Laboratoria Przyszłości to rządowa inicjatywa finansowana z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.
- Daje ona szkołom podstawowym możliwość otrzymania pieniędzy na zakup nowoczesnego wyposażenia, niezbędnego do prowadzenia zajęć tematycznych z przedmiotów, które są ważne dla rozwoju i przyszłości zawodowej uczniów - tłumaczyła wojewoda
.

A to: nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka.
Małgorzata Rauch, podkarpacki kurator oświaty podkreślała, że w programie chodzi też o rozwój takich kompetencji u dzieci, jak współpraca, kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów czy znajomość nowych technologii. Wyliczała, że organy prowadzące szkoły mogą otrzymać do: 30 tys. zł - w przypadku szkół do 100 uczniów, 60tys. zł - w przypadku szkół od 101 do 200 uczniów, 70 tys. zł - w przypadku szkół od 201 do 234 uczniów oraz 300 zł na ucznia - w przypadku szkół od 235 uczniów.

Oznacza to, że wszystkie szkoły w Polsce otrzymają co najmniej 300 zł na ucznia. W sumie skorzysta ponad 3 mln dzieci z 15 tys. szkół. Na Podkarpaciu organy prowadzące szkoły złożyły już 937 wniosków na ponad 58 mln zł.
- Czekamy do końca listopada na wnioski z pozostałych 20 szkół - mówiła kurator.
Katalog wyposażenia, o jakie mogą się starać szkoły liczy aż 175 pozycji. Drukarki 3D z akcesoriami (w tym m.in. z aplikacjami, slicerami, ploterami), mikrokontrolery z sensorami, wzmacniaczami, płytkami prototypowymi i innymi akcesoriami, sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji swoich osiągnięć (kamery, oświetlenie, mikrofony), stacje lutownicze (do mikrokontrolerów) - to podstawowe elementy, które od 1 września 2022 r. muszą znaleźć się w każdej podstawówce, nawet jeśli nie zgłosiła się do programu Laboratoria Przyszłości.
iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?