Uwaga! Oszuści wysyłają SMS z wezwaniem do zapłaty za energię elektryczną

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
niekverlaan / Pixabay.com
PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi wiadomościami SMS. Ich nadawcy podszywają się pod sprzedawcę energii elektrycznej i wysyłając fałszywy link wyłudzają pieniądze.

Informacje o oszustach sprzedawca energii otrzymał od klientów, do których dotarły takie wiadomości.

- Nadawca wiadomości podszywa się pod nasza spółkę, wysyłając fałszywe SMS-y z informacją o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. W wiadomościach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej – mówi Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót.

Czytaj także

PGE prosi o zachowanie czujności podczas logowania się elektronicznego biura obsługi. Za każdym razem klient powinien upewnić się, że jest na właściwej stronie logowania. Powinna to być witryna zabezpieczona, o czym świadczy symbol kłódki obok adresu internetowego w górnej części ekranu. Należy upewnić się, że otwierany adres to: https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml - bo on prowadzi do właściwego serwisu.

- Należy logować się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego https://ebok.gkpge.pl i korzystać z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie”. Ewentualnie wybrać logowanie w aplikacji mobilnej mBOK PGE – wyjaśnia Mariusz Majewski.

Podczas logowania we właściwym serwisie obsługi PGE prosi o podanie loginu będącego adresem e-mailowym użytkownika oraz o wpisanie indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę „Finanse”, w której podane jest aktualne saldo i informacje o ewentualnych fakturach do zapłaty.
- Zanim użytkownik dokona płatności, powinien zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną tradycyjną pocztą – przypomina Mariusz Majewski.

Czytaj także

Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. PGE prosi klientów o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. SMS-y o takiej treści należy zignorować i nie otwierać przesłanych w nich linków. Grozi to zainfekowaniem komputera lub smartfona wirusem. W przypadku wątpliwości można skontaktować się z infolinią PGE dzwoniąc pod numer telefonu 422 222 222.


ZOBACZ TEŻ: Linetech rośnie i zwiększa zatrudnienie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

U
Uahaha

Mogą sobie te sms-y w żyć wsadzić

M
Mateusz Ceglak

SĄD POLWY!!!

J
Jadwiga Szlanda

NA PAL!!!!

G
Gość

Trzeba być skończonym idiotą żeby za coś płacić, bo przyszedł SMS, mail, bo ktoś zadzwonił.

No chyba że właśnie robię zakupy i wiem że przyjdzie przykładowo SMS z kodem aktywacyjnym.

Ale płacić bo ktoś mi napisał to w SMSie. Tylko niedorozwój intelektualno-życiowo-umysłowy może dać się oszukać

G
Gość

złodziej próbuje okraść podszywając sie pod kradzieja

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3