W Medyce prześwietlą skanerem wagony na wylot

Dariusz Delmanowicz
Stanowisko do kontroli pociągów towarowych znajduje się 150 metrów od granicy. Urządzeniem można rewidować składy wjeżdżające do Polski, ale również opuszczające jej teren.
Stanowisko do kontroli pociągów towarowych znajduje się 150 metrów od granicy. Urządzeniem można rewidować składy wjeżdżające do Polski, ale również opuszczające jej teren. Dariusz Delmanowicz
Pierwszy w Polsce i jedyny taki w Europie skaner do rewidowania składów towarowych zacznie działać na kolejowym polsko-ukraińskim przejściu granicznym w Medyce.

Wybudowane kosztem ponad 20 milionów złotych stanowisko kontrolerskie usytuowano około 150 metrów od pasa granicznego. Jego serce to znajdujący się przy torowisku akcelerator o mocy 9/6 MeV.

- Dysponuje podwójną energią: większą i mniejszą wiązką promieniowania - tłumaczy Witold Tymczyszyn z Izby Celnej w Przemyślu. - W całej Europie nie ma mocniejszego urządzenia. Dzięki niemu można szczegółowo spenetrować sypkie, a także lite materiały transportowane drogą kolejową, np. węgiel, cegły, rudę, drewno, aby sprawdzić, czy przewożony towar jest zgody z deklarowanym.

Skaner typu Eagle R90 celnicy będą wykorzystywać wyłącznie do rewidowania składów towarowych z pominięciem lokomotyw i wagonów z ludźmi.

- W tym celu zastosowano szereg zabezpieczeń, m.in. system komputerowy automatycznie pomijający lokomotywę - dodaje Tymczyszyn. - Ponadto w trosce o bezpieczeństwo zainstalowano kamery umożliwiające podgląd każdego miejsca w strefie działania urządzenia oraz wielotonowe syreny alarmowe działające przed włączeniem promieniowania X.

Aparaturę wyprodukowano zgodnie z normami jakościowymi obowiązującymi w USA, Europie i Azji. Już po zainstalowaniu przeszła szereg testów, które były podstawą wydania zgody na eksploatację.

Celnicy nie mają wątpliwości: nowoczesny skaner ułatwi im walkę z nasilającym się przemytem - głównie papierosów szmuglowanych z Ukrainy do Polski. Dotychczas mogli polegać wyłącznie na własnym nosie. Praktycznie nie mieli możliwości, aby dokładnie zrewidować cały skład.

- Teraz jest to możliwe - zapewnia Tymczyszyn. - Skaner daje wysokiej jakości obraz analizowany na 3 stanowiskach, gdzie wprawne oko operatorów wychwyci nawet najprzemyślniej zrobioną skrytkę.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
SG
W dniu 30.06.2014 o 22:30, dla czego? dla kogo? napisał:

Skanują te które chcą a nie muszą!     Dlaczego celnicy będąc na służbie ciągle i nadal mają swoje prywatne telefony komórkowe przy sobie? Kiedy nie zadzwonie to kilku odbiera i się pyta na który pas wjadę? A wjadę na pas ZIELONY, czyli nic do oclenia! Dlaczego dyrekcja nie ukruci tzw przemytu kontrolowanego przez granicę z Unią Europiejską? Na tym pasie wjeżdza niesamowita masa papierosów, alkoholu, materiałów zabronionych typu bursztyn, metale, obrazy, ikony, tabletki itp. Dlaczego do tej pory nie zastosowano kontroli osobistej osób pęłniących służbę?DLACZEGO TO SIĘ DALEJ DZIEJE?

Masz Pan rację Panie Szanowny.

Bo jest nadal 'burdel' ci co brali to dalej biorą i jeżdżą frajerzy w czapeczkach furami x5 ( z pensji ? )

i nikt im nic nie zrobi i nie rozliczy !

Na układy nie ma rady.

d
dla czego? dla kogo?

Skanują te które chcą a nie muszą!

 

 

 

 

 

Dlaczego celnicy będąc na służbie ciągle i nadal mają swoje prywatne telefony komórkowe przy sobie? Kiedy nie zadzwonie to kilku odbiera i się pyta na który pas wjadę? A wjadę na pas ZIELONY, czyli nic do oclenia! Dlaczego dyrekcja nie ukruci tzw przemytu kontrolowanego przez granicę z Unią Europiejską? Na tym pasie wjeżdza niesamowita masa papierosów, alkoholu, materiałów zabronionych typu bursztyn, metale, obrazy, ikony, tabletki itp. Dlaczego do tej pory nie zastosowano kontroli osobistej osób pęłniących służbę?DLACZEGO TO SIĘ DALEJ DZIEJE?

M
Medyczanka

Wszystko pięknie, ale niestety przynajmniej raz (około rok temu) zdarzył się przypadek zbyt wczesnego włączenia urządzenia i prześwietlenia wagonu z ludźmi. Zgłoszenie tego skutkowało sugerowaniem kłamstwa, a pracownicy boją się zwolnień.

g
gość

ważne, że sprzęt jest sprawny i działa jak należy. testowany był w korczowej - na celnikach

s
stolce kabana

JUŻ CI SIĘ CIUĆMAK SKOŃCZĄ CYGARY Z RUDY

J
Jozin
Uważam że dochodzi do CELOWEGO naświetlania ludzi, co jest niezgodne z prawem atomowym !!!!! Jeżeli wagon jest prześwietlany to dochodzi do napromieniowania osób które się tam znajdują. Sytuacja podobna jest w pracowniach rtg, gdzie MUSZĄ być stosowane fartuchy ołowiowe !!!! Dlaczego na przejąciach nikt nie dba o pasażerów i wagony są prześwietlane z ludźmi, kto odpowie jeżeli jakiś pasażer dostanie choroby popromiennej ???? A tam dawka musi być duża, ponieważ żeby wagon cały prześwietlić trzeba dużej dawki !!!!!! CZY AGENCJA ATOMISTYKI SIĘ TYM NIE ZAJMIE, A GDZIE DOZYMETRIA DLA PRACOWNIKÓW ?????

CO POWIEDZĄ PO ZNAJMOŚCI ŻE TO NEISZKODLIWE PROMIENIOWANIE ???? KAŻDE JEST SZKODLIWE

Gorzej będzie jak Ci mózg prześwietlą i okaże się, że jest tam piekielna głębia Co wtedy Na allegro go nie znajdziesz znawco od siedmiu boleści.
R
Rumburak

Umiłowani Siostry i Bracia!
Nie macie w tym zapyziałym Ciemnogrodzie ważniejszych problemów?

A
Andrzej

Uważam że dochodzi do CELOWEGO naświetlania ludzi, co jest niezgodne z prawem atomowym !!!!! Jeżeli wagon jest prześwietlany to dochodzi do napromieniowania osób które się tam znajdują. Sytuacja podobna jest w pracowniach rtg, gdzie MUSZĄ być stosowane fartuchy ołowiowe !!!! Dlaczego na przejąciach nikt nie dba o pasażerów i wagony są prześwietlane z ludźmi, kto odpowie jeżeli jakiś pasażer dostanie choroby popromiennej ???? A tam dawka musi być duża, ponieważ żeby wagon cały prześwietlić trzeba dużej dawki !!!!!! CZY AGENCJA ATOMISTYKI SIĘ TYM NIE ZAJMIE, A GDZIE DOZYMETRIA DLA PRACOWNIKÓW ?????

CO POWIEDZĄ PO ZNAJMOŚCI ŻE TO NEISZKODLIWE PROMIENIOWANIE ???? KAŻDE JEST SZKODLIWE !!!!!

w
wioskowy mądraliński

Skaner – urządzenie służące do przebiegowego odczytywania: obrazu, kodu paskowego lub magnetycznego, fal radiowych itp. do formy elektronicznej (najczęściej cyfrowej). Skaner przeszukuje kolejne pasma informacji odczytując je lub rejestrując. Nie jest to więc zwykły czytnik, a czytnik krokowy (np. skaner obrazu nie rejestruje całego obrazu w jednej chwili jak aparat fotograficzny, a zamiast tego rejestruje kolejne linie obrazu - dlatego głowica czytająca skanera przesuwa się lub skanowane medium pod nią). Nazwa skanera jako czytnika przebiegowego, często przenoszona jest na czytniki nieprzebiegowe (np. elektroniczne).
Skaner optyczny w komputerach to peryferyjne urządzenie wejściowe umożliwiające przetworzenie statycznego obrazu rzeczywistego obiektu (np. kartka papieru, powierzchnia ziemi, siatkówka ludzkiego oka) do postaci cyfrowej, w celu dalszej obróbki komputerowej. Skanery optyczne stosuje się w celu przygotowania do obróbki graficznej obrazu ( DTP ), rozpoznawania pisma, w systemach zabezpieczeń i kontroli dostępu, archiwizacji dokumentów i zbiorów starodruków, badaniach naukowych, medycznych itd.
Skanery optyczne kodów kreskowych są powszechnie stosowane w szeroko pojętej logistyce do szybkiego i automatycznego odczytywania informacji produktach. Najczęściej spotykane są w kasach sklepowych, magazynach części zamiennych a także w kasach pocztowych (odczytywanie informacji z rachunków) czy w bibliotekach (identyfikacja książek i klientów).
Ręczny skaner kodów kreskowych
Rodzaje skanerów:
skaner ręczny
skaner płaski
skaner bębnowy
skaner do slajdów
skaner do filmów fotograficznych
skaner kodów kreskowych
Skaner 3D (przestrzenny)
skaner kwadratowy
skaner lustrzany
skaner pryzmatowy
skaner światłowodowy
Magnetyczne
Czytniki te posiadają głowice odczytujące informację zapisaną zwykle na pasku magnetycznym. W ten sposób są zapisane informacje np. na większości kart płatniczych.
Elektroniczne
Czytnik odczytuje informacje zapisane w obiekcie poprzez bezpośredni styk z układem w obiekcie. W ten sposób jest między innymi realizowana autoryzacja użytkownika komputera przy pomocy karty elektronicznej.
Radiowe
Czytnik drogą radiową (RFID) odczytuje informacje zapisane w obiekcie. Zwykle zasięg takiego czytnika wynosi kilka do kilkunastu centymetrów, choć popularne są także czytniki o zasięgu kilkudziesięciu centymetrów. Ze względu na wygodę użytkowania coraz częściej zastępują rozwiązania oparte na czytnikach magnetycznych np. w systemach kontroli dostępu.
Pojęcie skaner radiowy odnosi się również do szerokopasmowych odbiorników sygnałów radiowych, służących głównie do nasłuchu wszelkich informacji przesyłanych drogą radiową (zwłaszcza analogowego przekazu głosowego).

Jednak ten wasz "SKANER" to całkiem inne urządzenie:)))

g
gościu
Myślałem że skaner służy do "skanowania" a tu popatrzcie jaki rentgen?!

No nie kręć wiochy. Rentgen też przecież skanuje, toś nie wiedział o tym? Ni ma na disco jeszcze skanyrów??
t
trolololo

Na granicach zewnętrznych UE powinni prześwietlać wszystkie pojazdy chcące wjechać na terytorium UE!
Skończyłyby się kolejki tworzone przez przemytników i kombinatorów.

w
wioskowy mądraliński

Myślałem że skaner służy do "skanowania" a tu popatrzcie jaki rentgen?!

Dodaj ogłoszenie