W marcu Dolinę Lotniczą odwiedzą japońscy biznesmeni

Alina Bosak
Podkarpacka Dolina Lotniczą zainteresowali się Japończycy. Fot. Wojciech Zatwarnicki.
Podkarpacka Dolina Lotniczą zainteresowali się Japończycy. Fot. Wojciech Zatwarnicki.
- Z misją gospodarcza przyjadą głównie przedstawiciele japońskich firm lotniczych – poinformował Strefę Biznesu Marek Bujny, wiceprezes Doliny Lotniczej i współwłaściciel Ultratechu. To dobra wiadomość. Japończycy zaczynają produkować własne samoloty, więc oferta firm działających na Podkarpaciu może ich zainteresować.

To już druga wizyta japońskich biznesmenów na Podkarpaciu. Po raz pierwszy byli z wizytą na parę miesięcy temu. Przyjechało wtedy około 20 przedsiębiorców japońskich z różnych branż.

Pojawili się w regionie poprzez działalność Doliny Lotniczej, ale również biura Jetro – pararządowej organizacji japońskiej, która w 54 krajach na świecie ma swoje placówki (polska siedziba znajduje się w Warszawie).

- Zajmują się aktywnym wspieraniem biznesu japońskiego – mówi M. Bujny. - Przygotowują opracowania, organizują spotkania, konferencje w różnych branżach, monitorują rynek. Zainteresowała ich też Dolina Lotnicza.

 

Coś z tego będzie

Najpierw z wizytą przyjechał dyrektor warszawskiego Jetro. Efektem tej wizyty była późniejsza misja gospodarcza. Teraz jest kolejny etap. Na Podkarpacie przyjeżdżają biznesmeni już konkretnie z branży lotniczej.

- Nie oczekiwałbym jakichś błyskawicznych inwestycji i kontraktów, bo Japończycy długo się przyglądają – zastrzega M. Bujny. - Ale coś z tego będzie.

Japończycy mają dobre doświadczenia z Polską, bo są tu ich fabryki z branży elektroniki, które cały czas się rozwijają. Sam przemysł lotniczy w Japonii jest bardzo dobrze rozwinięty. Nieźle sobie radzą w zakresie kooperacji z firmami zachodnimi, a teraz zaczynają robić swoje samoloty. Ich pasażerski Mistubishi Regional Jet – na 70-90 pasażerów jest tej klasy co brazylijskie embraery, używane przez LOT. Ten projekt ostro już rozwinęli.

 

WSK już dla nich produkuje

- Co ciekawe, w produkcji silników do tych samolotów będzie aktywnie uczestniczyć WSK – zauważą M. Bujny. - To nowe silniki Pratta, można powiedzieć rewolucyjne. Mitschubischi na 20 pierwszych już złożyło zamówienie.

Drugi, wchodzący na rynek samolot to HondaJet – mały, lekki odrzutowiec klasy biznes. Mieszczący do 5 pasażerów i 2 osób załogi samolot jest konkurentem Mustanga Cessny. Tu silniki robi sama Honda, znana z motocykli, samochodów osobowych i wyścigowych, teraz weszła w produkcję ultralekkiego odrzutowca.

Podkarpacka Dolina Lotniczą zainteresowali się Japończycy. Fot. Wojciech Zatwarnicki.

 

Kiedy dostaniesz pieniądze za rozliczenie PIT? To zależy od Ciebie.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3