Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga! Oszuści wysyłają SMS z wezwaniem do zapłaty za energię elektryczną

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
niekverlaan / Pixabay.com
PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi wiadomościami SMS. Ich nadawcy podszywają się pod sprzedawcę energii elektrycznej i wysyłając fałszywy link wyłudzają pieniądze.

Informacje o oszustach sprzedawca energii otrzymał od klientów, do których dotarły takie wiadomości.

- Nadawca wiadomości podszywa się pod nasza spółkę, wysyłając fałszywe SMS-y z informacją o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. W wiadomościach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej – mówi Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót.

PGE prosi o zachowanie czujności podczas logowania się elektronicznego biura obsługi. Za każdym razem klient powinien upewnić się, że jest na właściwej stronie logowania. Powinna to być witryna zabezpieczona, o czym świadczy symbol kłódki obok adresu internetowego w górnej części ekranu. Należy upewnić się, że otwierany adres to: https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml - bo on prowadzi do właściwego serwisu.

- Należy logować się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego https://ebok.gkpge.pl i korzystać z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie”. Ewentualnie wybrać logowanie w aplikacji mobilnej mBOK PGE – wyjaśnia Mariusz Majewski.

Podczas logowania we właściwym serwisie obsługi PGE prosi o podanie loginu będącego adresem e-mailowym użytkownika oraz o wpisanie indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę „Finanse”, w której podane jest aktualne saldo i informacje o ewentualnych fakturach do zapłaty.
- Zanim użytkownik dokona płatności, powinien zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną tradycyjną pocztą – przypomina Mariusz Majewski.

Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. PGE prosi klientów o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. SMS-y o takiej treści należy zignorować i nie otwierać przesłanych w nich linków. Grozi to zainfekowaniem komputera lub smartfona wirusem. W przypadku wątpliwości można skontaktować się z infolinią PGE dzwoniąc pod numer telefonu 422 222 222.


ZOBACZ TEŻ: Linetech rośnie i zwiększa zatrudnienie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24