Uwaga na fałszywe SMS-y od PGE. Oszuści wezwali do zapłaty 3,46 zł, a ukradli z konta 1000 złotych

Józef Lonczak
Józef Lonczak
Zdjęcie przedstawia treść sms, którą oszust przysłał do pokrzywdzonego mężczyzny.
Zdjęcie przedstawia treść sms, którą oszust przysłał do pokrzywdzonego mężczyzny. Archiwum policji
Udostępnij:
Wczoraj do komendy policji w Brzozowie zgłosił się mieszkaniec tego powiatu, który w wyniku oszustwa "na SMS", stracił 1 tys. zł. Na jego telefon przyszła wiadomość, w treści której oszust podający się za PGE informował o odłączeniu prądu i wezwał do uregulowania należności w kwocie 3,46 zł.

Nieświadomy podstępu mężczyzna postanowił ten niewielki dług uregulować, tym bardziej, że do SMS-owej wiadomości załączony był link. Po kliknięciu w niego nastąpiło przekierowanie na zakładkę płatności z dalszymi instrukcjami postępowania.

Po zakończeniu operacji, mężczyzna zalogował się do swojego konta bankowego i wtedy zorientował się, że zostały wykonane z niego 3 przelewy na łączną kwotę 1000 złotych. Wówczas pokrzywdzony zorientował się, że padł ofiarą oszustwa i sprawę zgłosił policji.

Nie jest to pierwszy przypadek oszustwa na PGE. Policjanci ostrzegają przed oszustami podszywającymi się pod największego w kraju dostawcę energii, którzy za pośrednictwem wiadomości SMS, wzywają do uregulowania zaległości w kwocie kilku złotych. Przesyłają link do szybkiej płatności i jak się później okazuje, z konta osób pokrzywdzonych znikają pieniądze. Dlatego policjanci apelują o ostrożność i rozwagę.

CZYTAJ TEŻ: Oszustwo na Orlen. Przestępcy ponownie zaatakowali, tym razem przez Facebook

O ostrożność i rozwagę apelują również pracownicy PGE Obrót, spółki zajmującej się w Grupie Kapitałowej PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych. Otrzymują oni także zgłoszenia o podejrzanych wiadomościach SMS trafiających do klientów.

PGE Obrót zwraca się do wszystkich Klientów, aby zachowali szczególną uwagę, zignorowali podejrzane wiadomości, a zwłaszcza nie otwierali linków prowadzących do płatności i przekazali te ostrzeżenia rodzinie i znajomym.

Pracownicy PGE dodają, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a fałszywe strony są natychmiast blokowane. Każda próba oszustwa jest również zgłaszana do organów ścigania.

Pokolenie Z Dobry, ale szybki klient

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Niestety, tylko dla idiotow takie numery.

Wiedzą że covid to grypka ale nie wiedzą czego nie robi się w sieci.

Wyborc PiSdu
Dodaj ogłoszenie