NOWINY24
    TO CZYTAJĄ INNI

    Popularne na portalu

    Rozwiń
    NOWINY24
    Zwiń

    Popularne na portalu

    • Przestępcy seksualni z Podkarpacia. Zdjęcia gwałcicieli i pedofilów z rejestru MS
    • Wypadek na moście w Przemyślu. Samochód prawie spadł do rzeki Wiar
    • W Rzeszowie trwa przedświąteczna spowiedź [DATY, GODZINY]

    W marcu pociąg "Hetman" pojedzie przez Mielec

    W marcu pociąg "Hetman" pojedzie przez Mielec

    Joanna Tarnowska

    Nowiny

    Aktualizacja:

    Nowiny

    Od roku po torach kolejowych w Mielcu jeżdżą już tylko pociągi towarowe. Od marca 2011 roku ma powrócić pociąg dalekobieżny "Hetman”

    Od roku po torach kolejowych w Mielcu jeżdżą już tylko pociągi towarowe. Od marca 2011 roku ma powrócić pociąg dalekobieżny "Hetman” ©Joanna Tarnowska

    Od 1 marca 2011 roku ma powrócić pociąg dalekobieżny "Hetman" z Zamościa do Wrocławia przez Mielec.
    Od roku po torach kolejowych w Mielcu jeżdżą już tylko pociągi towarowe. Od marca 2011 roku ma powrócić pociąg dalekobieżny "Hetman”

    Od roku po torach kolejowych w Mielcu jeżdżą już tylko pociągi towarowe. Od marca 2011 roku ma powrócić pociąg dalekobieżny "Hetman” ©Joanna Tarnowska

    Na stronie Ministerstwa Infrastruktury czytamy, że połączenie kolejowe ma być przywrócone - W ramach prowadzonych negocjacji z PKP Intercity S.A. odnośnie zakresu oferty kolejowych połączeń międzywojewódzkich realizowanych pociągami pośpiesznymi (TLK) w 2011 roku, przewoźnik został zobowiązany do przywrócenia najpóźniej od dnia 1 marca 2011 roku połączenia na trasie Zamość - Stalowa Wola - Tarnobrzeg - Mielec - Dębica - Kraków (Wrocław) - czytamy w komunikacie.

    - Uruchomienie połączenia będzie możliwe dzięki oszczędnościom zaplanowanym na 2011 rok w zakresie oferty połączeń międzynarodowych w ruchu przygranicznym.

    Rok temu Urząd Marszałkowski zrezygnował z dotowania lini kolejowej Tarnobrzeg - Dębica przez Mielec.
    Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych też nie miał zamiaru dopłacać do linii, która z dnia na dzień stawała się co raz bardziej nierentowna. Oprócz "Hetmana" na tej trasie kursował również szynobus.

    Było to duże udogodnienie dla mieszkańców wsi położonych wzdłuż torów. Szynobus ciągle się psuł, na czas jego naprawy pasażerowie musieli pocieszać się busami. Tory, co raz bardziej niszczały. Pociąg z Mielca do Dębicy osiągał zawrotną prędkość 20 km/h.

    Czytaj treści premium w Nowinach24 Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (8)

    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (8) forum.nowiny24.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo