Utrudnienia w ruchu w Rzeszowie. Jak długo jeszcze potrwają?

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
Zaktualizowano 
Krzysztof Kapica
Kiedy w centrum Rzeszowa ruch będzie znowu płynniejszy? Na poprawę trzeba poczekać przynajmniej do końca października, kiedy drogowcy mają zakończyć budowę dodatkowych pasów ruch w rejonie urzędu marszałkowskiego i pomnika. To jednak nie rozwiąże wszystkich problemów.

Przebudowa i remonty dróg w centrum są prowadzone od wakacji. W pierwszej kolejności Miejski Zarząd Dróg zlecił wymianę asfaltu na wiadukcie Śląskim. Roboty, które miały potrwać do końca sierpnia zakończyły się od dwa tygodnie wcześniej i ruch czterema pasami ruchu przywrócono szybciej niż zakładano.

Niestety, cały czas prace trwają przy skrzyżowaniu alei Piłsudskiego i Cieplińskiego.

- Budujemy tutaj dwa dodatkowe pasy ruchu. Pierwszy z nich ułatwi jazdę od strony okrągłej kładki w kierunku wiaduktu Tarnobrzeskiego i ulicy Marszałkowskiej. Drugi będzie przeznaczony dla samochodów jadących od strony Krakowa w prawi, w kierunku ulicy Lisa-Kuli

– tłumaczy Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Czytaj także

Drogowcy na potrzeby budowy zajęli część chodnika, a skrajne prawe pasy ruchu są nieco zwężone. Z tego powodu kierowcy jeżdżą tu ostrożniej i wolniej. W godzinach szczytu przejazd w rejonie pomnika jest trochę bardziej kłopotliwy i zajmuje więcej czasu. Jak tłumaczą w urzędzie miasta, utrudnienia mają potrwać do końca października.

Ekspresówka S19 połączy Rzeszów z Lublinem i Warszawą [ZDJĘCIA]

- Przebudowa idzie zgodnie z planem i udało się wyprzedzić harmonogram robót. W rejonie Hotelu Rzeszów do wykonania został właściwie tylko chodnik i zatoka autobusowa, a na jezdni trzeba już tylko ułożyć ostatnią warstwę asfaltu. Nie potrwa to dłużej niż do końca października – mówi Maciej Chłodnicki.

Szybciej powinny być gotowe da inne prawoskręty: na al. Powstańców Warszawy, od strony ogródków działkowych i na al. Niepodległości, przy wjeździe do al. Armii Krajowej.

- Gotowe jest natomiast zmodernizowane skrzyżowanie ulicy Ofiar Katynia i al. Wyzwolenia – mówi rzecznik prezydenta.
Źródłem największych problemów jest jednak zamknięty przejazd pod wiaduktem kolejowym w rejonie ulicy Batorego. Kierowcy, którzy zazwyczaj przejeżdżali pod nim, teraz korzystają przede wszystkim z ulicy Marszałkowskiej.

CZYTAJ TEŻ: Na co dzień niedostępne wnętrza Zamku Lubomirskich w Rzeszowie niedługo zostaną otwarte dla każdego [GALERIA]

- I właśnie w jej rejonie utrudnienia są najpoważniejsze. W godzinach szczytu korek sięga Zespołu Szkół Samochodowych na ulicy Warszawskiej. Jest już co prawda nieco lepiej, niż w pierwsze dni po zamknięciu wiaduktu, ale i tak czuć zmianę na gorsze – obserwuje jeden z rzeszowskich taksówkarzy.

Niestety, w rejonie wiaduktu prace potrwają znacznie dłużej. Najpierw swoją część na górze musi wykonać kolej. Dopiero później pod spodem będzie można rozpocząć budowę nowej jezdni, czym zajmie się miasto.

– Pozwolenie na budowę powinniśmy otrzymać na przełomie września i października, a przetarg na wykonanie robót ogłosimy w listopadzie. Przejazd będzie tu możliwy ponownie za około półtora roku od momentu podpisania umowy z wykonawcą – mówi Maciej Chłodnicki.

Zobacz też: Co podróżni sądzą o wprowadzeniu opłat za parking w Jasionce

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 16

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Zróbcie infrastrukturę rowerową w centrum to obiecuję, że samochód zostawię na 2/3 roku w garażu i będę jeździł rowerem. W centrum nie ma metra ścieżki rowerowej, zero przejazdów, prawie nie występują normalne stojaki rowerowe umożliwiające przypięcie roweru do ramy. Rower to nie tylko przyrząd do rekreacji. Może być także środkiem codziennego transportu do pracy. Na zachodzie to już zrozumiano. A u nas de facto zapędza się wszystkich do aut. Bilet 3,60 to też żart (tak na marginesie - jak wprowadzano darmowe przejazdy dla uczniów to mówiono że nas stać; jak się okazało - nie na długo).

D
DT

w godzinach szczytu krąży po mieście niepotrzebnie 80% autobusów miejskich które jeżdżą wożąc po 3-5 pasażerów. Podwyżką cen biletów skutecznie zniechęcono mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej - nie mieści się w głowach komunistycznych urzędników że lepszy wynik finansowy i większą ilość pasażerów można osiągnąć tylko obniżając ceny biletów. Ile lat ci ludzie będą jeszcze uczyć się praw rynku na koszt miasta z zerowym efektem? Oni nie mogą zrozumieć że przy cenie biletu 2zł będzie 2-3x więcej pasażerów niż przy cenie biletu 3,60zł i policzyć ile więcej zarobią. W obecnym stanie większość linii jest do likwidacji, a jazda po mieście pustych autobusów przegubowych które tylko blokują skrzyżowania jest bezsensowna. Po co ten cały system monitoringu i setki kamer w mieście jak siedzący za nimi ludzie nie analizują i nie rozumieją jakie są przyczyny blokowania ruchu w mieście - gdyby tam był jeden człowiek myślący wyciągnąłby już po tygodniu wnioski jakie są przyczyny powstawania korków w mieście: za dużo pustych autobusów a już szczególnie długich jeżdżących bez sensu.

?
12 września, 14:51, ?:

Czytajcie tekst przed opublikowaniem bo roi się od błędów !

I dalej nie poprawione. Ślepi jesteście ? Wszystko trzeba wam palcem pokazywać ?

D
DT

Dlaczego nie wybudowano pasa do skrętu w prawo przy Galerii Rzeszów - przez brak tego pasa mamy korek na Marszałkowskiej. Ten pas powinien być już wykonany przy budowie galerii bo 90% skręcających w stronę Krakowskiej to klienci galerii - te samochody blokują ruch na wprost w Cieplińskiego

P
Pasanger

Tymczasem ZTM kierowany przez rewolucyjnie czujną tow. Kowalską otwiera 2 nowe linie 14 i 60 które uwaga mają PO DWA kursy dziennie. Takie rzeczy możliwe tylko w mieście imitacji.

T
Turbo

No dramat jest teraz na mieście.

Cały Rzeszów to obecnie jeden wielki korek. I tak ma być przez najbliższe 1,5 roku. Supcio.

G
Gość

widać to od września, że są okropne korki, ludzie powracali z urlopów i jeszcze te remonty. A co będzie w październiku jak się zjadą studenci? masakra będzie!

a
aja

I na osłodę jeszcze remont przystanku przy Marszałkowskiej, żeby przypadkiem korek nie był mniejszy... komplerne bezmózgowie

?

Czytajcie tekst przed opublikowaniem bo roi się od błędów !

J
Ja

A ul. Kwiatkowskiego zakorkowana jak zwykle aż do Budziwoja...

G
Gość

Moim zdaniem nigdy nie będzie lepiej. Lepiej jest tylko przez chwilę. Jak ludzie zauważają, że ruch jest płynniejszy to więcej z nich jedzie autem. Nawet gdyby wszystkie chodniki, skwery i trawniki zamieniono na lewo i prawo skręty to zawsze będzie tak samo. Część z mieszkańców musi się po prostu przesiąść na MPK lub rower aby pozostałej części w autach było lepiej. Problem jest taki, że rowerem w centrum nie da się normalnie poruszać a komunikacja publiczna kursuje zbyt rzadko (czasami wolę przejść te 2 km na piechotę niż czekać na autobus za 40 minut).

G
Gość
12 września, 13:45, Mieszkaniec:

Nie rozumiem dlaczego robót drogowych nie można rozpocząć wcześniej.

Przecież na rozbudowę czekają boczne uliczki, które będą prowadziły do wiaduktu i je można realizowac już teraz podobnie jak rondo koło ZUS. Miasto nie ogarnia tych remontów, bo dzieli je na maleńkie etapy i w ten sposób doprowadza do paraliżu komunikacyjnego.

Można tak zrobić, ale podatnik nie dostrzeże remontu, wysiłku włodarzy w polepszenie jego bytu, jak se w korkach nie postoi:)

G
Gość

Przed wyborami samorządowymi oraz tymi do Sejmu zawsze są utrudnienia w ruchu drogowym i nie tylko. Trzeba pokazać wyborcom, że coś się robi. Następne lata upłyną pod znakiem spłaty zaciągniętych kredytów, debatowaniem co by tu, gdzie by tu rozkopać ku uciesze podatnika, albo jego niezadowoleniu.

M
Mieszkaniec

Nie rozumiem dlaczego robót drogowych nie można rozpocząć wcześniej.

Przecież na rozbudowę czekają boczne uliczki, które będą prowadziły do wiaduktu i je można realizowac już teraz podobnie jak rondo koło ZUS. Miasto nie ogarnia tych remontów, bo dzieli je na maleńkie etapy i w ten sposób doprowadza do paraliżu komunikacyjnego.

G
Gość

13 PAŹDZIERNIKA WRZUĆ PO-KO DO ŚMIETNIKA !

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3