W diecie sercowców nie może zabraknąć kwasów omega 3

Ewa Kurzyńska
Zdrowy styl życia to gwarancja zdrowia i dobrej kondycji w starszym wieku.
Zdrowy styl życia to gwarancja zdrowia i dobrej kondycji w starszym wieku. ARCHIWUM
Choroby układu krążenia są przyczyną blisko połowy przedwczesnych zgonów. Przyczyna problemów ze zdrowiem leży przede wszystkim w niezdrowym stylu życia. Szkodzi nam palenie papierosów, zła dieta i brak ruchu.

Choroby układu krążenia są ze sobą powiązane. Nadciśnienie krwi nasila zmiany miażdżycowe w tętnicach. Z kolei miażdżyca, zwężając i usztywniając naczynia krwionośne, powoduje wzrost ciśnienia. Oba schorzenia prowadzą do zawału serca.

Ryzyko zachorowania możemy na szczęście skutecznie zmniejszyć. Przede wszystkim, na dobre żegnając się z papierosami. Wypalanie paczki dziennie aż czterokrotnie zwiększa ryzyko wystąpienia zawału serca u czterdziestolatka!

Aktywność fizyczna i umiejętne radzenie sobie ze stresem to jednak nie wszystko. W profilaktyce chorób serca ważną rolę odgrywa także dobrze zbilansowana dieta, bogata w kwasy omega 3 - EPA i DHA. Występują one m. in. w rybach morskich.

Kwasy omega 3 można przyjmować także w postaci łatwo przyswajalnych suplementów diety np. Novocardia. Oprócz oleju z łososia, preparat zawiera także kwas foliowy, witaminy B6, B12, E oraz wyciąg z czosnku.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie