Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urząd Miasta Krosna. Dane kontaktowe, numery telefonów, godziny otwarcia

redakcja
Urząd Miasta Krosna
Urząd Miasta Krosna Google Street View
Najważniejsze informacje dotyczące Urzędu Miasta Krosna w jednym miejscu. Sprawdź adresy, numery telefonów i inne informacje kontaktowe. Dowiedz się jakie urzędowe sprawy załatwić w poszczególnych wydziałach.

Urząd Miasta Krosna - adresy, numery telefonów

Urząd Miasta Krosna mieści się w trzech budynkach. Budynek główny znajduje się przy ul Lwowskiej 28a, adresy dwóch pozostałych to Staszica 2 i Prochownia 4.

Godziny pracy Urzędu Miasta w Krośnie:

  • poniedziałek - 7.30 - 16.30
  • wtorek - czwartek - 7.30 - 15.30
  • piątek - 7.30 - 14.30

Poniżej znajdziecie wszelkie potrzebne dane: adresy pocztowe i mailowe oraz numery telefonów.
Urząd Miasta Krosna
ul. Lwowska 28 a
38-400 Krosno

telefon: 13 43 675 43
fax 13 43 628 65
e-mail: [email protected]

Sekretariat Prezydenta Miasta Krosna
telefon: 13 474 36 25
fax: 13 474 36 24

Wydziały i Biura Urzędu Miasta Krosna:

Biuro Gospodarki Lokalowej

adres: ul. Lwowska 28a
e-mail: [email protected]
telefon: 13 474 31 20

zakres spraw:

  • prowadzenie rozliczeń w zakresie utrzymania zasobu lokalowego, zarządzanego przez TBS-PM Sp. z o.o. w Krośnie,
  • weryfikacja wniosków o najem lokali,
  • wydawanie skierowań do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego, lokalu socjalnego,
  • nadzór nad obiektami przekazanymi jednostkom pomocniczym do korzystania,
  • organizowanie przetargów na najem lokali użytkowych,
  • wydawanie skierowań do zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego.
  • nadzór nad obiektami przekazanymi jednostkom pomocniczym do korzystania,
  • organizowanie przetargów na najem lokali użytkowych,
  • wydawanie skierowań do zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego.

Biuro Informatyki

adres: ul. Lwowska 28 a
telefon: 13 474 33 17

zakres spraw:

  • koordynowanie działań Urzędu w zakresie stosowanych rozwiązań teleinformatycznych,
  • rozwój systemów teleinformatycznych.

Biuro Nadzoru Finansowego

adres: ul. Lwowska 28a
telefon: 13 474 33 05

zakres spraw:

  • prowadzeniem kontroli finansowej w Urzędzie oraz w miejskich jednostkach organizacyjnych,
  • analizą działalności finansowej Urzędu,
  • opracowywaniem opinii i analiz na temat działalności finansowej miejskich jednostek organizacyjnych,
  • nadzorem właścicielskim nad spółkami w których Miasto posiada udziały,
  • współpracą z wydziałami Urzędu w zakresie analiz kontrolingowych,
  • współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie kontroli podmiotów otrzymujących dotacje z budżetu Miasta.

Biuro Obsługi Finansowej

adres: ul. Lwowska 28 a
telefon: 13 474 36 21, 13 474 33 09, 13 474 33 12

zakres spraw:

  • prowadzenie spraw związanych z wypłatami na rzecz pracowników,
  • wypłaty dla osób fizycznych z tytułu zawartych umów zleceń, o dzieło,
  • wypłaty diet radnych Rady Miasta i przewodniczących zarządów jednostek pomocniczych Miasta Krosna,
  • bieżąca obsługa kasy Urzędu Miasta Krosna,
  • obsługa finansowo-księgowa MPKZP,
  • wypłaty dla osób fizycznych z tytułu zawartych umów zleceń, o dzieło,
  • wypłaty za prace społeczno-użyteczne.

Biuro Prawne

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 32 22, 13 47 432 23, 13 474 32 24

zakres spraw:

  • obsługa prawna Urzędu Miasta Krosna.

Biuro Rady Miasta

adres: ul. Staszica 2
e-mail: [email protected]
telefon: 13 474 36 10

zakres spraw:

  • organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa sesji Rady Miasta Krosna,
  • obsługa Biura Przewodniczącego Rady Miasta Krosna,
  • współpraca z organami jednostek Pomocniczych Miasta.

Biuro Zamówień Publicznych

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefon: 13 474 32 18

zakres spraw:

  • przeprowadzanie postępowań powyżej 30.000 euro,
  • rozstrzygnięcia/unieważnienia postępowań, ogłoszeń o wyborze najkorzystniejszej oferty, zwrotu wadium, terminu zawarcia umowy z Wykonawcą,
  • korespondencja z wykonawcami dot. procedury przetargowej – od momentu ogłoszenia postępowania do momentu wyłonienia wykonawcy/unieważnienia postępowania,
  • przewodniczenie Komisji Przetargowej w postępowaniach o wartości szacunkowej pow. 70.000 euro,
  • reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach odwoławczych.

Biuro Zarządzania Kryzysowego i Obronności

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 31 05

zakres spraw:

  • rozpatrywanie wniosków oraz przygotowanie projektów decyzji na organizację imprez masowych oraz zgromadzeń publicznych,
  • planowanie działań na rzecz podwyższania gotowości obronnej państwa oraz uzupełniania mobilizacyjnego,
  • zapewnienie stałej aktualności „Planu operacyjnego funkcjonowania miasta Krosna w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”,
  • sporządzanie list dla osób podlegających kwalifikacji wojskowej oraz zapewnienie warunków do realizacji zadań przez Powiatową Komisję Lekarską,
  • realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie informacji niejawnych,
  • opiniowanie planów działania podmiotów zobowiązanych do realizacji zadań Obrony Cywilnej,
  • organizowanie szkoleń oraz ćwiczeń dla członków formacji Obrony Cywilnej,
  • utrzymanie w stałej aktualności ,,Miejskiego Planu Obrony Cywilnej”,
  • nadzór nad realizacją zadań obrony cywilnej przez jednostki zobowiązane do ich realizacji,
  • utrzymanie w stałej sprawności sprzętu stanowiącego wyposażenie formacji Obrony Cywilnej, systemów łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz ostrzegania i alarmowania ludności,
  • zapewnienie umundurowania oraz wyposażania technicznego dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych,
  • wydawanie i rozliczanie kart drogowych pojazdów, sprzętu pożarniczego oraz naliczanie równoważnika pieniężnego dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych za udział w działaniach ratowniczo-gaśniczych.

Biuro Zarządzania Należnościami i VAT

adres: ul. Lwowska 28 a
telefony: 13 474 32 13, 13 474 32 05

zakres spraw:

  • rozliczanie podatku VAT,
  • realizacja zadań z zakresu windykacji polubownej w celu odzyskania należności pieniężnych,
  • realizacja zadań z zakresu windykacji polubownej w celu odzyskania należności pieniężnych opłata dodatkowa i mandaty,
  • prowadzenie monitoringu spływu istniejących należności,
  • inicjowanie i monitorowanie administracyjnych postępowań egzekucyjnych.

Wydział Budżetowo-Finansowy

adres: ul. Lwowska 28 a
telefony: 13 474 33 18, 13 47 433 19

zakres spraw:

  • opracowywanie projektu budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Krosna,
  • opracowywanie projektów zmian w uchwale budżetowej oraz w WPF,
  • informacja o stanie mienia komunalnego,
  • analiza sytuacji finansowej Miasta Krosna i zarządzanie jej płynnością,
  • analizy możliwości zaciągania kredytów, pożyczek i innych zobowiązań finansowych oraz ich spłat,
  • opracowanie projektu uchwały budżetowej budżetu Miasta Krosna,
  • wprowadzanie zmian w budżecie Miasta Krosna,
  • opracowanie półrocznej informacji z wykonania budżetu oraz z rocznego sprawozdania z wykonania budżetu,
  • przygotowanie informacji o stanie mienia komunalnego,
  • opracowywanie informacji o wykonaniu budżetu do publikacji w BIP.
  • obsługa płatności Gminy Miasta Krosna na rzecz kontrahentów wynikająca z zawartych umów.

Wydział Drogownictwa

adres: ul. Staszica 2 (I piętro)
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 36 16, 13 474 36 17, 13 47 436 18, 13 47 436 19

zakres spraw:

  • przygotowywanie postępowań przetargowych,
  • przygotowywanie umów na projekty i roboty drogowe.
  • prowadzenie spraw związanych z umieszczeniem reklam w pasie drogowym,
  • prowadzenie spraw związanych z dzierżawą pasa drogowego,
  • wydawanie abonamentów zerowych,
  • nadzorowanie i prowadzenie inwestycji drogowych,
  • prowadzenie spraw związanych z inżynierią ruchu (oznakowanie i sygnalizacja świetlna),
  • nadzór nad robotami remontowymi prowadzonymi na jezdniach i chodnikach,
  • prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami dotyczącymi szkód powstałych na drogach publicznych,
  • prowadzenie spraw związanych z opłatami parkingowymi,
  • rozliczanie wpływów z parkometrów,
  • przygotowywanie dokumentów dla sporządzenia tytułów komorniczych.
  • wydawanie pozwoleń na przejazd pojazdów ponadnormatywnych,
  • prowadzenie ewidencji dróg i mostów,
  • wykonywanie objazdów dróg,
  • prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą materiałów rozbiórkowych.

Wydział Edukacji Urzędu Miasta Krosna

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 47 433 24, 13 474 33 27

zakres spraw:

  • nadzorowanie remontów i inwestycji prowadzonych przez podległe jednostki,
  • nadzorowanie stanu technicznego i bieżącego utrzymania obiektów oświatowych oraz gospodarowania mieniem, w tym analiza umów najmu i użyczenia zawieranych przez jednostki,
  • współpraca z jednostkami oświatowymi i innymi podmiotami w zakresie pozyskiwania i obsługi środków unijnych, rządowych oraz pochodzących z innych źródeł,
  • nadzorowanie działań profilaktycznych.
  • koordynacja działań związanych z dowozem dzieci i młodzieży do szkół, przedszkoli i placówek oświatowych,
  • koordynowanie i analiza umów najmu i użyczenia zawieranych przez jednostki oświatowe,
  • dofinansowanie dojazdów do szkół ponadpodstawowych - Program wyrównywania szans edukacyjnych,
  • miejskie inicjatywy społeczno-edukacyjne, w tym profilaktyka bezpieczeństwa.
  • prowadzenie spraw dotyczących pomocy materialnej dla uczniów zamieszkałych w Krośnie,
  • prowadzenie spraw związanych z realizacją programów z zakresu profilaktyki zdrowotnej.
  • realizowanie zadań związanych z tworzeniem projektu i wykonywaniem budżetu miasta w zakresie oświaty,
  • analiza finansowych potrzeb miejskich jednostek organizacyjnych oświaty oraz monitoring wydatków jednostek oświatowych, w tym bieżąca analiza i monitoring bonu finansowego,
  • prowadzenie spraw dotyczących udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
  • obsługa systemu informacji oświatowej dla publicznych i niepublicznych jednostek organizacyjnych oświaty działających w mieście.

Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 31 26, 13 474 31 16, 13 474 31 18, 13 474 31 24

zakres spraw:

  • organizowanie przetargów na obsługę geodezyjną UM,
  • uzgadnianie szczegółowych warunków wykonywania prac geodezyjnych,
  • weryfikacja i przyjmowanie operatów technicznych sporządzonych w wyniku prac geodezyjnych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (pzgik),
  • kontrola i zatwierdzanie zawiadomień o prowadzeniu zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków (egib),
  • udzielanie informacji dotyczących pzgik oraz egib w zakresie: prowadzenia, dokonywania zmian, udostępniania materiałów aktualnych i archiwalnych, ogólnych zasad wykonywania prac geodezyjnych.
  • rozgraniczanie nieruchomości,
  • sprawy związane z ewidencją gruntów i budynków,
  • postępowania wyjaśniające w sprawie stanów prawnych nieruchomości, w tym;
  • sprawy uwłaszczeniowe,
  • sprawy z zakresu gospodarki nieruchomościami,
  • ewidencja gruntów - wprowadzanie zmian w części opisowej operatu ewidencji gruntów,
  • numeracja porządkowa nieruchomości,
  • nazewnictwo ulic, placów i obiektów infrastruktury miejskiej.
  • ochrona gruntów rolnych i leśnych,
  • naliczanie i aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste gruntów,
  • bonifikaty w opłatach za użytkowanie wieczyste,
  • przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności,
  • wywłaszczanie nieruchomości,
  • zwrot wywłaszczonych nieruchomości,
  • wydawanie zaświadczeń w sprawie wykreślenia z ksiąg wieczystych wpisów o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego.

Wydział Gospodarki Komunalnej

adres: ul. Staszica 2
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 36 65, 13 474 36 32, 13 474 36 29

zakres spraw:

  • utrzymanie czystości na zieleńcach,
  • koszenie traw w pasach drogowych ulic oraz na niezagospodarowanych działkach miejskich,
  • realizacja budżetu obywatelskiego i dotacji celowych,
  • nadzór nad cmentarzami komunalnymi,
  • planowanie i organizowanie publicznego transportu zbiorowego,
  • wydawanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy w celu ich pochowania,
  • nadzór nad pomnikami i miejscami pamięci,
  • utrzymanie czystości ulic i chodników,
  • zakup, montaż, opróżnianie koszy ulicznych,
  • nadzór nad miejskimi placami zabaw, boiskami sportowymi, siłowniami plenerowymi,
  • bieżące utrzymanie tablic i słupów ogłoszeniowych oraz ławek parkowych,
  • nadzór nad targowiskiem miejskim ul. Batorego w Krośnie,
  • nadzór nad eksploatacją kanalizacji deszczowej,
  • wydawanie warunków technicznych przyłączenia do kanalizacji deszczowej,
  • nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją fontann i studni miejskich,
  • wszelkie działania związane z polityką energetyczną miasta,
  • wypełnianie obowiązków wynikających z ustawy Prawo Energetyczne,
  • utrzymanie oświetlenia ulicznego,
  • nadzór nad funkcjonowaniem systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
  • naliczenie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • wydawanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • realizacja działań kontrolnych w zakresie zgodności danych zawartych w deklaracjach ze stanem faktycznym.

Wydział Inwestycji

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 32 08, 13 474 32 06, 13 474 32 09, 13 474 32 10, 13 474 32 11

zakres spraw:

  • przygotowanie i rozliczanie inwestycji,
  • przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych,
  • przygotowanie i realizacja inwestycji w zakresie instalacji sanitarnych,
  • przygotowanie i realizacja inwestycji w zakresie sieci i instalacji elektrycznych.

Wydział Komunikacji i Transportu

adres: ul. Staszica 2 (parter)
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 37 11, 13 474 37 12, 13 474 37 13

zakres spraw:

  • wydawanie profili kandydata na kierowcę (pkk),
  • wydawanie i wymiana praw jazdy,
  • wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
  • cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym,
  • wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi,
  • wydawanie skierowań dla kierowców na badania lekarskie, psychologiczne lub egzamin sprawdzający.
  • rejestracja pojazdów,
  • przyjmowanie zawiadomień o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowywanie pojazdów,
  • wpisywanie i wykreślanie adnotacji do dowodu rejestracyjnego (gaz, hak, VAT, inne),
  • zwrot zatrzymanych dowodów rejestracyjnych,
  • wydawanie zezwoleń, licencji i zaświadczeń z zakresu transportu drogowego osób i rzeczy,
  • nadzór nad przedsiębiorcami prowadzącymi transport drogowy osób i rzeczy,
  • udzielanie zgody na korzystanie z przystanków komunikacyjnych stanowiących własność Gminy Miasto Krosno.
  • prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
  • wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom,
  • nadzór nad stacjami kontroli pojazdów,
  • prowadzenie ewidencji wykładowców i instruktorów nauki jazdy,
  • prowadzenie ewidencji ośrodków szkolenia kierowców,
  • sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców.

Wydział Księgowości

adres: ul. Lwowska 28 a
telefony: 13 474 33 08, 13 474 33 23

Wydział Kultury i Sportu Urzędu Miasta Krosna

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 33 34, 13 474 33 35

zakres spraw:

  • realizacja zadań w zakresie upowszechniania kultury,
  • sprawowanie nadzoru nad działalnością miejskich jednostek organizacyjnych tj.: Muzeum Rzemiosła, Krośnieńską Biblioteką Publiczną, Regionalnym Centrum Kultur Pogranicza, Biurem Wystaw Artystycznych,
  • wykonywanie kontroli zarządczej sposobu realizacji celów i zadań przez nadzorowanie w/w miejskich jednostek organizacyjnych,
  • prowadzenie rejestru miejskich instytucji kultury,
  • prowadzenie procedur konkursowych na realizację zadań z zakresu kultury wynikających z ustawy i działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz prowadzenie dokumentacji dotyczącej udzielania i rozliczania dotacji w zakresie kultury oraz ich kontrola,
  • współorganizacja wydarzeń o charakterze kulturalnym, sportowym i turystycznym na terenie miasta,
  • współpraca z instytucjami kultury i stowarzyszeniami działającymi na terenie miasta.
  • organizacja miejskich obchodów rocznicowych oraz imprez okolicznościowych,
  • realizacja zadań wykonywanych na podstawie ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego, w zakresie organizacji obchodu rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego,
  • koordynacja działań związanych z uczestnictwem miasta w stowarzyszeniach, związkach i organizacjach samorządowych,
  • prowadzenie spraw związanych z używaniem herbu miasta Krosna,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagrody „Za zasługi dla Krosna” oraz „Za wrażliwość na potrzeby społeczne Krosna i jego mieszkańców”,
  • realizacja programu stypendialnego z zakresu sportu,
  • koordynacja spraw związanych z przyznawaniem nagród i wyróżnień za wysokie wyniki osiągane w międzynarodowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym,
  • wykonywanie zadań z zakresu drugiego poziomu kontroli zarządczej w stosunku do nadzorowanych miejskich jednostek organizacyjnych,
  • współorganizowanie wydarzeń o charakterze kulturalnym, sportowym i okolicznościowych,
  • sprawowanie nadzoru nad działalnością Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji,
  • tworzenie wniosków aplikacyjnych na dofinansowanie zadań ze środków rządowych na zadania wynikające z opracowanych przez MSiT programów inwestycyjnych z zakresu rozwoju kultury fizycznej i sportu,
  • współpraca przy tworzeniu wniosków aplikacyjnych związanych z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych dla zadań z zakresu rozwoju infrastruktury rekreacyjnej i sportowej miasta, ze szczególnym uwzględnieniem rozbudowy ścieżek i tras rowerowych,
  • nadzór i koordynacja nad realizacją projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych.
  • współpraca przy realizacji inwestycji związanych z rozbudową i modernizacją bazy sportowo–rekreacyjnej miasta, ze szczególnym uwzględnieniem rozbudowy ścieżek i tras rowerowych,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz jednostkami pomocniczymi Miasta w zakresie organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym i sportowym.

Wydział Ochronny Środowiska

adres: ul. Staszica 2
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 36 66

zakres spraw:

  • realizacja zadań z zakresu geologii,
  • wydawanie decyzji w zakresie gospodarki wodno – ściekowej,
  • wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
  • wydawanie decyzji w zakresie gospodarki odpadami (podmioty gospodarcze),
  • gospodarka odpadami niebezpiecznymi,
  • inwentaryzacja i usuwania azbestu,
  • utrzymanie zieleni miejskiej,
  • edukacja ekologiczna,
  • udostępnianie informacji o środowisku,
  • wydawanie pozwoleń w zakresie wprowadzania zanieczyszczeń do powietrza oraz przyjmowanie zgłoszeń instalacji,
  • udzielanie dotacji do instalacji solarnych,
  • wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
  • wydawanie zaświadczeń o pracy na gospodarstwie rolnym,
  • wydawanie zaświadczeń dot. uproszczonego planu urządzania lasu,
  • sprawy dot. bezdomności zwierząt,
  • wydawanie kart wędkarskich,
  • zaświadczenia o rejestracji łodzi,
  • przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew,
  • wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
  • nadzór nad Ogródkiem Jordanowskim.

Wydział Organizacyjny, Zarządzania Kadrami i Kontroli

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefon: 13 47 433 11

zakres spraw:

  • zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, warunków jego działania oraz prowadzenie spraw Miasta Krosna
  • koordynowanie pracy referatu Obsługi Obywatela i Urzędu,
  • utrzymanie budynków urzędu miasta,
  • prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • organizowanie praktyk studenckich oraz praktyk dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych,
  • obsługa administracyjna organizowanych prac społecznie-użytecznych i prac interwencyjnych,
  • organizowanie szkoleń dla pracowników Urzędu.

Wydział Planowania Przestrzennego i Budownictwa

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 32 00, 13 474 32 02, 13 474 32 03

zakres spraw:

  • studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
  • miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego,
  • postanowienia opiniujące projektowane podziały nieruchomości,
  • miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego,
  • ustalanie i naliczanie wielkości opłaty planistycznej,
  • informacje, opinie, wypisy i wyrysy.
  • wydawanie decyzji o warunkach zabudowy,
  • wydawanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  • udzielanie informacji w sprawach związanych z lokalizacją inwestycji.
  • wydawanie pozwoleń na budowę/rozbiórkę,
  • przenoszenie pozwoleń na budowę na rzecz innej osoby,
  • przyjmowanie zgłoszeń zamiaru budowy i robót budowlanych oraz zmian sposobu użytkowania,
  • wydawanie zaświadczeń związanych z budownictwem.

Wydział Podatków i Opłat

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 31 11, 13 474 31 12

zakres spraw:

  • ustalanie oraz korygowanie zobowiązań podatkowych,
  • załatwianie spraw dotyczących opłaty targowej,
  • załatwianie spraw dotyczących podatku od środków transportowych,
  • prowadzenie rejestru właścicieli psów, załatwianie spraw z zakresu opłaty od posiadania psów,
  • załatwianie podań o ulgi i umorzenia zaległości podatkowych,
  • załatwianie spraw osób prawnych nie będących rolnikami, dotyczących podatku od nieruchomości,
  • wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
  • ustalanie oraz korygowanie łącznych zobowiązań pieniężnych dla rolników,
  • prowadzenie spraw dotyczących zobowiązań podatkowych osób prawnych posiadających użytki rolne stanowiące gospodarstwo rolne lub użytki rolne nie stanowiące gospodarstwa rolnego,
  • załatwianie spraw z zakresu opłaty skarbowej,
  • prowadzenie spraw z zakresu zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, w tym przyznawanie zwrotu w drodze decyzji,
  • załatwianie podań o ulgi i umorzenia zaległości podatkowych rolników,
  • prowadzenie księgowości zobowiązań pieniężnych dla rolników wszystkich dzielnic Miasta Krosna,
  • prowadzenie księgowości podatku od nieruchomości osób prawnych,
  • prowadzenie księgowości podatku od środków transportowych,
  • prowadzenie księgowości opłaty targowej,
  • rozliczanie inkasentów z zainkasowanych wpłat,
  • sporządzanie i wysyłanie upomnień oraz tytułów wykonawczych na zaległości podatkowe,
  • wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach.

Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 30 14, 13 474 32 12, 13 474 32 20

zakres spraw:

  • prowadzenie spraw z zakresu polityki społecznej,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie udzielania dotacji na realizację zadań publicznych,
  • nadzór nad Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Krośnie, współpraca z domami pomocy społecznej,
  • wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • realizacja zadań z zakresu profilaktyki uzależnień,
  • realizacja zadań wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej,
  • współpraca z instytucjami rynku pracy w zakresie aktywizacji lokalnego rynku pracy,
  • realizacja zadań z zakresu ekonomii społecznej, w tym nadzór nad Centrum Integracji Społecznej w Krośnie,
  • ustalanie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych świadczeniobiorcom, innym niż ubezpieczeni,
  • realizacja programów polityki zdrowotnej,
  • ustalanie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych świadczeniobiorcom, innym niż ubezpieczeni,
  • nadzór nad realizowanymi przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie zadaniami w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
  • sprawowanie kontroli nad rodzinami zastępczymi oraz Domem Dziecka w Krośnie,
  • obsługa programu Ogólnopolska Karta Dużej Rodziny,
  • obsługa Krośnieńskiej Karty Mieszkańca,
  • dofinansowanie kosztów działania warsztatów terapii zajęciowej,
  • współpraca z Środowiskowym Domem Samopomocy w Krośnie przy ul. Gen. J. Hallera 6/4,
  • dofinansowania ze środków PFRON w ramach programu „Aktywny Samorząd” - Moduł I – likwidacja bariery transportowej oraz likwidacja barier w dostępie do uczestnictwa w społeczeństwie informacyjnym.

Wydział Promocji i Turystyki

adres: ul. Staszica 2 (I piętro)
e-mail: [email protected]
rzecznik prasowy, telefon: 13 474 36 27

zakres spraw:

  • kontakty z mediami,
  • promocja miasta,
  • administracja oficjalnej strony internetowej,
  • monitoring mediów,
  • dokumentacja fotograficzna wydarzeń.
  • promocja Krosna w kraju i zagranicą,
  • obsługa miejskich portali społecznościowych.
  • koordynowanie, inicjowanie i organizowanie prac związanych ze współpracą miasta z zagranicą, w tym z miastami partnerskimi,
  • prowadzenie procedur konkursowych na realizację zadań z zakresu turystyki, wynikających z ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie,
  • współpraca przy rozwoju infrastruktury turystycznej Krosna,
  • współorganizacja wydarzeń o charakterze turystycznym oraz uroczystości okolicznościowych,
  • Koordynowanie Budżetu Obywatelskiego Miasta Krosna.

Wydział Rozwoju Miasta i Obsługi Inwestorów

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]
telefony: 13 474 33 02, 13 474 33 03, 13 474 33 04

zakres spraw:

  • pozyskiwanie funduszy zewnętrznych,
  • koordynacja realizacji projektów,
  • koordynowanie prac związanych z funkcjonowaniem Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO-PARK Mielec w Krośnie,
  • prowadzenie spraw dotyczących Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno,
  • opracowywanie zmian i monitoring realizacji Strategii Rozwoju Miasta Krosna,
  • partnerstwo publiczno - prywatne.

Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Krosna

adres: ul. Lwowska 28 a
e-mail: [email protected]

- Ewidencja Ludności
telefon:
13 47 431 07

zakres spraw:

  • zadania z zakresu obowiązku meldunkowego,
  • udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL,
  • wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania w oparciu o rejestr wyborców.
  • zadania z zakresu obowiązku meldunkowego,
  • udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL,
  • wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania w oparciu o rejestr wyborców,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o wymeldowanie z pobytu stałego.

- Dowody osobiste
telefon: 13 47 431 02

zakres spraw:

  • przyjmowanie wniosków i wydawania dowodów osobistych,
  • postępowanie w sprawie wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu,
  • udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym oraz w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych.

- Ewidencja Działalności Gospodarczej
telefon:
13 474 30 22

zakres spraw:

  • dokonywanie rejestracji wniosków o wpis, zmianę, zawieszenie, wznowienie i wykreślenie działalności gospodarczej,
  • zgłaszanie zgonów przedsiębiorców w celu wykreślenia ich przez Ministra Gospodarki,
  • sprostowania spisów,
  • obsługa przedsiębiorców (klientów) w zakresie dot. działalności gospodarczej

Straż Miejska Krosno

adres: ul. Staszica 2 (niski parter)
e-mail: [email protected]
telefony: 13 43 204 14 lub 13 47 43 607

Urząd Stanu Cywilnego w Krośnie

adres: ul. Prochownia 4
e-mail: [email protected]
telefony: 13 436 77 86, 13 474 33 90, 13 432 04 19, 13 474 33 92

zakres spraw:

  • rejestracja małżeństw,
  • rejestracja urodzeń,
  • rejestracja zgonów,
  • wydawanie decyzji administracyjnych,
  • wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego.

Miejski Konserwator Zabytków

adres: ul. Staszica 2
telefon: 13 474 36 31

zakres spraw:

  • prowadzenie spraw w zakresie ochrony i opieki nad zabytkami,
  • nadzorowanie zasobu zabytkowego Krosna,
  • realizacja programu opieki nad zabytkami,
  • prowadzenie i aktualizacja gminnej ewidencji zabytków,
  • udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru, usytuowanym w granicach administracyjnych miasta Krosna,
  • wydawanie decyzji konserwatorskich w sprawie umieszczania urządzeń technicznych, tablic, reklam, napisów na obiektach wpisanych do rejestru zabytków.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24