Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga, kierowcy. Utrudnienia ruchu na przebudowywanym wiadukcie w Stalowej Woli

Zdzisław Surowaniec
Wyburzanie wiaduktu od strony szkoły budowlanej.
Wyburzanie wiaduktu od strony szkoły budowlanej. Fot. Zdzisław Surowaniec
Kolejna nowość przy przebudowywanym wiadukcie nad torami w Stalowej Woli. Wczoraj przełożony zostały pas ruchu, jakimi poruszają się pojazdy po wiadukcie od strony południowej. Zrobiło się trochę ciasno.

W południe zamknięte zostały dwa pasy ruchu, jakimi do tej pory poruszały się pojazdy po jeszcze nie remontowanej części wiaduktu. Otwarte zostały dwa nowe pasy, ale są bardziej ciasne.

- To tylko chwilowe utrudnienie, ale nie uda się nam poprawić tej sytuacji przed świętami - powiedział nam Mariusz Grzyb, kierownik robót prowadzonych przez firmę Mota-Engil.

Praca przy wyburzaniu pasa wiaduktu od strony północnej, od strony szkoły budowlanej, idą pełną parą. Teraz odbywa się tak zwane "kucie oczepów". Pracownicy robią wiele, aby nie utrudniać przemieszczania się osób pod wiaduktem. W czasie kucia betonowej konstrukcji używane są specjalne kurtyny, osłaniające przez pyłem i odłamkami betonu. Polewa się także miejsca, gdzie młoty rozłupują beton.

Zostaną tylko belki, na których wspierała się konstrukcja. Na nich zostanie ułożona nowa konstrukcja wiaduktu. Prace na stronie północnej potrwają do końca tego roku, od nowego roku rozpoczną się na stronie południowej i potrwają rok. To olbrzymie przedsięwzięcie budowlane.

Spółka Mota-Engil Polska, która wygrała przetarg na przebudowę wiaduktu, to ta sama, która w Stalowej Woli wybudowała wiadukt nad trasą podskarpową wzdłuż ulicy Polnej. Ten wiadukt na ogólnopolskim konkursie zdobył tytuł Budowy Roku, dostał także Złotą Wiechę w konkursie powiatowym. Przebudowany przez Moto-Engil wiadukt nad torami będzie jak malowany, bo pokryty zostanie kolorową farbą.

Przebudowa wiaduktu z 24 przęsłami kosztować będzie 35 mln zł. 60 procent tej kwoty da Unia Europejska, z możliwością zwiększenia unijnego udziału do 85 procent. Pozostałe pieniądze da marszałek podkarpacki. Budowa zakończy się w grudniu 2010 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24