W lubaczowskiej konkatedrze wprowadzą relikwie ks. Jerzego Popiełuszki

Hubert Lewkowicz
Uroczystość w Lubaczowie odbędzie się w 32. rocznicę męczeńskiej śmierci ks. Jerzego Popiełuszki.
Uroczystość w Lubaczowie odbędzie się w 32. rocznicę męczeńskiej śmierci ks. Jerzego Popiełuszki. Wojciech Wojtkielewicz/Polska Press
Dzisiaj, podczas wieczornej mszy św. odbędzie się uroczyste wprowadzenie relikwii bł. ks. Jerzego Popiełuszki do konkatedry lubaczowskiej.

Uroczystość odbędzie się w 32. rocznicę męczeńskiej śmierci ks. Jerzego Popiełuszki. O godz. 17.30 rozpocznie się w konkatedrze lubaczowskiej nabożeństwo różańcowe, które zostanie odprawione w intencji ojczyzny i ludzi pracy. Mszy św. o godz. 18. będzie przewodniczył bp Mariusz Leszczyński, pomocniczy biskup diecezji zamojsko-lubaczowskiej.

Po mszy nastąpi przeniesienie relikwii bł. ks. Jerzego Popiełuszki do sanktuarium, potem zostaną umieszczone w relikwiarium obok ołtarza Matki Bożej Lubaczowskiej.

Uroczystość zakończy o godz. 19.30 wykład dr. Mariusza Krzysztofińskiego z oddziału IPN w Rzeszowie, który będzie mówił o relacjach bł. ks. Jerzego Popiełuszki z arcybiskupem Ignacym Tokarczukiem, nieżyjącym byłym ordynariuszem przemyskim.

Lubaczowska konkatedra przygotowuje się też do obchodów pięćdziesięciolecia uroczystości milenijnych, które odbyły się w tej świątyni 22 i 23 października 1966 roku. Wzięli ich wówczas udział prymas Polski kard. Stefan Wyszyński i arcybiskup krakowski Karol Wojtyła. Obchody półwiecza tego wydarzenia zaplanowano na niedzielę. Szczegóły można znaleźć na stronie internetowej konkatedry.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 20.10.2016 o 15:10, robol bez dopłat z Uni napisał:

   To wiem. Tylko skąd ta postać?  Żył w czasach Chrystusa?  w Galilei ? 

 

Podobnie jak Ty i wszyscy współcześnie żyjący ludzie, Chrystusa znał z opowiadań innych. Uwierzył w przekaz, został księdzem,wygłaszał kazania, które się władzom nie podobały,więc go utopili w Wiśle. Po śmierci,uznano go za męczennika i zanim pochowano w grobie,poćwiartowano trochę ciała na relikwie i teraz są one rozwożone po kościołach,by się wierni modlili o ich wstawiennictwo do Boga w różnych sprawach. Lud jest pod wrażeniem możliwości szczątków kandydata na świętego i żarliwie się modli, prosząc o oczekiwane przez siebie dary. Najczęściej o zdrowie,powodzenie w szkole,zysk w interesach. Najrzadziej o sprawniejszy rozum.

 

r
robol bez dopłat z Uni
W dniu 20.10.2016 o 09:30, robol bez dopłat z Uni napisał:

Kto to jest ten Popiełuszko ? Bo nie wiem.

 

Kandydat na świętego. Jego relikwie już słyną cudami.
 

 


To wiem. Tylko skąd ta postać?  Żył w czasach Chrystusa?  w Galilei ?

G
Gość
W dniu 20.10.2016 o 12:51, tercjan napisał:

Najwiekszy "CUD" to zwiekszona ogromnie ilosc pieniedzy jakie sa zbierane w koszykach od otumanionego ludu.

To prawda,czyli relikwie działają i pobudzają szczodrość wiernych.

t
tercjan
W dniu 20.10.2016 o 12:35, Gość napisał:

Kandydat na świętego. Jego relikwie już słyną cudami. 

Najwiekszy "CUD" to zwiekszona ogromnie ilosc pieniedzy jakie sa zbierane w koszykach od otumanionego ludu.

G
Gość
W dniu 20.10.2016 o 09:30, robol bez dopłat z Uni napisał:

Kto to jest ten Popiełuszko ? Bo nie wiem.

 

Kandydat na świętego. Jego relikwie już słyną cudami.
 

r
robol bez dopłat z Uni

Kto to jest ten Popiełuszko ? Bo nie wiem.

k
katolik z fary
W dniu 19.10.2016 o 19:29, Brzeszczot napisał:

Bluźnisz zagubiony człowieku, albo nie wiesz co czynisz. Tak nie mówi i nie pisze prawdziwy katolik z fary. Tak mówi i pisze komunistyczny pomiot lub esbecki prowokator. Upadnij na twarz i proś o przebaczenie, a być może będzie ci wybaczone.

Papiez Franciszek dobrze wiedzial co mowi gdy wolal o przestrzeganie 10 Przykazan Bozych przez KLER !

Jestes do tego PODLE BYDLE ktore nie szanuje swoich przelozonych w Kosciele Katolickim.

O sumieniu nie racze nawet wspominac.

B
Brzeszczot
W dniu 19.10.2016 o 15:17, katolik z fary napisał:

Będzie wiec to kolejny CIELEC. Miejsce gdzie będzie dochodzić do grzechu ciężkiego poprzez oddawanie czci cielcowi a nie BOGU!

Bluźnisz zagubiony człowieku, albo nie wiesz co czynisz. Tak nie mówi i nie pisze prawdziwy katolik z fary. Tak mówi i pisze komunistyczny pomiot lub esbecki prowokator. Upadnij na twarz i proś o przebaczenie, a być może będzie ci wybaczone.

z
ziemowit
W dniu 19.10.2016 o 16:23, road brense napisał:

O, masz rację, wiara dzieci jest pozbawiona wątpliwości, trwała i mocno zakorzeniona w świadomości.  

Uprzejmość za uprzejmość, czyli masz rację i światły umysł.

r
road brense
W dniu 19.10.2016 o 15:06, ziemowit napisał:

Poruszasz ważny problem,który zapewne przemyślałeś. Objawień doznają ludzie /często dzieci/ prości dlatego,że są najmniej zepsuci przez cywilizację. Ich wiara jest czysta,pozbawiona wątpliwości,trwała i mocno zakorzeniona w świadomości. Tacy właśnie ludzie są zawsze gotowi na wszelkie poświęcenia i obronę wyznawanych wartości.Naukowcy coraz śmielej podważają nauczanie Kościoła,za co po śmierci będą osadzeni w kazamatach szatana.Relikwie księdza w Lubaczowie będą miejscem pielgrzymek ludu bożego.

O, masz rację, wiara dzieci jest pozbawiona wątpliwości, trwała i mocno zakorzeniona w świadomości. 

 

Wiara dzieci jest tym, co wpoją im rodzice i otoczenie, a dzieci przyjmują to bezkrytycznie, gdyż nie są w stanie tego zrozumieć i dyskutować. To się nazywa indoktrynacja.

 

Zapytaj jakieś małe dziecko, czy wierzy we wróżki, smoki, świętego mikołaja (czy cokolwiek, o czym opowiadają dziecku rodzice przed zaśnięciem). Pewnie większość dzieci powie że nawet widziały te stworki.

 

Czy 6 latek idący do komunii wierzy że przyjmuje ciało Jezusa, wie po co to robi? Czy raczej godzi się na to i jest uczony co odpowiadać (na ocenę) bo na końcu tej katorgi i stresu będzie góra prezentów?

 

Powiedz dziecku że nie dostanie prezentów, a później zapytaj czy chce do komunii?

 

Z wiekiem, okazuje się, że wróżek, skrzatów, smoków, i św, mikołaja nie ma, ale jezus jest, bo jak ktoś w to wątpi, to czego go PIEKŁO! (za niewierzenie we wróżki nie ma kary...)

z
ziemowit
W dniu 19.10.2016 o 15:17, katolik z fary napisał:

Bedzie wiec to kolejny CIELEC.Miejsce gdzie bedzie dochodzic do grzechu ciezkiego poprzez oddawanie czci cielcowi a nie BOGU !

Żaden cielec ale cząstka zamordowanego kapłana ogłoszonego błogosławionym. Czyli takim,który ma dostęp do ucha Pana i może się wstawiać za człowiekiem w potrzebie.

Lud boży pragnie mieć w pobliżu swojego miejsca zamieszkania widzialne dowody od świętych,którzy czuwają nad ich losem. Znaczenie lubaczowskiej świątyni wzrośnie a wiara zyska wielu nowych nawróconych synów i córek.

Adoracja i uwielbienie relikwii świętych nie jest grzechem ale dowodem na siłę wiary ludu odkupionego.

k
katolik z fary
W dniu 19.10.2016 o 15:06, ziemowit napisał:

Poruszasz ważny problem,który zapewne przemyślałeś. Objawień doznają ludzie /często dzieci/ prości dlatego,że są najmniej zepsuci przez cywilizację. Ich wiara jest czysta,pozbawiona wątpliwości,trwała i mocno zakorzeniona w świadomości. Tacy właśnie ludzie są zawsze gotowi na wszelkie poświęcenia i obronę wyznawanych wartości.Naukowcy coraz śmielej podważają nauczanie Kościoła,za co po śmierci będą osadzeni w kazamatach szatana.Relikwie księdza w Lubaczowie będą miejscem pielgrzymek ludu bożego.

Bedzie wiec to kolejny CIELEC.

Miejsce gdzie bedzie dochodzic do grzechu ciezkiego poprzez oddawanie czci cielcowi a nie BOGU !

z
ziemowit
W dniu 19.10.2016 o 13:49, Gość napisał:

Dlaczego "objawienia" trafiają się ludziom prostym i niewykształconym? Bo nie potrafią oni zinterpretować tego co widzą. Jeżeli nie wiedzą co, skąd i jak to krzyczą że cud. Na większość tych objawień i cudów naukowcy mają wytłumaczenia poparte badaniami (uznanymi za wiarygodne).Odpowiedzi, których jeszcze nie ma, pojawią się pewnie za lat kilka/kilkanaście. A na deser:Oto jak wyglądają youtube.com/watch?v=YxobYlQ_rm4 Interpretacja dowolna, z zależności do czego ten cud ma być użyty.

Poruszasz ważny problem,który zapewne przemyślałeś. Objawień doznają ludzie /często dzieci/ prości dlatego,że są najmniej zepsuci przez cywilizację. Ich wiara jest czysta,pozbawiona wątpliwości,trwała i mocno zakorzeniona w świadomości. Tacy właśnie ludzie są zawsze gotowi na wszelkie poświęcenia i obronę wyznawanych wartości.

Naukowcy coraz śmielej podważają nauczanie Kościoła,za co po śmierci będą osadzeni w kazamatach szatana.

Relikwie księdza w Lubaczowie będą miejscem pielgrzymek ludu bożego.

g
gimnazjalny młodzieniec
W dniu 19.10.2016 o 14:58, katolik z fary napisał:

A dlaczego nie jesteś w szkole gimnazjalny młodzieńcze o niewyparzonym języku? Czyżby nauczycielka umarła, czy szkoła zawaliła się.

Czekamy na katechete.

Leniwy i się spaźnia na lekcje.

k
katolik z fary
W dniu 19.10.2016 o 14:48, redakcja napisał:

BRZESZCZOT spadaj w SZAMBO!znamy cie gnido

A dlaczego nie jesteś w szkole gimnazjalny młodzieńcze o niewyparzonym języku? Czyżby nauczycielka umarła, czy szkoła zawaliła się.

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie