Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W marcu Dolinę Lotniczą odwiedzą japońscy biznesmeni

Alina Bosak
Podkarpacka Dolina Lotniczą zainteresowali się Japończycy. Fot. Wojciech Zatwarnicki.
Podkarpacka Dolina Lotniczą zainteresowali się Japończycy. Fot. Wojciech Zatwarnicki.
- Z misją gospodarcza przyjadą głównie przedstawiciele japońskich firm lotniczych – poinformował Strefę Biznesu Marek Bujny, wiceprezes Doliny Lotniczej i współwłaściciel Ultratechu. To dobra wiadomość. Japończycy zaczynają produkować własne samoloty, więc oferta firm działających na Podkarpaciu może ich zainteresować.

To już druga wizyta japońskich biznesmenów na Podkarpaciu. Po raz pierwszy byli z wizytą na parę miesięcy temu. Przyjechało wtedy około 20 przedsiębiorców japońskich z różnych branż.

Pojawili się w regionie poprzez działalność Doliny Lotniczej, ale również biura Jetro – pararządowej organizacji japońskiej, która w 54 krajach na świecie ma swoje placówki (polska siedziba znajduje się w Warszawie).

- Zajmują się aktywnym wspieraniem biznesu japońskiego – mówi M. Bujny. - Przygotowują opracowania, organizują spotkania, konferencje w różnych branżach, monitorują rynek. Zainteresowała ich też Dolina Lotnicza.

 

Coś z tego będzie

Najpierw z wizytą przyjechał dyrektor warszawskiego Jetro. Efektem tej wizyty była późniejsza misja gospodarcza. Teraz jest kolejny etap. Na Podkarpacie przyjeżdżają biznesmeni już konkretnie z branży lotniczej.

- Nie oczekiwałbym jakichś błyskawicznych inwestycji i kontraktów, bo Japończycy długo się przyglądają – zastrzega M. Bujny. - Ale coś z tego będzie.

Japończycy mają dobre doświadczenia z Polską, bo są tu ich fabryki z branży elektroniki, które cały czas się rozwijają. Sam przemysł lotniczy w Japonii jest bardzo dobrze rozwinięty. Nieźle sobie radzą w zakresie kooperacji z firmami zachodnimi, a teraz zaczynają robić swoje samoloty. Ich pasażerski Mistubishi Regional Jet – na 70-90 pasażerów jest tej klasy co brazylijskie embraery, używane przez LOT. Ten projekt ostro już rozwinęli.

 

WSK już dla nich produkuje

- Co ciekawe, w produkcji silników do tych samolotów będzie aktywnie uczestniczyć WSK – zauważą M. Bujny. - To nowe silniki Pratta, można powiedzieć rewolucyjne. Mitschubischi na 20 pierwszych już złożyło zamówienie.

Drugi, wchodzący na rynek samolot to HondaJet – mały, lekki odrzutowiec klasy biznes. Mieszczący do 5 pasażerów i 2 osób załogi samolot jest konkurentem Mustanga Cessny. Tu silniki robi sama Honda, znana z motocykli, samochodów osobowych i wyścigowych, teraz weszła w produkcję ultralekkiego odrzutowca.

Podkarpacka Dolina Lotniczą zainteresowali się Japończycy. Fot. Wojciech Zatwarnicki.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24