pieniężnych dla rolników wszystkich dzielnic Miasta Krosna,
- prowadzenie księgowości podatku od nieruchomości osób prawnych,
- prowadzenie księgowości podatku od środków transportowych,
- prowadzenie księgowości opłaty targowej,
- rozliczanie inkasentów z zainkasowanych wpłat,
- sporządzanie i wysyłanie upomnień oraz tytułów wykonawczych na zaległości podatkowe,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach.
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 30 14, 13 474 32 12, 13 474 32 20
zakres spraw:
- prowadzenie spraw z zakresu polityki społecznej,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie udzielania dotacji na realizację zadań publicznych,
- nadzór nad Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Krośnie, współpraca z domami pomocy społecznej,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- realizacja zadań z zakresu profilaktyki uzależnień,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej,
- współpraca z instytucjami rynku pracy w zakresie aktywizacji lokalnego rynku pracy,
- realizacja zadań z zakresu ekonomii społecznej, w tym nadzór nad Centrum Integracji Społecznej w Krośnie,
- ustalanie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych świadczeniobiorcom, innym niż ubezpieczeni,
- realizacja programów polityki zdrowotnej,
- ustalanie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych świadczeniobiorcom, innym niż ubezpieczeni,
- nadzór nad realizowanymi przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie zadaniami w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
- sprawowanie kontroli nad rodzinami zastępczymi oraz Domem Dziecka w Krośnie,
- obsługa programu Ogólnopolska Karta Dużej Rodziny,
- obsługa Krośnieńskiej Karty Mieszkańca,
- dofinansowanie kosztów działania warsztatów terapii zajęciowej,
- współpraca z Środowiskowym Domem Samopomocy w Krośnie przy ul. Gen. J. Hallera 6/4,
- dofinansowania ze środków PFRON w ramach programu „Aktywny Samorząd” - Moduł I – likwidacja bariery transportowej oraz likwidacja barier w dostępie do uczestnictwa w społeczeństwie informacyjnym.
Wydział Promocji i Turystyki
adres: ul. Staszica 2 (I piętro)
e-mail: [email protected]
rzecznik prasowy, telefon: 13 474 36 27
zakres spraw:
- kontakty z mediami,
- promocja miasta,
- administracja oficjalnej strony internetowej,
- monitoring mediów,
- dokumentacja fotograficzna wydarzeń.
- promocja Krosna w kraju i zagranicą,
- obsługa miejskich portali społecznościowych.
- koordynowanie, inicjowanie i organizowanie prac związanych ze współpracą miasta z zagranicą, w tym z miastami partnerskimi,
- prowadzenie procedur konkursowych na realizację zadań z zakresu turystyki, wynikających z ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie,
- współpraca przy rozwoju infrastruktury turystycznej Krosna,
- współorganizacja wydarzeń o charakterze turystycznym oraz uroczystości okolicznościowych,
- Koordynowanie Budżetu Obywatelskiego Miasta Krosna.
Wydział Rozwoju Miasta i Obsługi Inwestorów
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 33 02, 13 474 33 03, 13 474 33 04
zakres spraw:
- pozyskiwanie funduszy zewnętrznych,
- koordynacja realizacji projektów,
- koordynowanie prac związanych z funkcjonowaniem Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO-PARK Mielec w Krośnie,
- prowadzenie spraw dotyczących Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno,
- opracowywanie zmian i monitoring realizacji Strategii Rozwoju Miasta Krosna,
- partnerstwo publiczno - prywatne.
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Krosna
adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
- Ewidencja Ludności
telefon: 13 47 431 07
zakres spraw:
- zadania z zakresu obowiązku meldunkowego,
- udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL,
- wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania w oparciu o rejestr wyborców.
- zadania z zakresu obowiązku meldunkowego,
- udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL,
- wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania w oparciu o rejestr wyborców,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o wymeldowanie z pobytu stałego.
- Dowody osobiste
telefon: 13 47 431 02
zakres spraw:
- przyjmowanie wniosków i wydawania dowodów osobistych,
- postępowanie w sprawie wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu,
- udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym oraz w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych.
- Ewidencja Działalności Gospodarczej
telefon: 13 474 30 22
zakres spraw:
- dokonywanie rejestracji wniosków o wpis, zmianę, zawieszenie, wznowienie i wykreślenie działalności gospodarczej,
- zgłaszanie zgonów przedsiębiorców w celu wykreślenia ich przez Ministra Gospodarki,
- sprostowania spisów,
- obsługa przedsiębiorców (klientów) w zakresie dot. działalności gospodarczej
Straż Miejska Krosno
adres: ul. Staszica 2 (niski parter)
e-mail: [email protected]
telefony: 13 43 204 14 lub 13 47 43 607
Urząd Stanu Cywilnego w Krośnie
adres: ul. Prochownia 4
e-mail: [email protected]
telefony: 13 436 77 86, 13 474 33 90, 13 432 04 19, 13 474 33 92
zakres spraw:
- rejestracja małżeństw,
- rejestracja urodzeń,
- rejestracja zgonów,
- wydawanie decyzji administracyjnych,
- wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego.
Miejski Konserwator Zabytków
adres: ul. Staszica 2
telefon: 13 474 36 31
zakres spraw:
- prowadzenie spraw w zakresie ochrony i opieki nad zabytkami,
- nadzorowanie zasobu zabytkowego Krosna,
- realizacja programu opieki nad zabytkami,
- prowadzenie i aktualizacja gminnej ewidencji zabytków,
- udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru, usytuowanym w granicach administracyjnych miasta Krosna,
- wydawanie decyzji konserwatorskich w sprawie umieszczania urządzeń technicznych, tablic, reklam, napisów na obiektach wpisanych do rejestru zabytków.
Nie żyje Kris Kristofferson
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Roxie jest NIEULECZALNIE CHORA, nagle trafiła do szpitala! Znamy przykre szczegóły
- Zenek rozgadał się o zdolnościach wnuczki! Córka Daniela robi mu konkurencję?
- Żona "księcia Podhala" to tajemnicza postać. Ma liczne grono celebryckich przyjaciół
- Przepełniona bólem spowiedź mamy Przybylskiej. "Dla mnie moja córka jest wciąż żywa"