Przed takim wyzwaniem stanęła także branża rekrutacyjna. Pomimo sytuacji jaka obecnie ma miejsce wiele firm nadal poszukuje pracowników. Na trudną sytuację związaną z procesem rekrutacyjnym szybko zareagowali sami pracodawcy.
Firmy mają do wyboru, albo zawieszać procesy rekrutacyjne w oczekiwaniu na moment, gdy będą mogły spotykać się z kandydatami lub zrobić tak, jak British American Tobacco i przemodelować procesy rekrutacyjne całkowicie zdając się na rozwiązania komunikacji zdalnej. - W British American Tobacco staramy się szybko odpowiadać na to, co dzieje się w naszym otoczeniu, a jednym z takich obszarów, w których odczuwa się wpływ braku możliwości spotkań, jest rekrutacja pracowników – mówi Bożena Soberka, Head of HR Poland & Baltics w BAT. - Jako firma mamy już kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu zdalnych procesów rekrutacyjnych np. w siłach sprzedaży i w sytuacjach, w których różne okoliczności wykluczają możliwość spotkania face to face. Teraz przenieśliśmy te doświadczenia na wszystkie stanowiska w firmie. Poszliśmy również o krok dalej, zaprojektowaliśmy specjalną formę tzw. assessment centre, czyli serii case studies, w czasie których kandydaci przedstawiają swój pomysł na rozwiązanie zadanego problemu biznesowego - dodaje.
British American Tobacco jest obecnie w trakcie przeprowadzania kampanii rekrutacyjnej obejmującej dwa programy rozwojowe dla młodych talentów. Można było rozciągnąć ten proces w czasie, ryzykując utratę najbardziej uzdolnionych kandydatów, albo zaprojektować rozwiązanie, które umożliwiłoby zmierzenie się z wyzwaniem, które spowodowała w tym zakresie walka z pandemią.
W BAT wybrano ten drugi scenariusz, ponieważ pozyskiwanie młodych talentów, które w przyszłości będą pełnić role menedżerskie jest, jak słyszymy w firmie, jednym z kluczowych i strategicznych projektów w obszarze zarządzania ludźmi.
- Jesteśmy w trakcie wspomnianych procesów rekrutacyjnych, złożyliśmy już kilka ofert i wiemy, że jeśli nowe rozwiązania są zaprojektowane z myślą o dopasowaniu do szans i ograniczeń wynikających z rekrutacji zdalnej, a nie stanowią jedynie kopii poprzedniego podejścia, dają świetne efekty. Już czekamy na dołączenie do naszej organizacji wyłonionych w ramach tych działań przyszłych pracowników – mówi Bożena Soberka odpowiadająca za politykę kadrową BAT w Polsce i krajach bałtyckich. Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji można znaleźć na stronie www.pracawbat.pl.