Via Carpathia Rzeszów - Barwinek. Unia Europejska da pieniądze na budowę drogi

redZaktualizowano 
Krzysztof Kapica
Droga Via Carpathia znalazła się na liście najważniejszych europejskich inwestycji transportowych. - To zagwarantuje finansowanie tej strategicznej dla Polski i Europy drogi na jej transgranicznych odcinkach, jak np. Rzeszów-Barwinek, ze środków unijnych – podkreśla z zadowoleniem europoseł Tomasz Poręba.

Decyzja w tej sprawie zapadła dziś w Parlamencie Europejskim. Po wielu latach zabiegów udało się doprowadzić do nowelizacji rozporządzenia ws. funduszu Łącząc Europę, w którym został uwzględniony szlak Via Carpathia.

W ten sposób UE oficjalnie uznała znaczenie międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpathia i wyraziła zgodę na wpisanie wszystkich odcinków transgranicznych na trasie od Litwy przez Polskę, Słowację, Węgry aż do Rumunii, wraz z odcinkami transgranicznymi z Białorusią i Ukrainą, w poczet projektów finansowanych w ramach funduszu Łącząc Europę. W ramach tego funduszu realizowane będą najważniejsze europejskie inwestycje transportowe w latach 2021-2027.

CZYTAJ TEŻ: Cała droga ekspresowa S19 na Podkarpaciu ma być gotowa do 2025 roku

- To przełomowy dzień w wieloletnich staraniach o ten szlak - komentuje Tomasz Poręba, poseł do PE z Podkarpacia. - Trzy lata temu Parlament Europejski zdecydowaną większością przyjął moje sprawozdanie poświęcone dostępności komunikacyjnej Europy Środkowo-Wschodniej ze szczególnym uwzględnieniem szlaku Via Carpathia. Dziś zagwarantowano finansowanie transgranicznych odcinków ze środków UE w ramach funduszu Łącząc Europę – podkreśla europoseł.

I dodaje, że dzisiejsza decyzja PE otwiera drogę do dalszych negocjacji i wpisania Via Carpathia na całej jej długości do sieci bazowej TENT.

Komentarz wideo europosła Tomasza Poręby:

Wideo

Materiał oryginalny: Via Carpathia Rzeszów - Barwinek. Unia Europejska da pieniądze na budowę drogi - Nowiny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość
, Gość:

Cała droga S-19 miała zagwarantowane finansowanie ze środków europejskich w latach 2007-2013. Droga S-19 od Rzeszowa do Barwinka wpisana juz wtedy była do sieci dróg podstawowych TENT. Poręba robi dużo szumu wokół swojej osoby i przywłaszcza sobie zasługi innych.

, Gość:

Proszę nie kłamać ! Ta droga była nawet blokowana na jej większości przebiegu w europarlamencie przez europosłów PO bodajże Piterę i Wałęsę ! I było to stosunkowo niedawno. Za aktualnej władzy zaczęło się lobbowanie na rzecz tej drogi.

, Gość:

O zabezpieczeniu finansowania S-19 (całej na terenie Polski) w latach 2007-2014 mówił publicznie na spotkaniu opłatkowym PiS w Filharmonii w 2018 roku minister Jerzy Kwieciński. Czyżby kłamał?

, Gość:

To jak to jest do cholery, drugi raz wpisali ją na tą samą listę TENT ? Jeśli tak to ta droga powinna powstać w ekspresowym tempie, przynajmniej dwa razy szybciej niż zwyczajnie dla tego rodzaju drogi i skomplikowania budowy. Wygląda na to, że w roku 2007 być może zaczęto lobbować na jej rzecz, później za innej władzy zaprzestano tego lub czyniono wprost przeciwnie w wyniku czego być może usunięto tę drogę z TENT. Albo politycy trochę a wcześnie zaczęli gadać o zapewnieniu finansowania albo ktoś źle pamięta treść wypowiedzi, która być może była ogólnikowa i była o konieczności zapewnienia finansowania, a nie jego zapewnieniu. Chociaż jak było naprawdę to już pewnie nikt nie udowodni, bo niby jak ?

, Gość:

Pirniądze były wpisane w finansowanie z budżetu unijnego 2007-2013, bo zadbali o to minister G. Gęsicka i jej zastępca J. Kwieciński(można to sprawdzić) a z sieci TENT od Rzeszowa do Barwinka wykreślono w 2013 roku.

Czyli wygląda na to, że faktycznie wpierw lobbowano, a później wręcz przeciwnie, a teraz znowu odwrotnie i środki mają być zapewnione. Nie ma to jak zmiana władzy i robienie czegoś po złości lub na przekór !

zgłoś
G
Gość
, Gość:

Cała droga S-19 miała zagwarantowane finansowanie ze środków europejskich w latach 2007-2013. Droga S-19 od Rzeszowa do Barwinka wpisana juz wtedy była do sieci dróg podstawowych TENT. Poręba robi dużo szumu wokół swojej osoby i przywłaszcza sobie zasługi innych.

, Gość:

Proszę nie kłamać ! Ta droga była nawet blokowana na jej większości przebiegu w europarlamencie przez europosłów PO bodajże Piterę i Wałęsę ! I było to stosunkowo niedawno. Za aktualnej władzy zaczęło się lobbowanie na rzecz tej drogi.

, Gość:

O zabezpieczeniu finansowania S-19 (całej na terenie Polski) w latach 2007-2014 mówił publicznie na spotkaniu opłatkowym PiS w Filharmonii w 2018 roku minister Jerzy Kwieciński. Czyżby kłamał?

, Gość:

To jak to jest do cholery, drugi raz wpisali ją na tą samą listę TENT ? Jeśli tak to ta droga powinna powstać w ekspresowym tempie, przynajmniej dwa razy szybciej niż zwyczajnie dla tego rodzaju drogi i skomplikowania budowy. Wygląda na to, że w roku 2007 być może zaczęto lobbować na jej rzecz, później za innej władzy zaprzestano tego lub czyniono wprost przeciwnie w wyniku czego być może usunięto tę drogę z TENT. Albo politycy trochę a wcześnie zaczęli gadać o zapewnieniu finansowania albo ktoś źle pamięta treść wypowiedzi, która być może była ogólnikowa i była o konieczności zapewnienia finansowania, a nie jego zapewnieniu. Chociaż jak było naprawdę to już pewnie nikt nie udowodni, bo niby jak ?

Pirniądze były wpisane w finansowanie z budżetu unijnego 2007-2013, bo zadbali o to minister G. Gęsicka i jej zastępca J. Kwieciński(można to sprawdzić) a z sieci TENT od Rzeszowa do Barwinka wykreślono w 2013 roku.

zgłoś
G
Gość
, Gość:

Cała droga S-19 miała zagwarantowane finansowanie ze środków europejskich w latach 2007-2013. Droga S-19 od Rzeszowa do Barwinka wpisana juz wtedy była do sieci dróg podstawowych TENT. Poręba robi dużo szumu wokół swojej osoby i przywłaszcza sobie zasługi innych.

, Gość:

Proszę nie kłamać ! Ta droga była nawet blokowana na jej większości przebiegu w europarlamencie przez europosłów PO bodajże Piterę i Wałęsę ! I było to stosunkowo niedawno. Za aktualnej władzy zaczęło się lobbowanie na rzecz tej drogi.

, Gość:

O zabezpieczeniu finansowania S-19 (całej na terenie Polski) w latach 2007-2014 mówił publicznie na spotkaniu opłatkowym PiS w Filharmonii w 2018 roku minister Jerzy Kwieciński. Czyżby kłamał?

To jak to jest do cholery, drugi raz wpisali ją na tą samą listę TENT ? Jeśli tak to ta droga powinna powstać w ekspresowym tempie, przynajmniej dwa razy szybciej niż zwyczajnie dla tego rodzaju drogi i skomplikowania budowy. Wygląda na to, że w roku 2007 być może zaczęto lobbować na jej rzecz, później za innej władzy zaprzestano tego lub czyniono wprost przeciwnie w wyniku czego być może usunięto tę drogę z TENT. Albo politycy trochę a wcześnie zaczęli gadać o zapewnieniu finansowania albo ktoś źle pamięta treść wypowiedzi, która być może była ogólnikowa i była o konieczności zapewnienia finansowania, a nie jego zapewnieniu. Chociaż jak było naprawdę to już pewnie nikt nie udowodni, bo niby jak ?

zgłoś
G
Gość
, Gość:

Cała droga S-19 miała zagwarantowane finansowanie ze środków europejskich w latach 2007-2013. Droga S-19 od Rzeszowa do Barwinka wpisana juz wtedy była do sieci dróg podstawowych TENT. Poręba robi dużo szumu wokół swojej osoby i przywłaszcza sobie zasługi innych.

, Gość:

Proszę nie kłamać ! Ta droga była nawet blokowana na jej większości przebiegu w europarlamencie przez europosłów PO bodajże Piterę i Wałęsę ! I było to stosunkowo niedawno. Za aktualnej władzy zaczęło się lobbowanie na rzecz tej drogi.

O zabezpieczeniu finansowania S-19 (całej na terenie Polski) w latach 2007-2014 mówił publicznie na spotkaniu opłatkowym PiS w Filharmonii w 2018 roku minister Jerzy Kwieciński. Czyżby kłamał?

zgłoś
G
Gość
, Gość:

Cała droga S-19 miała zagwarantowane finansowanie ze środków europejskich w latach 2007-2013. Droga S-19 od Rzeszowa do Barwinka wpisana juz wtedy była do sieci dróg podstawowych TENT. Poręba robi dużo szumu wokół swojej osoby i przywłaszcza sobie zasługi innych.

Proszę nie kłamać ! Ta droga była nawet blokowana na jej większości przebiegu w europarlamencie przez europosłów PO bodajże Piterę i Wałęsę ! I było to stosunkowo niedawno. Za aktualnej władzy zaczęło się lobbowanie na rzecz tej drogi.

zgłoś
G
Gość

Cała droga S-19 miała zagwarantowane finansowanie ze środków europejskich w latach 2007-2013. Droga S-19 od Rzeszowa do Barwinka wpisana juz wtedy była do sieci dróg podstawowych TENT. Poręba robi dużo szumu wokół swojej osoby i przywłaszcza sobie zasługi innych.

zgłoś
G
Gość

Dziennikarz powinien dbać o słownictwo - 'kasa'

zgłoś
Z
Zibi

Według wypowiedzi kontrkandydata posła Poręby , Grzegorza Brauna pan Poręba to zdrajca interesów Polski i Podkarpacia negocjujący z Izraelskim Mosadem sprzedaż Polski i interesów naszego społeczeństwa .Nie głosujemy na pana Porębę jeśli oficjalnie tego nie zaprzeczy.

zgłoś
a
ad
, edi:

O tym że ta droga miała powstać i że jest ważna strategicznie wiadomo było wiele lat wcześniej. Wydaje mi się że unia od zawsze wypowiadała się pozytywnie w kwestii budowy tej drogi a raczej korytarza łączącego kilka państw i środki na jej powstanie były zabezpieczone. Nie ma tu nic odkrywczego. Pytanie tylko czy ta autostrada:

A. Będzie porządnie wykonana

B. Jej budowa nie będzie najdroższa w całej europie

C. Będzie miała więcej niż 2 pasy ruchu (A4 z dwoma pasami nie powinna nazywać się autostradą)

To raczej nie będzie autostrada tylko droga ekspresowa.

zgłoś
e
edi

O tym że ta droga miała powstać i że jest ważna strategicznie wiadomo było wiele lat wcześniej. Wydaje mi się że unia od zawsze wypowiadała się pozytywnie w kwestii budowy tej drogi a raczej korytarza łączącego kilka państw i środki na jej powstanie były zabezpieczone. Nie ma tu nic odkrywczego. Pytanie tylko czy ta autostrada:

A. Będzie porządnie wykonana

B. Jej budowa nie będzie najdroższa w całej europie

C. Będzie miała więcej niż 2 pasy ruchu (A4 z dwoma pasami nie powinna nazywać się autostradą)

zgłoś
h
hasler

Zaraz po tym jak PISoBOLSZEWIA wykona orzeczenia TSUE i parę innych wymogów demokratycznego państwa he he.

zgłoś
G
Gość

Kasa jaka pancerna czy fiskalna?

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3