Decyzja o zwolnieniu szefa przemyskiego MZK zapadła tuż po posiedzeniu rady nadzorczej
MZK jest komunalną spółką miejską. Informacje te potwierdza Witold Wołczyk z Urzędu Miejskiego w Przemyślu.
- Pan Łukasz Dziągwa został odwołany ze stanowiska prezesa zarządu MZK z dniem 8 grudnia. Nastąpiło to wkrótce po posiedzeniu rady nadzorczej tej spółki. Jednym z punktów omawianych podczas potkania było przedstawienie przez prezesa sytuacji dotyczącej współpracy spółki MZK z miastem Przemyślem przy toczącym się postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego zakupu nowych autobusów, finansowanego z funduszy zewnętrznych. To właśnie obawa o przeciągające się postępowanie i rozstrzygnięcie tego zamówienia leżała u podstaw odwołania pana prezesa - tłumaczy Witold Wołczyk.
Zamówienie publiczne dotyczy głównie zakupu 12 nowych autobusów.
9 grudnia prezesem MZK w Przemyślu został sekretarz miasta Dariusz Łapa
Będzie nim do 31 stycznia przyszłego roku. Do tego czasu ma być wybrany nowy szef miejskiego przewoźnika, na razie nie wiadomo, w jakim trybie.
- Podczas wykonywania obowiązków prezesa zarządu MZK pan Łapa będzie przebywać na urlopie wypoczynkowym w Urzędzie Miejskim w Przemyślu. Jako prezes MZK zrezygnował z wynagrodzenia przysługującego kierującemu spółką. Taką uchwałę podjęła też Rada Nadzorcza spółki - tłumaczy W. Wołczyk.
W czasie obecnej kadencji samorządowej, od 2018 roku, przemyskie MZK ma już piątego prezesa
- Pierwszym, powołanym jeszcze za poprzedniej kadencji władz samorządowych, była Alicja Chuchra. Złożyła jednak wypowiedzenie.
- Po niej funkcję tę sprawował Leszek Radoń, ale również zrezygnował z tego stanowiska.
- Po nim obowiązki prezesa pełnił sekretarz miasta Dariusz Łapa.
- W czerwcu 2020 r. prezesem został Łukasz Dziągwa. Wcześniej był dyrektorem i wicedyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.
Nie zmieniło to sytuacji finansowej MZK, która była i nadal jest bardzo trudna. Pisaliśmy o niej pod koniec października. Informowaliśmy wówczas o ponad 1,5 mln złotych przeterminowanych zobowiązań finansowych, jakie miał MZK. Alarmowaliśmy o wstrzymaniu dostaw paliwa, zamknięciu stacji paliwowej dla klientów indywidualnych, wypowiedzeniu przez gminę wiejską Przemyśl umowy na świadczenie usług przewozowych.
Faktem jest, że kondycja miejskiego przewoźnika w Przemyślu, w ostatnich kilkunastu latach, nigdy nie była dobra. Przestarzały tabor, kiedyś doraźnie łatany używanymi pojazdami "z odzysku". Potem niezbyt szczęśliwy zakup autobusów tureckich Otokar. Nieustanne narzekanie pasażerów na rozkład jazdy. Często korzystniej jest jej skorzystać z oferty prywatnego przewoźnika.
- Na 9 grudnia zobowiązania wymagalne MZK wynosiły 922 238, 94 złotych. Są to m.in. koszty paliwa i gazu - precyzuje W. Wołczyk.
Sprawa kiepskiej sytuacji finansowej spółki od lat budzi emocje wśród przemyskich radnych. Powróciły one trzy tygodnie temu, podczas sesji, na której przegłosowane zostały podwyżki cen biletów. Pierwsze od 2019 roku. Część radnych twierdzi, że podwyżki cen biletów nie spowodują poprawy sytuacji MZK, że potrzebne są bardziej zdecydowane działania, choćby dofinansowanie spółki.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Piotr Gąsowski pokazuje w Polsacie drugą twarz?! Stroi fochy na młodszego kolegę
- Tak wygląda grób Krzysztofa Krawczyka tydzień przed rocznicą. Szczegół łamie serce
- Tak żyje po zwolnieniu z TVP. Dawno niewidziana Nowakowska przyłapana na mieście!
- Fitkau-Perepeczko nie nosi stanika. Pokazała z bliska, jak wygląda jej dekolt!